Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 828 ggr
Quenzi
0

Förvirrad

Mamma börjar verkligen göra mig förvirrad… Det började för ett par veckor sen när hon sa till mig att om jag sköter mina djur ännu bättre än vad jag gör nu så sulle jag få råttor. Jag blev så klart överlyckig och började genast ha ute djuren längre, städa oftare mm. Men ändå så började mamma klaga jättemycket på mig att jag inte tar hand om dom vid rätt tid och sånt (är en kvällsmänniska så tar hand om dom på kvällen) och så sa hon att det inte blir några råttor bara för det, jag ble ju så klart jätteledsen och stängde in mig på mitt rum, nästa dag så säger hon att hon ångrat sig. Och så har det varit så ett par veckor. Sen så igår så vaknade jag mitt i natten och frågade min lillebror om jag fick låna en kudde av honom, och då vaknar mamma och blir verkligen skitförbannad och skriker "LINN, KAN DU FAN INTE VARA TYST?! FÖRSÖKER SOVA HÄR! TRO INTE ATT DET BLIR NÅGRA RÅTTOR!" Och så har jag inte fått något svar om jag fortfarande kan få råttor.

Ibland tror jag att hon tar ut sin ilska på mig som min lillebror orsakar (han är väldigt jobbig och tror att han bestämmer över alla och kallar alla för "fet" oh sånt) och lyssnar man inte på honom då börjar han gråta och då får jag skit för det.

Jag tror att hon beter sig så för att hon har börjat dricka… Hon tror verkligen inte att man ser om hon har druckit och när man frågar så svarar hon inte, dessutom gömmer hon spriten.

Jag har förklarat för henne att jag mår dåligt över att hon dricker och det har min lillebror med, men hon skiter i vad vi säger. Så det har slutat med att jag slutat umgås med dom och sitter på mitt rum hela dagarna.

Visste inte vilken grupp jag skulle skriva i eller ad jag skulle ha för rubrik, men jag hoppas att det duger.

PJUM