Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 8297 ggr
[Tilde]
0

Vad kan man göra i Malmö?

Vad finns det att göra i Malmö under en lördagstur? :) Jag och sambon tänkte åka dit på Malmö tropikmässa den 3:e november, men bussarna går väldigt sällan, så det blir en heldag där. Finns det något kul man kan göra gratis? Museum eller liknande?

BettaSplendens
0

Det finns malmö museum, varit där många gånger men ganska länge sedan sist och det är väl trevligt. Om ni tycker om smådjur kommer det vara en en utställning i Lund (i morgon) och det är ju gratis inträde om man bara vill titta :) Inte långt med tåg från Malmö till Lund, tar typ 5-10 min :P

Men vad tycker ni om att göra? Finns massor av saker att göra i Malmö!

[Tilde]
0

#1 Vi ska tyvärr inte dit förrän i november och då endast i Malmö. Men annars vore det kul med utställning.. :) Ligger Malmö museum i centrum? Vi har nämligen inte mycket pengar att göra av med den dagen. Tungan ute

Vi älskar ju djur (vi ska dit för tropikmässan), men vi är också intresserade av lite allt möjligt. Jag älskar naturvetenskapliga muséer, kläder, inredning och liknande. Vill dock inte spendera massa pengar med tanke på alla djur jag kommer att vilja köpa på mässan. :P

monstermash
0

Sätt er i stadsparken och … ja, frys? Oskyldig Nejmen, haha, jag tror inte det finns så mycket att göra i Malmö faktiskt. Det är en ganska tråkig stad. Frågade till och med min bästa vän som bott i just Malmö, och han tipsade om att besöka Malmö muséum eller någon park (stadsparken tänkte han på, ligger ju centralt), men det är ju lite kallt att vara ute i parkerna nu kanske. Finns ett museum i utkanten av Malmö också, med uppstoppade djur, vet dock inte vad det heter.

Ärligt talat vet jag inte om Stadsparken är något att hänga i granen dock…

[Tilde]
0

#3 Haha ja det är ju en idé… :P Nej men vi får väl försöka hitta på något, annars bara gå runt och se oss omkring… Tack ändå. Flört

[MiniPim]
0

Jag har ju redan sagt att du kan komma och hälsa på mig! Oskyldig Men jag har ingen annan aning om vad man kan göra i malmö xD

[Tilde]
0

#5 Haha det blir för dyrt, Aynaz!! xD

[Jawa´s]
0

Eftersom ni gillar reptiler så kanske ett besök på malmö museum eller terrariet i Folketspark ( http://www.malmoreptilcenter.se/ )  kan vara på sin plats? =)

Jojaton
0

Jag tycker att Malmö är en rätt läcker stad att bara gå runt i, men i november är det ju rätt kallt… Jag brukar bara åka ner till Malmö (bor i Kristianstad) för att shoppa eller festa, så vet inte vad man annars kan göra där!

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#7 Tack, fick det tipset förut, men vet inte riktigt vad det kostar? :O Vi har inte så mycket pengar att spendera, med tanke på att vi ska köpa nya reptiler på tropikmässan. Glad

Dodat
0

Jag kommer också dit :>

Museet är kul som sagt.

// Dodat :)

[Tilde]
0

#8 Haha okej ;) Kanske kan vi bara gå runt i affärer också, det är ju gratis (så länge man inte köper något) och det blir inte för kallt. Glad

#10 Till mässan? Vad roligt :D Ja det låter som något man borde spana in… om det inte är för dyrt !