Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2968 ggr
Arinya
2012-10-15 15:07
2

Killen

Jag behöver hjälp!

Jag har träffat en kille några gånger, sovit över, fått låna hans kläder, myst, kyssts, haft sex 2gånger, sagt att jag är kär, han har sagt att han är lite kär och de kan finnas nåt speciellt.. de har gått en månad. jag vill bli ihop men de känns som han väntar på att de ska ha gått längre tid… jag vill fråga vad han ser oss som, vissa säger att jag ska göra de andra säger vänta.. vad fan ska jag ta mig till?!

Är för tillfället själv i hans lägenhet och i morse sa han att jag fick stanna så länge jag vill!

Ska jag fråga vad han ser oss som?!

wixie
2012-10-15 15:12
2

Jag tycker du absolut ska fråga!

Du kan gärna skriva hur det gått sen också om du frågar:)

Arinya
2012-10-15 15:14
0

Ska jag säga det rakt ut eller vad tycker ni?!

wixie
2012-10-15 15:52
2

Säg det rakt ut. Kanske lättare sagt en gjort, hehe.

monstermash
2012-10-15 18:10
0

Ja, säg det rakt ut.

[Tilde]
2012-10-15 18:16
3

Om det har gått några månader borde du absolut fråga rakt ut! Bättre att få det sagt och att veta, än att gå och undra så länge.. :/

LillaBenice
2012-10-15 19:37
1

Sådär va ja oh min kille , men sen tjata alla på oss om att vi skulle bli tsm, tillslut så tog en vän t mig oh ligga in på min fb oh ändrade bara relationstatus ;) oh han accepterade ;)

PiganX
2012-10-15 23:23
2

Haha jag har då frågat vad vi är i dom 3 senaste förhållandena, ser inga problem med det. Jag är också sån som kan tveka lite och undra vad han verkligen vill, men jag går rakt på sak. Skiter det sig så är det inte menat att funka.. Tungan ute

Arinya
2012-10-16 10:58
0

Okej.. så igår när vi skulle sova såsa jag de… fast gud vilka problem jag hade med att prata!! Men..han visste redan vad jag skulle säga men han hjälpte mig säga de ändå.. Och vi kom överens om att vi inte är vänner, kk's eller myskompisar.. och jag sa "De här är en grej jag vill…." sen tog de skitlång tid innan jag sa "…förhållande" och han visste redan att de va så de låg till..

Vet dock inte hur de slutar^^ Vi är ju inte tillsammans.. hmm hmmm…. nu vet han iaf helt säkert

[Tilde]
2012-10-16 11:06
0

#8 Vad sa han när du sa att du ville ha ett förhållande då? :o

Arinya
2012-10-16 11:10
0

#9 Ingenting…han kanske vill vänta?

Själva grejen är ju att han ser oss inte som vänner…han pussar mig och myser och sånt hela tiden, som i ett förhållande…han bjöd mig på glass igår med :P

Han kanske säger nåt snart? Vet inte vad jag ska göra…vill inte ta upp de igen och verka tjatig ._.

[Tilde]
2012-10-16 11:17
6

#10 Hmm… själva grejen är ju vad DU tycker och hur länge DU är villig att vänta på ett svar. Det hade väl gått flera månader sen ni blev "på G"? Då tycker jag att han ska veta om han vill ha ett förhållande med dig eller ej. Du förtjänar ett svar!

Nu säger jag inte att just den här killen så, men väldigt många utnyttjar andra. De vill inte ha ett förhållande, men håller fast personen tillräckligt för att kunna ligga/mysa/kyssas, osv. De får personen att tro att de kanske vill något, men egentligen är det raka motsatsen. Därför tycker jag att det är viktigt att du får ett svar. Jag hade väntat en vecka HÖGST.

Arinya
2012-10-16 11:29
0

#11 Näe, typ 1½ vecka sen vi sa att vi va kära i varann.. men jag väntar några dagar på att han säger nåt.. vad ska jag säga då? "får jag chans på dig?" xD haha

[Tilde]
2012-10-16 11:39
1

#12 Jaha okej :P Nja jag vet inte… min sambo sa typ "jag vill inte förlora dig" och höll ett litet tal om det när han berättade att han ville vara ett par. :)

PiganX
2012-10-16 12:40
5

#12 Nja, fråga om ni är tillsammans eller inte. Säger han nej så tycker jag att du ska ta det lugnt och backa tillbaks några steg. Antingen så utnyttjar han dig (vilket jag inte tror), eller så är han osäker på vad han vill.

Arinya
2012-10-16 15:21
0

Gud så jobbigt…alltså.. han är nog ganska blyg för jag var tvungen att fråga hur han kände för att han skulle säga nåt…

Jag vet ju att vi inte är tillsammans redan, men jag vill ju bli..är verkligen helt värdelös på att vara på g med nån…

Arinya
2012-10-16 23:16
0

Får damp snart. 5 sms har han skickat idag…kommer inte må bra igen förren han hör av sig eller vi träffas…har skrivit ner i handen vad jag ska säga nästa gång 

"Alltså, jag är verkligen helt värdelös på detta mellanstadiet där jag inte vet vad vi är. Du gör mig så himla förvirrad….Är vi på g?"

Sen pga mitt förra förhållande som var väldigt dåligt så tänker jag alltid negativa tankar när han inte svarar "tänk om han är med en annan tjej" "tänk om jag skrämde bort honom" alltså… mitt förra förhållande fuckade upp allt för mig nu.