Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettalkohol-och-droger
Läst 31308 ggr
Anonym
Anonym
12

Dricka men inte bli full?

Jag och ett par kompisar ska festa på fredag, och dricka. Ingen av oss har druckit särsklit mycket förut, varav en aldrig testat alkohol. Vi vill inte bli fulla, men lite små lulliga sådär. Hur många 4.5% cider behöver vi dricka? Två av oss väger runt 45 och är 16. Medan de andra tre väger runt 70 och är i samma ålder.

Tack för svar typ. :3

Ratlings
5

Det är individuellt så det kan ingen svara på. Ni får helt enkelt prova er fram. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Anonym
Anonym
11

Tråkigt att folk köper ut år er först och främst…..

Alla tål olika mycket, så det går inte att svara på.

Anonym
Anonym
0

Tack så mycket båda två. Vi får testa oss frram försiktigt helt enkelt då. :3

Tina-A
7

Tycker för det första ni inte ska dricka alls!!

Jag som väger 65kg blir lullig av 2-3 så jag skulle säga max 2.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jesperlinden97
18

Man kan vara lullig utan alkohol också ;) Tro mig.

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Caf_Roy
7

Glöm inte dricka lika mycket vatten också.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Cazzos
3

Var försiktig med att konsumera alkohol för första gången, det är i princip rent gift och om kroppen inte klarar av det så dör man. Full, menar du då att ni förlorat så många hjärnceller så att ni knappt kan gå? Det är indiviuellt, och ni märker själva när ni börjar bli yra.

dermot
15

Coca cola is the shit <3

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jesperlinden97
3

#8 Kunde inte sagt det bättre själv ;)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[Tilde]
11

Nu tycker jag att det inte är någon fara med så svag alkohol, det är ju trots allt bara 2 år kvar tills TS får dricka sprit på krogen. Jag förespråkar såklart inte alkohol då jag knappt dricker själv, men med lite cider är det nog ingen fara. :) Sluta dricka när ni känner att det är nog - det är viktigt! Börjar ni bli yra eller liknande ska ni dricka vatten, inget annat. :)

Anonym
Anonym
0

Tack för era svar. Såklart ska vi lägga av om vi känner att det blir för mycket. Vi har somsagt inte tänkt att bli särskilt fulla.

Och tack #10 för n extra bra kommentar. :)

Clariiz
4

Tänk på att dricka långsamt också, ibland tar det tid innan alkoholen slår till. Kan också vara bra att resa sig med jämna mellanrum. 
Har flera ggr gjort misstaget att sitta stilla ett bra tag och dricka för fort, då är det inte roligt att sedan resa sig!
Tänk max en cider i timmen om det är första gången ni dricker. Skulle tippa på att det räcker med 2 cider, var kanske 3 max.

Ät också ordentligt innan! Att dricka på tom mage har jag gjort flera ggr och man mår bara dåligt. Så att äta ordentligt kommer ge bättre garanti att ni får roligt :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

PetitePuma
1

45 kg och 16 år?! Är ni anorektiska eller bara naturligt assmala?

[Tilde]
1

#13 De kanske inte är så långa och naturligt smala. Beroende på längd är det ju fullt naturligt. :)

Fridaaaa
2

#13 Så där säger man itne. det beror ju helt och hållet på hur lång man är.

Ett tips: Drick mycket vatten och drick inte mycket alkohol när ni sitter ner (snurrar till rejält sedan när ni reser er)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

Har bara en fråga lite OT, men känns onödigt att göra nytt inlägg om det.

Varför dricker man? Det är ju så äckligt :/ Är det någon som dricker för att et är gott ens?

Fridaaaa
0

#16 Många dricker för att det är "kul" att bli full:
Finns drycker med alkohol som smakar gott som t.ex vissa cider mfl som inte smakar cider. Det är det enda jag kan dricka, annat smakar blää då jag hatar spritsmaken. Jag personligen har aldrig varit full för jag anser att det är onödigt.

[MiniPim]
0

#17 Kul och kul :o Det kan ju vara farligt också :/

Fridaaaa
0

#18 Ja om man dricker alldeles för mycket ja men inte om man dricker med måtta och inte varje dag :)

PetitePuma
2

Jag är normalviktig och 1,48 lång. Väger mycket mer än så.

I alla fall så tycker jag att det är onödigt att dricka för att bli ''lite smålullig sådär''. Ni är 16 år. Varför vill ni dricka? Är det 'coolt'? Drick energidricka eller nåt om ni vill ha en sådan effekt.

