Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1182 ggr
:holmgreen:
0

tips på mål gällande träning?

Hej allihopa! Det är så att i skolan ska vi börja med en uppgift på idrotten att man ska sätta upp ett mål, göra en plan över utförandet och sedan genomföra detta. Problemet är bara att jag har värsta idetorkan just nu! Så jag tänkte att jag alltid kan testa att be om tips här. ^^ Många kommer nog ta: "springa så långt på så kort tid" och liknande. Jag tycker det är tråkigt och försöker komma på något lite mer originellt. Men vad?… Jag kan säga att jag är intresserad av dans, jag har även erfarenhet av diverse dansstilar. Har ni några olika förslag på vad man kan sätta upp för mål gällande fysisk aktivitet?? Alla tips och förslag är välkommna! :)

[Tuulikki]
0

Ha som mål att sätta ihop en liten "dans" (haha har tappat alla ord idag) med några block i. Målet kan vara att det ska vara jobbigt, att det ska ta en stund att dansa (några minuter) och att du ska va jättenöjd med det? :)

Nali
0

Som #1 sa, sätt ihop ett dansnummer :) Om du måste vinna något på det, se hur snabbt du kan dansa din koreografi

:holmgreen:
0

Tack! :)

Jag har funderat på det, men det är just det där att jag tror han vill att man ska som du säger #2 vinna nåt på det. I och för sig så tränar man ju upp, bland annat flexibiliteten samt koordinationen genom dans, så det vore kanske något. Jag ska prata med min lärare och se vad han tycker ^^

Några fler förslag?? :)

[Tuulikki]
0

Prova att ta tiden första gången du provar ditt klara program, öva ofta och se tiden efter några dagar/veckor ? :)