Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthusdjur
Läst 2190 ggr
CupcakeGod
2

"räddat" två möss :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu känner jag mig som en bra människa. Jag och min vännina "räddade" några möss som skulle bli ormmat. Hon praoar på reptilhuset och där finns det hundratusen möss som blir uppätna av ormar och ödlor :(

Fick hem två fina fläckiga sötnosar. Det är så synd om dem. De sitter äter musmaten hela tiden och slutar inte äta. De har nog aldrig fått riktigt bra mat där det föddes. Det känns verkligen som att mössen uppskattar det. Båda två kommer fram och klättrar upp på armen när man stoppar in den i deras bur Skrattande

Behöver lite namnförslag. Har ni några förslag?

CupcakeGod
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ber om ursäkt för sikitga bilder ;)

Amandapanda
0

En kan heta Loppen ♥ ;)) Älskr det namnet Hihi…

dermot
0

Åh vilka söta! Är det pojkar eller flickor? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

monstermash
0

Vad är det hemska i att möss blir ormmat? Ormar behöver också mat.

Afturelding
1

Ni har gjort er skyldiga till ett brott, ni har stulit någons egendom. Hurvida ni gjorde rätt etiskt är en sak, men det är nog ingen bra idé att gå ut med det på internet. Håller annars med #4, äger man köttätare så är man skyldig att ge dem rätt mat, oavsett om det är en katt eller en boaorm. Givetvis ska foderdjuren växa upp på ett moraliskt försvarsbart sätt, precis som det kött som produceras till människor.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

CupcakeGod
0

#2 Men det är så vanligt :P

#3 Det är två tjejer :D

#4 Really? Klart att dom ska äta men det fanns sjukt många möss i en liten låda. Mammor med ungar som var gravida.

Jessicahagstrom94
0

ååh så söta! jag skulle också vilja rädda såna stackars möss :(

arizona, doris, dolly, dixie, mimmi, molly, pixie,

[MiniPim]
3

#4 Möss behöver liv ;) vad söta :3 Molly & Tingeling!!

JohannaEkroth
0

Det är en Donnie och en Dennis. :) Eller Donnie och Jonnie. :) Eller Jack och Zack! :)

Fast det kanske inte ens är killar… =/

Nova och Tuva. :) Ditte och Nilla. :) Emmy och Minnie. Milly och Fanny. :)

Eller blanda beroende på kön.

Donnie och Fannie kanske. ;-)

<3 Underbara hur som helst. Jag skulle ha gjort samma sak. Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
0

Okej, tjejer, ja behöver bara ignorera killnamnen i mitt inlägg då. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

CupcakeGod
1

#5 Vi fick köpa mössen haha :P

What about Mini och Booby ?

Afturelding
1

#11 Då ber jag om ursäkt, det framgick inte av det första inlägget :) Med formuleringen att ni hade räddat dem så lät det som att ni hade smygit ut med dem. Jättesöta är de i alla fall, men tänk på att de är uppfödda för foder och att veterinärkostnader kan springa iväg på grund av ärftliga sjukdomar.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

monstermash
0

#6 - Då räddade du dem ju ifrån dålig djurhållning och inte ifrån att bli ormmat. Det är två olika saker. Antingen räddade du dem för att du inte tyckte djurhållningen var bra eller för att de inte ville bli orm mat. Hur ska du ha det egentligen?

#8 "Möss behöver liv ;)" Dafuq?

CupcakeGod
0

#12 Nä, det gör inget *blir ofta misstolkad*. Jag har gott om pengar så veten borde inte vara något större problem :D

dermot
6

Döp den ena till Käften, så kan du fråga dina kompisar om de vill hålla Käften ;D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Amandapanda
0

FREJA! ;3

CupcakeGod
0

#15 Omg!! JA!!!! Titty och Käften :D

#16 Har några vänner som heter Freja ;)

#8 Ja? Visst? Alla djur förtjänar ett bra liv xD