Min bild! :)
Tja! Har precis gjort en bild (med gimp) den är på rymden på två planeter.
Tog över 1 timma att göra.
Sorry att den stora planeten ser lite konstig ut, det är för att jag använde en texture som var otrolig stor, så att göra den mindre gjorde kvaliten lite dåligare.
Den är inte helt klar än, ska lägga dit en liten glow på bode planeterna och försöka förbättra kvaliten på den stora planeten.
Historien om dom här två planeterna:
För flera biljoner år sedan så fanns det en planet som heter Sederius (den stora planeten) fast då var den mycket större än vad den är nu.
Den var helt ensam, mörk röd. Ingenting brevid sig eller nära sig. Planeten var helt ensam, fast sen en dag så kom det en annan planet som närmade sig Sederius. Sederius trodde att hon skulle få en vän. Denna planeten som kom hette Merkus. Den närmade sig mer och mer, till slut så krashade den in i Sederius.
Sederius gick i bitar. Asteroider flög bort ifrån sederius skal. Hon lyckades fånga många bitar av sig själv och samlade dom så många hon kunde. Hon använde sitt magnetiska fält och försökte samla sig själv.
Hon fångade planeten som nu är Merdius. (Den lilla planeten) hon var ledsen, i smärta. Fast efter hon hade fångat sig själv så såg hon något blått på Merdius. Hon hade fångat delar av Merkus. Merkus delar är nu på Merdius och även inne i Sederius. Efter några miljoner år så börjar Merdius att leva. Han får ett eget magnetiskt fält. Fast det tillhör Sederius. Sederius och Merdius har olika magnetiska fält. Fast dom är ihop bundna. Sederius och Merdius delar på varandras magentiska fält.
Sederius börjar bli helt blå efter en miljon år. När Sederius är helt totalt blå så vaknar Merdius. Han är som en liten bebis. Och Sederius är mamman. Nu är inte sederius längre ensam. Hon har ett barn, och pappan Merkus, han gav liv till dom båda och lever nu i dom två.
Tack vare Merkus och Sederius så har dom skapat ett solsystem, och fått ett barn.
Jag vet, jag är värsta nörden som kommer på en historia xP
Så vad tycker ni om bilden? bra/dålig ? :)
Glömmde tillägga att Merkus blev solen som lyser på dom :)

Väldigt häftig bild! :D
Snygg! :)
Tack x)
här är en bilden igen fast med några ändringar. Först så har den stora planeten bättre kvalite. Och ändrade solen till en galax istället och gjorde en helt ny sol.
ändrade riktning på dom där linjerna grejer så att den lilla planeten är imellan dom :)
Så har jag lagt till några mindre planeter som man inte direkt kan se fast dom är där ;)
Jag hade ändrat det så att planeterna hade fått en "glow" runt sig fast det såg bättre ut utan det så bestämde att jag skiter i det :P

Mycket snyggt! :)