Vad tycker du räknas som mobbning?
Ja, som rubriken säger vad tycker du räknas som mobbning?
PJUM
all form av psysiskt eller fysiskt kränkande, kortfattat
håller med twtw.. Jag har både blvivit misshandlad och sånt när jag blev mobbad
Jag är mobbad av en kille nu, han kommer nog sluta snart då både mina och hans vänner sagt till honom.
Ja han säger fula ord. Det tycker iallafall jag räknas som mobbing
Jag anser att det räknas som mobbning när personen i fråga som blir retad/mobbad anser att det är mobbning. För alla är olika.
//Jessie
Jag anser att mobbning är upprepade kränkningar, inte en engångs grej.
Men det kan ju inte vara all form av kränkande, mobbning är ett ord för när det händer flera gånger, så tycker jag i alla fall.
Kränkningar, våld (t.ex knuffningar osv), utfrysning.
Att inte respektera en annan människa och nedvärdera en annan människa är kränkning.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi fick lära oss i skolan att mobbning är att retas upprepade gånger med en och samma person. Alltså kränkningar, knuffar, osv. Att driva med personen hela tiden eller att frysa ut någon är också mobbning.
Intressant att höra vad andra tycker! 
PJUM
jag tycker att mobbning är när man upprepar en kränkande handling mot en och samma person. Jag menar alla har vi nog gjort något dumt i livet. Om man skulle kalla det mobbning skulle jorden vara full av mobbare.
Klart att laxen ska ha en jolle
Mobbning anser jag vara när man utsätter någon annan för kränkande behandling gång på gång. Och jag tycker även att utfrysning och liknande räknas till mobbning, även om man inte säger ett ljud.
#11 Utfrysning är en slags mobbig. Psykisk mobbning
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mobbning är när man gång på gång använder sig av kränkningar eller fysisk/psykisk misshandel mot samma person(er).
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking