Skjuta upp mens
Ja som rubriken säger skulle jag vilja skjuta upp mensen i ungefär 4 dagar eller något liknande.
Anledningen till det är att jag ska åka utomlands på höstlovet och just då beräknas jag få min mens. Självklart, bäst tajming som alltid..
Jag tar inte p-piller, men nu när jag har läst runt massor har jag hittat att det ska gå att skjuta upp den några dagar med något piller som innehåller gulkroppshormon och inte östrogen. Enligt vårdguiden m.f är det helt ofarligt och det kan omöjligtvis gå fel.
Jag åker om 11 dagar och enligt vårdguiden ska man börja äta tabletterna ca 4 dagar innan beräknad mens och frammåt.
Jag har tänkt att gå förbi apoteket nu i veckan och prata med dem, men jag vill ändå kolla med er här på forumet.
Vet ni något om det här? Har ni egna erfarenheter? Berätta gärna.
Vet att det ska finnas något slags piller man kan ta för att skjuta upp mensen. Ring ungdomsmottagningen så får du nog bäst svar 
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Jag har själv ingen erfarenhet då jag äter minipiller och slipper mensen helt. Men på gymnasiet hade jag en kompis som åt såna piller för vi skulle åka till Rom med latinklassen. Det funkade för henne i alla fall :)
Man bör inte göra det om man inte har pratat med ungdomsmottagningen. Bäst är att äta p-piller, för då kan man göra det lättare :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Man måste väl ändå få det utskrivet, eller? Så man går väl till UM i alla fall och ber om recept :)
#4 Ja p-piller måste man ha det. Och det tror jag man måste ha på dom pillrena TS syftar på med :)
Jag var tvungen att göra en undersökning första gången jag fick p-piller. Men den är enkel och inte farlig som många vill skrämma folk med att det är :)
Lycka till TS!
#5 När jag skulle få Cerazette utskrivet fick jag bara svara på frågor om sjukdomar i familjen, osv. Tog nog inte ens 5 min. :) Tror det går ännu snabbare med pillerna TS vill ha. TS, gå till UM och hör med dem! 
#6 OK ja det fick jag med. Men även undersökning för att dom ska kolla så att livmoder osv verkar bra osv.
Man kommer göra undersökningen någon gång i sitt liv :) Och bättre att dom är så noggranna än bara skriver ut, enligt mig i alla fall :)
#7 Jag fick då inte göra nån undersökning, ingen annan jag känner heller. Så det är nog inte särskilt vanligt, och vill man inte göra det så behöver man inte. 
#8 Beror nog på vart man bor. Här nere där jag bor är det vanligt :)
Tack för alla svar! :)
Jag ska kolla upp detta mer men en snabb fråga bara, hinner man verkligen få något recept på så kort tid? Åker ju om ca 11 dagar.. :O
#10 Jadå, om de har tid på UM så :) Då kan du hämta ut pillerna på närmaste apotek direkt efter du har varit där.
Ring och berätta att det är lite "akut" så kan de nog klämma in dig :) Går somsagt väldigt fort och du kan hämta ut dem direkt efter.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har testat dessa piller och de fungerade bra. Fick dem utskrivna av en gyn och receptet finns på apoteket samma dag :) Inget problem.
De hade ingen som helst tid förra veckan innan jag skulle åka, så jag fick helt enkelt leva med det "/ Jaja, vad ska man göra?!
Men jag bokade en tid så snart som möjligt och det blev en tid nu på måndag, jag ska ändå ut och resa i december - Januari och beräknas få den då också (-.-), så det blir lite som ett skäl att ta tag i det så snart som möjligt.