Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2635 ggr
Anonym
0

Förhållande - för alltid?

Tror alla som nyligen gått in i ett förhållande att det ska vara de två för alltid?

PiganX
0

Nej, inte alla. Vissa söker relationer som bara är tillfälliga, andra är vana vid att det ändå alltid tar slut, men de flesta brukar ju hoppas på att det ska vara så länge som möjligt.

[Tilde]
9

Man går väl inte in i en pojkvän-flickvän- relation om man inte ser potential för en lång sådan? :)

Geru
0

Nej, jag har inte gjort det alltid. Vissa har jag velat göra det med, andra nej.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

PiganX
2

#2 Jo, vissa gör det. Och nog har jag vetat i många av mina relationer att det inte kommer att vara föralltid, men jag har valt att satsa ändå eftersom det är värt det för stunden.

[Tilde]
8

#4 Hmm okej… personligen skulle jag aldrig börja ett förhållande med en kille jag inte såg en framtid med. :)

Afturelding
0

Jag gjorde inte det, jag var väldigt skeptiskt till det hela. Men jag har ändrat mig, det tog dock ett år eller så. Jag tror det har mycket att göra med att jag är så objektiv, alla mina vänner gjorde slut hit och dit efter ett tag så jag var ganska säker på att vi inte skulle hålla. Tji fick jag, nu sitter vi här 4½ år senare och planerar bröllop till nästa sommar.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

Vissa kanske. Jag gjorde inte det med mitt ex, min allra första pojkvän: men känner så nu för min nuvarande pojkvän och vi har hållt ihop i 5 år nu :D

#6 Åh vad kul grattis :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tonfisken
1

Jag skulle aldrig vilja gå in i ett förhållande om jag visste att det inte kommer vara så länge vi lever. Det skulle kännas meningslöst att känna att, ja det är ju roligt för stunden men om nåt år vill jag ha nån annan. Nej när jag satsar på ett förhållande gör jag det till 110%

Fridaaaa
1

#8 Dock kan mycket hända. Även om man "vet" det då, så efter ett antal år kan känslor ändras osv så man kan aldrig veta 100% även om det känns kanske så :)

tonfisken
4

nej jag sa inte att jag vet att det kommer hålla , jag sa ju:

Jag skulle aldrig vilja gå in i ett förhållande om jag visste att det inte kommer vara så länge vi lever.

Fridaaaa
0

#10 Men det är det jag menar, det kan man aldrig veta :)

tonfisken
4

Men du missförstår mig ju Frida. Jag säger inte att jag vet att det kommer hålla för alltid med min pojkvän. Jag säger att jag aldrig skulle gå in i ett förhållande om jag viste redan från början att det  inte kommer hålla. Jag syftade på det #4 skrev

Fridaaaa
0

#12 Så förklarade du inte innan, därav missförståndet :)

mikkan01
0

Nä, för mig har det utvecklats med tiden…nu något år senare är jag säker på att vi kommer hålla "för alltid" vad nu det innebär…=) en väldans lång tid iaf. Skrattande

~mikkan

Baby-Blue
0

jag är en av de få människor som bara vill ha ett tillfälligt förhållande då jag inte tror att jag kan hitta min "drömkille" där jag bor. Vill liksom inte vara singel bara för att den jag är intresserad av inte är "min drömkille" :) Har ganska många "krav" på hur killen jag vill leva resten av mitt liv med ska vara :P kanske inte ens hittar honom och jag vill ju inte vara singel hela livet xD

LillaBenice
0

Ja lnskar att de kommer vara hela livet , men jag är hwlt medveten om att de kNske inte blir så:)

Cochon
1

Jag är en sån som inte "ser" in i framtiden. Den jag är tillsammans med nu, är jag med, för att jag vill vara med honom nu, inte för att jag vill dela resten av mitt liv med honom. Nu säger jag inte att jag inte vill dela resten av mitt liv med honom heller, utan jag är med honom för att jag just nu vill vara med honom. Jag kommer låta tiden visa hur lång tid vi håller ihop, jag tar bara dagarna som dem kommer.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Jojaton
0

Jag har haft två förhållanden, i det första visste jag redan innan jag gav mig in på det att det inte skulle hålla - men var ung och behövde uppmärksamhet och bekräftelse. Jag har haft en crush/varit kär i min nuvarande kille i ungefär tre år innan vi blev tillsammans, och hoppas såklart att det kommer hålla hela livet. Hade aldrig gett mig in i ett förhållande nu om jag inte trodde det skulle hålla.

Johanna - Instagram