Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1455 ggr
[MiniPim]
1

Bli ihop som liten

Haha.. alltså jag har en kompis som går i 4an. 
Han gick av där jag går av efter skolan och då började han prata med mig.. ''vet du? jag tror en tjej är kär i mig!!''
Jag '' aww.. fråga chans då?''
Han ''NEJ är du dum eller? ''
Jag ''nej inte direkt.. men asså jag tycker att du ska fråga chans på henne om du ser någon slags framtid med henne''
Han ''mm men tänk vid havet''
Jag ''..va? o.o  ''
Han ''när vi sitter vid havet tillsammans''

hahaha.. xD vad gulligt ändå!!
Jag tycker man inte kan ha något äkta förhållande när man är så ''liten''.. Inte ens i 6an tycker jag inte.

I typ 3an-5an blev några i min klass ihop (via sms eller facebook, alltså inte face to face) och sen vågade dem ens inte prata med varandra.. Jag tycker det är rätt falskt.. 
Vad tycker ni? När kan man ha ett riktigt förhållande? :)

Skrev det där i början för det var lite kulgulligt..

[Tuulikki]
0

Jag hade ett förhållande i 6an, ett i 8an och i slutet av 9an blev jag ihop med en 3 (nästan 4) år äldre kille.

Jag tycker att de 2 första inte var riktiga förhållanden, men han jag blev ihop med när jag gick i nian är jag fortfarande tillsammans med. (snart 2 år sen)

Högstadiet är nog det yngsta tycker jag. Sen beror det på hur mogna personerna är :) Min kille och jag ligger på typ samma nivå, han är lite mer vuxen :P

[Tilde]
0

När man är mogen nog. För många är man inte mogen förrän på gymnasiet, men andra har ju mer seriösa förhållanden under högstadietiden. :) Jag tror att många yngre TROR att de älskar en kille/tjej fast de egentligen inte vet vad ordet innebär.

Arinya
0