Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 3737 ggr
panini
0

Fritid

Vad gör ni på fritiden? Går ni på någon sport, är ute med kompisar mm?

Typ, vad är en vardag för er? (efter skolan osv)

//Johanna

[_hsleiufhbtv]
0

Går upp tio över fem på morgonen, klär på mig, packar väskan, kollar till djuren (mat/Hö, vatten etc) och sen cyklar jag till stationen vid tio i sex senast. Tar bussen 06.25 och får sedan vänta på nästa buss i 50min på en kall busstation. Brukar gå in på konditoriet mitt över och äta frukost om jag hinner och har aptit. Sen är jag i skolan 08.06, tar bussen hem typ halv fyra och är hemma vid 5. Då däckar jag vid soffan, sen ska djuren fixas igen. Sen äter jag och duschar och lägger mig ^^ på helger är det tävlingar så jag har aldrig sovmorgon. Ganska stressigt liv jag vet, men trivs helt okej.

panini
0

#1 Haha, ja, stressigt kan man ju säga! :P

Glömde att skriva om min dag:

Mamma väcker mig typ 07:50, klär på mig, äter frukost ibland, ser till så att djuren har allt, sen cyklar jag till skolan, börjar 08.00 slutar 15.30, sen är jag med vänner, hemma, oftars med djuren på dagarna mm.

Tisdag: Badminton

Onsdagar: Bugg

Vissa dagar (1 - 3 i V) Så är jag nere hoss min mamma som jobbar på ett Golf Café och spelar mycket Golf.

//Johanna

[Tilde]
0

Min fritid tillbringar jag med sambon och djuren :) Vi brukar gå på promenader, se filmer, osv. Är ofta hemma hos hans föräldrar på middag också. Jag går inte i någon sport, utan brukar ofta rita och skriva. Sen är jag ju mycket på iFokus då jag är Sajtvärd på två forum här. Flört

CupcakeGod
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På fritiden tittar jag på filmer, leker med djuren och skypar med mina vänner. Jag hatar att motionera, så jag sitter hemma hela tiden.

Efter skolan klär jag av mig, går till mitt rum och sätter på mina datorer och är uppe hela natten.

Så här ser det ut..

Fridaaaa
0

Umgås med mina djur :) Och är ute med hunden, sitter vid datorn mm :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arinya
6

#2 Gör du allt det är på 10minuter?!

:holmgreen:
0

Nej mitt inlägg försvann :((

Jaja, det jag skrev var:

När jag jag kommer hem från skolan pluggar jag alltid! Sen hänger jag med kompisar, spelar badminton, volleyboll, dansar, sjunger, spelar piano och tar hand om djuren som tar upp en hel del tid.

Sen hänger jag en del här på iFokus också. Men även Fb, kik, interpals, skype, instagram.

Det händer också att jag åker direkt från skola till ett café nånstans inne i stan, sitter där med nån kompis och snackar osv. :)

panini
0

#6 Ojj,nej skrev fel! :O Mamma väcker mig 06:50!

Scorpio97
0

Kommer hem från skolan tre eller fyra (beror på om jag slutar två eller tre)

Och då sitter jag oftast vid datorn (FB, iFokus och liknande), tittar TV eller umgås med djuren. Har tyvärr ingen kompis jag kan vara med på fritiden riktigt, och ärligt talat tror jag inte att jag riktigt skulle orka heller. Är oftast helt slut (mentalt) när jag har gått en hel dag i skolan.

//Jessie

Holtan
0

Cheerleading har varit mitt liv i många år och har inte haft tid till mycket annat! Men har slutat nu och går på gym istället :)

[MiniPim]
0

Djuren! Sen ska jag kanske börja i konståkning. :)

mikkan01
0

Vaknar runt 6:30…skola till 15:30 må-ons, slutar 12 på tor-fre.
Är väl hemma 1 timme efter jag slutat, lagar mat, ut med hunden på en kisserunda, ser till de andra djuren, städar en hel del, tvättar, umgås med min pojkvän, handlar, tittar tv eller hänger här. Glad

Ibland sätter jag mig och målar, läser, syr och myser för mig själv….om jag orkar Oskyldig

~mikkan

[BirtaE]
0

Jag brukar träna (simmning, gym & löpning) o hänger med kompisar ibland, men mest sitter jag framför datorn o gör ingenting Obestämd

Afturelding
0

Jag har bara fritid, typ. Jag leker med katten, handarbetar och syr, målar, läser, tar promenader och tittar på myvket film :) Jag har inga vänner här eftersom att jag är nyinflyttad.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Mimmi
0

Jag sjunger i kör, frilansar som webbdesigner och -utvecklare, tränar yoga och är aktiv inom olika organisationer såsom t.ex. Rädda Barnens Ungdomsförbund och Ungdom mot rasism. Med kören och de olika organisationerna blir det ganska mycket resande och upptagna helger. Annars tittar jag på mycket TV-serier, bloggar, går ut med kompisar, spelar och slappar på soffan.

