Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1928 ggr
Moalinn
15

Du är stark

Varje människa har en själ, ett hjärta. De har drömmar och önskningar. Vissa önskar att deras föräldrar ska klara sig, en annan önskar att cancern ska försvinna, andra önskar att få en katt. Vad man än drömmer om och önskar har vi alla ett hjärta och ett liv. Vissa liv är vättre än andra. Vissa lever i ensamhet andra i kändisskap. Vissa är sårade medan andra är glada. Oavsett vad så är vi skapta för att leva. Vissa har ingen livsglädje kvar och det är dem man ska ge uppmärksamhet. Vissa har sjukdomar som förändrar ens liv. Man kan tänka lite som såhär "jag har de här svårigheterna eller sjukdomarna för att jag blev utvald. jag blev vald för att jag är tillräckligt stark att ta mig igenom det.". Vi alla är olika men längst inne har vi alla styrka för att ta sig igenom livet. Folk kan inte bestämma över ditt liv, om du bara tar fram styrkan så klarar du dig igenom det. Vad det än är så fixar du det. Man kan inte bli frisk från en sjukdom eller ta hand om alla sina problem på en dag utan ta den tid det tar. Mm det så ska vara att du måste kämpa hela livet så klarar du det, för du är tillräckligt start för att klara det. Att ge upp är de värsta man kan göra, även om man ger upp på livet eller ger upp drömmar man har. Att ge upp livet blir bara jobbigt för dem i din omgivning, om det visar sig att du, som faktiskt är tillräckligt stark för att klara dig, inte klarar det.. vad händer då? Kommer folk ge upp för att den starkaste personen i deras omgivning gav upp? Om du ger upp en dröm, då visar du att man inte kan uppfylla sina drömmar. För det är du som är tillräckligt stark för att kunna komma dit du vill. Vad händer om du som faktiskt är utvald att vara stark, slutar drömma? Kommer folk sluta drömma för att du inte klarade av det?

Lev livet, kämpa med det du måste kämpa med. Du är stark, oavsett vad. Du måste bara hitta styrkan inom dig. den finns där, det lovar jag dig.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

jag hade tråkigt imorse, runt 04 tiden och tog fram papper och penna och skrev. varför jag lade upp det här vet jag inte, mest för att påminna att alla har styrka. Glad

Medarbetare på Djurfoto

PiganX
1

Verkligen jättefint skrivet!

Moalinn
0

hihi, tack!

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

puttar lite tror jag,**
Du är stark, okej?**

jag ber om ursäkt för stavfelen och annan grammatik!

Medarbetare på Djurfoto