Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2757 ggr
[Tilde]
12

Sann lycka(?)

Jag fick precis frågan "är du lycklig?". Jag svarade ja och fick då frågan vad som gör mig lycklig. Med ett leende på läpparna svarade jag "min pojkvän" och fick svaret att det inte var sann lycka.

"Om ni gör slut så är du inte lycklig längre. Det är inte sann lycka".
"Men om vi är tillsammans för alltid då? Blir gamla tillsammans?" blev mitt motargument.

Till det svarade snubben "Vill du veta vad sann lycka är?", men jag svarade bara att nej, det behöver jag inte höra från andra. Jag vet bäst själv vad som gör mig lycklig. :)

[cookies]
1

Precis! Nästan det enda som gör mig glad är min flickvän. Jag kör lite all in, lägger nästan ALLT i förhållandet, faller det samman så har man nästan ingen grund, men det gör mig lycklig så länge det varar. :)

Man vet själv vad som är sannn lycka, för en själv! :)

Geru
2

… Eftersom det inte finns några sanningar i världen så finns det ingen sann lycka. Det finns lycka, men personligen föredrar jag nog lycka som inte är bunden till någon annan för mycket. Men som sagt, var och en hittar sin egen lycka.

Ingenting varar ju dock för evigt:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fridaaaa
2

Sann lycka kan man se på olika sätt. Sann lycka behöver inte vara för evigt :) för det gör typ inget :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
4

Sann lycka för mig är min sambo, och när jag tänker på att vi gifter oss om åtta månader blir jag kär på nytt. Jag har hittat min lycka. Min största dröm i livet har alltid varit att bilda familj, gifta mig och flytta ut på landet med massor av f.d hemlösa katter. Nu lär det ju dröja ett tag innan vi just bildar en riktig familj genom att skaffa barn, men jag tycker redan att vi känns som en familj, sambon, katten och jag.

Sann lycka är att få sina drömmar uppfyllda, tycker jag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
2

Jag tror att det finns saker som varar för evigt. Min faster och hennes man var high school sweethearts, fortfarande gifta med ett barn och har gått igenom sjukdomar så som bröstcancer. Allt är vad man gör det till och alla skapar sin egna lycka. :)

#4 Håller helt med dig! och grattis förresten. Glad

tonfisken
3

Sann lycka för mig är att vara med min pojkvän. Men visst, skulle han göra slut skulle jag inte vara lycklig längre.

Fast det känns verkligen inte som att det kommer ta slut mellan oss. Det blir bara bättre och bättre. Han har skaffat en jättefin lägenhet dit jag ska flytta snart. Fast än bor jag hos föräldrarna på vardagarna(jag är bara 16) Och på helgern som nu är jag hos honom. Han är 20.

Senare om några år vill vi bo i hus. Vi är båda uppvuxna på landet med mycket djur.

vaanjja
1

Man bestämmer själv vad sann lycka är. Det kan ingen annan avgöra! Det känns i magen.

Geru
0

#5 Jo, men dom dör ju. Och då tar det slut:p Ingen människa har någonsin överlevt livet;)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Tilde]
1

#8 Nej men de kan ju fortfarande dö lyckliga :P

Geru
0

#9 Jo, det är klart :) Men det tar ju slut, lyckan dör ju där den med:p

-Stephen Hawking

[Tilde]
1

#10 Mjo sant. Men frågan var ju hurvida man tror på sann lycka eller ej och om man själv kan bestämma vad det är som gör en lycklig. :)

dermot
2

Min farmor och farfar blev ihop för 67 år sedan och har varit det enda tills september 2012, då farfar gick bort.

Jag tror i alla fall att det var sann lycka!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Geru
0

#11 Precis :)

-Stephen Hawking

[Tilde]
0

#12 Aww…. R.I.P. Annikas farfar!

Min mormor och morfar blev också tillsammans tidigt i livet och firade guldbröllop för ett antal år sedan. Min farfar dog dock på min 19årsdag Rynkar på näsan

Clariiz
3

Jag tror inte att sann lycka behöver vara för evigt. Allt som gör mig lycklig är väl sann lycka? Förutom den lycka som byggs på lögner..
Antingen lögner man själv kommit på eller om man blir ljugen för.
Men lycka är en känsla och känslor kan inte inte vara äkta :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Geru
0

Öh, alltså, lycka som byggs på en lögn är lika mycket lycka som något annat så länge du inte vet om att det är en lögn, du upplever det lyckligt ändå:p

Inte för att det är rätt moraliskt eller etiskt, men hjärnan funkar inte riktigt så. Rekommenderar filmen matrix xD

Alla känslor är äkta, precis som du säger:P

-Stephen Hawking

Clariiz
1

#16; Det jag menar är att det är lycka fram tills ytan spricker. Då lär man känna sig lurad att man levt i något oäkta och att man svalt lögnen med hull och hår.
Men som jag skrev ovan så kan en känsla aldrig vara något annat än äkta.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Geru
0

#17 Så!(Sista minuten räddning av mig där, läste lite snett)

Precis:p Men det känner man ju efteråt. Och om te.x. ens relation går sönder så mår man ju dåligt av det med.

Lite därför jag tycker man ska försöka hitta lycka själv, så man klarar sig själv om man måste:p

-Stephen Hawking

Caf_Roy
0

Sann lycka är lycka som bottnar i själen och får dig att må bra ända ut i tåspetsarna utan att känna skuld eller skam eller något sådant över att vara lycklig.

Det som är lycka för den ene kan vara misär för någon annan, men kan du njuta hämningslöst av din lycka är det sann lycka.

Evig lycka har jag bara stött på i terror-samanhang. Det är vad de lockar blivande självmordsbombare med. En himla massa oskulder och evig lycka i himlen.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Jojaton
0

Hade velat veta vad han tyckte sann lycka.. ObestämdFlört

Johanna - Instagram