Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 971 ggr
Anonym
0

Vem betedde sig värst?

Tjej1: Hade jag haft tid hade jag kunnat komma till alingsås men ah..
Tjej2: Okej. Synd. Men kan inte komma. Ska till Göteborg imorgon:) Tjej1: Okej. När då? Tjej 2: Åker 4 så är inne kvart i:) Kvart i fem. Tjej 1: Okej. Fick tag på cigg iaf Tjej 2: Vad bra. Du träffas bara när du vill ha cigg ändå. När du vill något annat än bara cigg så kan du kontakta mig.. Tjej 1: Du tar ju aldrig kontakt för att träffas du heller. Men ah, ville bara träffas för cigg idag för jag hade pressat med tid. S: Men döm mig bara :Ptongue På falska grunder dessutom.
Tjej 2: Haha jag har visst frågat om vi kan ses men du kan aldrig..föresten ljuger du. Du fråga ju om jag kunde köpa ut…så att. Sluta..
Tjej 1: Hah va? Ja, jag ville ju träffa dig idag för att jag behöver ha cigg och varför skulle jag inte kunna fråga dig, då får vi ju dessutom chans att träffas och hitta på nåt utöver ciggen? Förutom idag då. Anklaga mig ALDRIG för att ljuga igen. Tjej 2: Haha. Du har ju precis ljugit.. Så att..
Tjej 1: Om VAD? Förövrigt menade jag bara att jag fått cigg, sa inte att vi inte kan träffas ändå imon. :s Tjej 2: Orkar inte med dig. Du sa ju idag att du hade fixat cigg osv. Då sa du också men det är lugnt du behöver inte köpa ut…du sa inget om att vi kunde ses !!! Alltså bara om att jag skulle köpa ut. Orkar inte såna som dig. Hejdå… Svarar inget mer. Tjej1: Du är väldigt snabb på att döma människor, men du är inte perfekt du heller. Jag träffar dig inte bara för att köpa ut cigg, men ja - det är väl klart att det är en fördel om du kan passa på att köpa ut, så får vi träffas samtidigt? Kan träffa dig utan att du köper ut med, men när du frågat har jag inte haft tid. Dessutom har du inte heller frågat mer än någon gång, så du kan inte skylla på mig. Nä, jag sa inget om att vi kunde ses. Men vi hade kunnat ses utan att du köper cigg till mig, annars hade jag väl inte träffat dig med [En tjej hon grälat med… Som tydligen också ljuger enligt tjej2] eller så heller. :ptongue Du VILL bara hitta en ursäkt till att tjura, så du hugger i det närmsta du hittar på. Tjej 2: Haha det är fan inte så. Men vet hur folk är…vet fan när det är vänner eller inte..har varit med om sådant för många gånger. Så säger bara sanning;) just det. Dömer kanske folk. Men lär dig då… Tjej 1: Hahaha, lär dig? Lär dig att vara trevlig så kanske folk gillar dig. :)smile Anklaga folk för att ljuga är bästa sättet att skaffa fiender. ;)wink Omoget.. Tjej 2: Haha jag har jävligt många vänner. Men du vet inte mitt liv eller så. Så säg inget du vet.. Tjej 1: Ja, de kommer ju vara länge med den attityden. Du skulle ju sluta skriva var det ja :)smile Tjej 2: Precis. Håll käft och fråga inget mer och Sluta skriv… :)smile Haha sluta skriv själv så har vi löst det.. Tjej 1: Jag har inga problem med att skriva, ganska kul att se dig göra bort dig. Det är du som inte vill skriva, så var tyst själv. Tjej 2: Haha jag gör inte bort mig..du som bara har kontaktat mig när det gäller cigg. Och liten skit är du också. Så att..när du blir 18 kan du skaffa cigg själv. För tänkte inte åka till Göteborg bara för att köpa cigg…du beter dig omoget du med! Tjej 1: Sandlådenivå på den här diskutionen. Ska du skryta om att du är 18, så bete dig istället. Tjej 2: Haha jag är 19 men tänkte att du får bli 18 så du kan köpa eget!!!Tjej 1: Ja, för jag blir ju 18 för att du beter dig skitomoget. Vinner du någonting på att ha det här facebook grälet eller? :ptongue Tjej2: Haha. Men nu fattar du inget vad jag menade…

Bakrundsfakta: Tjej 1 (jag) kunde inte ta mig till Alingsås för jag hade pressat med tid, men behövde få cigg utköpt. Frågade en kompis jag inte träffat på länge, om hon kunde komma in till GBG och köpa ut åt mig, så vi kunde umgås lite.

Till saken hör att jag har väldigt svårt för att ta gräl över dator etc, lättare face to face. Jag har dessutom mycket problem med ilskan, men tycker ändå jag skötte det ganska snyggt… Jag skötte det självklart inte felfritt, men jag tycker ändå tjej 2 är den som beter sig värst med påhopp osv. :S Men kanske är det jag som beter mig värst? Jag slutade svara vid den sista meningen, tyckte det hela blev alldeles för barnsligt. Vem tycker du betedde dig värst?

Anonym
0

Gah, texten blev ihoptryckt och kan inte ändra det för att jag är anonym…

[Tilde]
7

#1 Ska jag ändra så varje "Tjej 1" "Tjej 2" börjar på en egen rad? :)