Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 849 ggr
Juliaskaniner
2012-11-10 18:20
0

ADHD

Misstänker att jag har ADHD.
om något retar upp mig jag riktigt förbannad, jag tål inte att nån säger emot mig, då skriker jag. höjer rösten mer och mer tills jag skriker så högt jag kan. svär, och kan ta till våld om det "behövs". Har varit mobbad i hela mitt liv, nu har gränsen nåtts för länge sen, och nu kan jag knappt gå förbi dom utan att ta tag i dem och typ trycka in dom i en vägg eller nått.. blivit väldigt våldsam och aggressiv, sen när jag ska gå någonstans, utan skor, så går jag på tå. (kanske inte har nått med det att göra dock..) Jag kan verkligen inte koncentrera mig. det är hemskt, jag är faktist jättesmart och har alltid varit jätteduktig. bara att jag inte kan koncentrera mig, kan inte komma i tid eller något. hur jag mycket än försöker. kan inte koncentrera mig på nått i ens en minut.. jag kan aldrig sitta still heller, blir alldeles sprattlig i hela mig av att vara stilla, gör hopp och allt.. nått som kanske kan ha med dethär att göra är att jag är väldigt väldigt impulsiv. kan sitta mitt i natten och komma på de dummaste grejorna. är nästan rädd för mig själv.

om jag nu skulle ha detta, vad ska jag göra?
orkar inte med det,. vill bara ta bort det typ.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Sophieeee]
2012-11-10 18:44
0

Förstår hur du känner. Har du pratat med dina föräödrar? Gör det annars. Har varit med om samma sak, och efter en del tjanade började vi nu med ADHD utredning ^^

Jag håller på med utredningen nu och på måndag får jag veta resultatet. Du kan annars prata med din kurator på skolan, eller till skolsköterskan så kan det kanske hjälpa dig? men försök prata med dina föräldrar…

Lycka till! =)

Fridaaaa
2012-11-10 19:03
0

Har du ADHD behöver du ha en utredning så att du kan få den hjälp och det stöd som du behöver :)
Det är inget fel med att ha ADHD, väldigt vanligt i Sverige :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Juliaskaniner
2012-11-10 19:21
0

Problemet är att jag inte kan prata med mina föräldrar..

[Sophieeee]
2012-11-10 19:22
0

#3 Finns det någon annan vuxen du känner att du kan prata med?

Juliaskaniner
2012-11-10 19:31
0

#4 nej tyvärr.. eller jo, kanske en.. men hon är en vän

[Sophieeee]
2012-11-10 19:32
0

#5 Du kan också till en ungdomsmottagning och be att få prata med en psykolog där.