Jag har ganska mycket fritid då jag inte jobvar 100% och jobbar få långa pass istället för flera korta. Det gäller att sysselsätta sig!

Eldlilja
0

Går upp antingen 5.50 eller 6.30 på morgnarna (vardagar) beroende på om jag behöver duscha och fixa andra saker innan skolan. Går upp senare om jag har sovmorgon. Cyklar till skolan, hemma någonstans mellan 15.45 och 16.30 på ett ungefär. Åker direkt till stallet, tar hand om min underbara häst. Kommer hem antingen vid 20.40 eller 21.40 beroende på vilken buss jag hinner med. Gör så mycket läxor jag hinner. Sen har jag en dag i veckan då jag inte är i stallet, då är det plugga av :P! På helgerna sover jag så mycket jag kan, samt åker till stallet.

Sen kan tilläggas att jag försöker meditera och samla ihop mig så ofta som möjligt, annars hade jag inte mentalt klarat av mitt liv. Mycket som händer runt omkring…

wixie
0

Går upp klockan 7.00 måndag, tisdag fredag. På onsdag och torsdag går jag upp 6.30 för då ska jag ut med hunden innan skolan. 

När jag går upp äter jag frukost, fixar mig osv. sen kl. 8.10 far jag till skolan. Och på onsdag torsdag när jag går upp så äter jag frukost fixar mig osv. och kl. 7.30 ska jag ut med hunden. Är ute en halvtimme med henne, och far till skolan vid 8.00 då. Börjar 8.20.

Efter skolan när jag kommer hem vid 15.00 så går jag ut med hunden, efter det gör jag läxor och pluggar lite, sen så sitter jag vid datorn. Ibland följer en kompis med hem från skolan, då går vi ut med hunden lite snabbt flrst, sen fikar vi och efter det datorn eller nåt. Eller så brukar jag fara till en kompis, då tar jag med mig hunden, för hon har också en hund. Då brukar vi gå ut på promenader, träna med vovvsingarna, eller bara chilla vid datorn:)

monstermash
0

Jag bor på skolan, så för mig är det väldigt blandat vad jag gör på dagarna, men går upp vid 07 om jag ska äta frukost med någon kompis, annars så sover jag till typ 07:30. Börjar nästan alltid 07:50, sedan är jag på lektioner till senast 15:50. Vid 16:00 möter jag upp kompisar för att äta vid 16:15 och efter det händer det alltid olika grejer.

Men oftast hänger vi mest, tvättar, ser film, gör jävelskap på skolan, festar, myser med djuren eller åker iväg någonstans. Typ in till Göteborg och hänger i stan, åker till närmsta pizzeria eller så. Vid 20:30 är det kvällsfika och därefter är vi ute ett tag. Brukar försöka logga in på MSN en sväng vid 21:00 och prata på MSN med min bästa vän och passar även på att duscha när jag ändå är inne på rummet. Sedan går jag ut med kompisarna igen! Som tidigast går jag in vid 23:00 och lägger mig, men oftast kommer vi inte in förren 00-01 på natten, ibland är vi uppe till typ 04 men det är väldigt sällan. Svår att orka sova så lite i längden.

Dessutom städar jag rummet två gånger i veckan, en gång på skolan och en gång hos mamma, och vissa mornar utan skolan går jag ut och springer/powerwalkar, så då går jag upp vid fem-sex på morgonen så jag slipper stressa.

På helgerna är det betydligt lugnare. Då är jag uppe halva nätterna och sitter vid datorn, och är med mina vänner som inte går på skolan, är hundvakt etc. Oftast prioriterar jag dock att vara hemma med mamma, mormor och träffa syskonen och syskonbarnen, eftersom jag inte kan träffa dem mer än på helgerna. Det är underbart att kunna vara med sina vänner dygnet runt. Skrattande Enda gången jag är i mitt rum är om jag ska sitta vid datorn (och inte gör det i pentryt) eller om jag ska sova. Har ganska fullt upp i mitt liv känner jag Oskyldig

maay
0

Vaknar vid 06.30, rastar hunden. Skolan börjar för det mesta runt 8-tiden och slutar vid 15. 
Efter skolan är jag antingen nere hos hästen, spelar fiol , sjunger eller/och är med kompisar.
Rider 3 ggr i veckan, fiol 1-2 ggr, sjunger 1 ggr, Så ibland blir det lite svårt att hinna med allt ;)

På eftermiddagarna brukar jag göra läxorna så snabbt som möjligt så jag får de överstökade. Innan jag går och lägger mig (21.20-22) går ja ut med vovven det sista jag gör.