Fridaaaa
1

#20 Man kan väga olika, beror på muskelmassa och massa andra faktorer. Bara för att man t.ex är lika långa och väger lika mycket så kan den ena se ut att väga mer osv.

Hur menar du med "Drick energidricka eller nåt om ni vill ha en sådan effekt."? Händer inte samma sak med kroppen osv när man dricker energidricka som när man dricker sprit plus att det är inte coolt vilket som ;)

PetitePuma
0

Jag vet inte, men att vara glad och energisk tycker jag personligen är mycket roligare än att fundera på hur man beter sig när man inte är påverkad. Tänk på det, tjejer.

[Tilde]
7

#16 Jag dricker bara sånt jag tycker är gott :) Dricker mig aldrig full, bara lite berusad. Så jag skulle aldrig dricka mer än vad jag tål. Tyvärr är det inte många som tänker så. :/

Sen tycker jag att det är fullt naturligt att vilja testa på alkohol. TS verkar väldigt förnuftig som har väntat tills hon är 16 år gammal och tänker bara dricka cider (som inte är starkare än en Xide eller Breezer). Dessutom vill de inte bli fulla, vilket jag tycker är superbra! :) Att till och med fråga om hur mycket de kan dricka för att inte bli fulla visar på att de ser ansvarsfullt på alkohol. :)

Clariiz
3

#23; Håller med, det är naturligt att vilja festa och testa alkohol när man blir tonåring. Så att de frågar innan tycker jag bara är ansvarsfullt :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Fridaaaa
2

#22 Jag blir inte gladare eller mer energisk av energidricka. Men dricker mycket hellre det än sprit ;)

Anonym
Anonym
0

#12 - Tack, ska absolut tänka på allt det du skrev! :)

#13 - Eh nej? Vad fan är det för påhopp? Jag är 156 cm, äter mycket och ligger på normalvikt. Så snälla, säg inget som du inte vet någonting om.Det är samma sak som om du skulle säga din vikt och jag typ ba "har du fetma eller är du naturligt asfet?" Samma sak.

#15 - Ska tänka på det! :)

#16 - Du fick ett bra svar av Frida där. Jag tycker att cider är riktigt gott, och tyvärr finns det långt ifrån lika många goda smaker som är alkoholfria.

#23 - Tack för en riktigt bra kommentar igen! Det är som om du kan läsa mina tankar. ;) Precis som du säger vill vi inte bli fulla och det ät därför vi frågar, så vi inte dricker för mycket.

Fridaaaa
0

#26 Är du 156 cm lång, så är 45 kg på gränsen men eftersom du äter som du ska osv så är du ju det naturligt, hade varit skillnad om du inte hade ätit :D

Anonym
Anonym
0

#27 - Yes, jag är naturligt "liten" så. Skulle aldrig klara mig utan att äta ordentligt ;)

Fridaaaa
1

#28 det är bra att du äter ordentligt :D

SofiaLoow
3

Förlåt att jag dyker in såhär.
Men allvarligt, lägg er inte i andras vikt.
Jag är 18 år, är 165 lång och väger 44kg…

Mår bra och har alltid gjort
Bara för att "medelvikten" ökat betyder det inte att vi som är små inte är normala…

TS Ha så kul på fredag och händer det något så var ärlig mot era föräldrar, bättre att stå för det man gjort och ringa och be om hjälp än att hamna i trubbel! Glad

Fridaaaa
0

#30 Jisses, jag är med 165 cm lång, men hade varit underviktig, om jag hade vägt 44 kg :/
Men är det så att du äter normalt osv, så är det ju ingen fara, men gör man inte det, så är det inte bra :/

SofiaLoow
0

Kan ju tillägga att det går i släkten. Mormor vägde tydligen strax över 25kg när hon började 6:an
Mamma 36kg i samma ålder och jag vägde 44 redan då..
Så jämfört med dom är jag inte så liten;)

Fridaaaa
0

#32 Ok ja då är det ärfligt. Då är det ju en annan sak :)

Anonym
Anonym
2

#30 - Precis! Bara för att man väger mindre än "medelvädet" betyder det inte att man är anorektiker eller liknande.

Tack! :) Om något skulle hände skulle jag helt klart berätta det för mina föräldrar. Det är alltid bäst! :)

[Tilde]
0

Jag är nästan 170 cm, väger 49 (var nere på 47 ett tag), äter normalt, sportar inte… Så jag tycker TS har en fullt normal vikt! Speciellt med tanke på att det är en 16-åring. Glad Alla har olika benstomme och ämnesomsättning.

Nåja, detta handlade inte om vikt och längd, utan om alkohol. Back on track, ladies! ;)