Är du en cheerleader?
Hej! Mitt namn är Linn och jag är tretton (fjorton i december) och jag skulle vilja börja på cheerleading! Jag har varken dans- eller gymnastikkunskaper, men jag har en grym kondition och kan gå ner i split. Jag är även hästtjej, så visst finns det lite (mycket) styrka också! :)
Kan man börja i nån nybörjargrupp eller är det för sent i min ålder?
Självklart är det inte försent, i vilken stad bor du? =)
#1 Örebro! Så det finns bara en förening här.. :)
#2 tycker inte det är försent =) Ta och anmäl dig vet jag! Skriv även så som du gjorde där uppe
''Jag har varken dans- eller gymnastikkunskaper, men jag har en grym kondition och kan gå ner i split. Jag är även hästtjej, så visst finns det lite (mycket) styrka också!''
Det kommer nog gå bra :)
Du kan absolut börja! Jag började när jag var femton, dock hade jag gått på gymnastik innan men i princip alla i laget hade inga "kunskaper" alls. :) Själv tränar jag inte längre men lycka till, det kommer säker att gå hur bra som helst!
Tack för hjälpen! :D
Jag har tränat i 7 år och slutade i våras. Men du kan absolut söka till ett nybörjarlag. Gå in på cheerleading.se och sök efter föreningar i din stad, de står under kategori om jag inte minns fel.
Det finns lag för alla kunskaper och åldrar. Vill man inte tävla så har många föreningar träningslag om man först vill känna på om man trivs med cheer (varför skulle man inte?? ;P) men om man inte har tid att lägga 100% på att ställa upp på sitt tävlingslag så skulle jag rekomendera träningslag tills du är redo att lägga 100%
Men självklart ska du söka! Träningslag brukar ta in nya under längre tid in på terminen. Tävlingslagen brukar ha tryout under våren/sommaren.
Lycka till! :D