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Thildalulu
1

Nu när jag alltid går i skolan väcker mamma mig 7 kanske beroende på när jag börjar, efter skolan brukar jag gå hem till mitt hus om jag inte är med kompisar. Sen sitter jag vid datorn tills ganska sent på natten. INGET MER LALALALALA

Ztrawberries
0

Jag går upp 07.00 och fixar djuren. Sedan äter jag frukost, borstar håret osv. Sen går jag till skolan som börjar 8.15 Jag slutar runt två och fixar så att kaninerna är ute o skuttar, sedan sätter jag mig med läxor till 3-4 samt äter mellis. Efter de så hämtar jag ridkläderna(hockeygrejer beroende på vilken dag) och åker till stallet, kommer hem vid 6-7 och fortsätter med läxor. Äter middag vid 8 och går till sängs 10 Mitt schema för en termin sedan (STRESSIGT!) men kan tilläga att jag hade 272,5 i meritpoäng, så skolan han jag med. Måndag: Rida och sedan Hockey Tisdag: Gitarr Onsdag: Hockey sedan ridning Torsdag: rida Fredag: Rida i två olika stall Lördag: hockey Söndag: hockeymatch/ridtävling Mitt chema nu (är tvungen att ta uppehåll ifrån hockeyn pga. Mina knän samt att de blir lite mycket i nian) Måndag: Plugg Tisdag: Gitarr sedan stallet Onsdag: Plugg Torsdag: stallet Fredag: Plugg Lördag: Plugg Söndag: stallet

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

[Tuulikki]
0

Vaknar kl 6 och går ut med hunden :) Sen fixar jag mig, äter frukost och sådär. Rastar vovven igen och lämnar honom hos pappa på jobb.

Tar bussen 7.23 till skolan och är hemma mellan kvart i fyra och halv fem. Då brukar jag äta och sen gå en långprommis med hunden :)

Efter det har jag tid till plugg, dator och så. Fotar mycket, tränar hunden mycket. Spelar också en del the sims och minecraft och så hänger jag på olika forum här :D

[rocklover]
0

jag joggar, hänger med kompisar, gör läxor, ännu mera läxor och joggar ännu mer.

Frida B
0

går upp 06.00, pendlar till skolan, går i skolan, slutar skolan. sen beror det lite på, antingen stannar jag kvar på skolan (och myser med råttorna och dom andra djuren) eller så hänger jag med kompisar. Sen på kvällen sitter jag ofta och pluggar med en kompis på skype ;P

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

bambiiii
0

Djur, gymnastik, snart ridningoch simmar

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

hahael
1

Haha fritid är nästan det enda jag har. Jag rider och spelar fotboll två gånger i veckan men jag ha ändå massor med tid på något sätt. Jag lever mitt liv med datorn Alfons Tecno III och min hund Milo. Pew Pew Pew!

Klart att laxen ska ha en jolle

Thildalulu
0

#26 Men verkligen, fritid är det enda jag också har!

'Pew pew pew' mina ord.

Emshify
0

En vanlig dag för mig ser nog ut så att jag går upp 07.10 (väldigt exakt där Flört). Sen klär jag på mig, äter frukost och gör mig i ordning. Därefter cyklar jag till skolan med mina kompisar och är där från 08.30 till 14.15. När jag kommer hem äter jag mellanmål och åker sedan till stallet, där jag har min hopphäst Goretex, vid 16.00. Där är jag sedan till typ 18.00-18.30 nångång och gör stallsysslorna, tar hand och pussar på Goretex samt rider. När jag kommer hem äter jag middag, duschar, gör ev. skolarbete, sitter vid datorn/ser på TV och ägnar tid åt familjen och hunden. :)

Dipsie'n'Poo
0

Klockan börjar ringa 6.30 men snoozar till 6.45. Går upp och äter frukost. Går ut till kaninerna och ger det dem behöver. Kommer in och gör mig i ordning. Cyklar mellan 7.55 - 8.10 beroende på när jag börjar. Slutar olika tider hela tiden (14.55, 15.35, 15.25, 16.00 o 13.35). Kommer hem och tar ett mellanmål och börjar med plugg. Ev tar ut kaninerna i hagarna. På onsdagar rider jag också. Och på fredagar brukar jag vara med vänner för vi slutar så tidigt. Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta