Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 2831 ggr
deleteduser
4

Modellkontrakt

Att bli modell har alltid varit en dröm för mig. I söndags bestämde jag mig för att skicka in ett par bilder till en modellargentur (Avenue Modeller) här i Göteborg.

På måndagmorgon svarade de, de ville att jag skulle komma in och ta ett par polaroidbilder.
Jag bokade tid idag klockan 16.00 och eftersom att jag är mindreårig skulle jag ha med mig en förälder, min kära mor fick ställa upp.

När vi kom dit började inledde han med att säga:

"vi får in hur många ansökningar som helst, på 99,9% av dom svarar vi inte ens. Och av de som får komma in och ta polaroider är det bara en tiondel som faktiskt får ett kontrakt"

"Oherre, jag är körd" tänkte jag då.

Jag fick börja med att ta ett par ansiktsbilder, några framifrån, några i profil, några med leende osv. Sen skulle de gå igenom bilderna, om de var nöjda med bilderna skulle den "riktiga" fotografen, Annika, komma och ta fler bilder.
Jag fick sitta i väntrummet i ett par minuter, till slut kom hon ut och ville ta fler bilder. Hon var jätteduktig på att fota, hon var tydlig och noggrann. Den här gången tog vi c:a 50 bilder.

Tillbaka ut i väntrummet. Så nervös har jag aldrig varit förr. Det tog kanske 10 minuter, sen kom ut och bad oss att följa med till kontoret.
"Jag och Annika har kollat igenom alla bilder och vi har bestämt oss att det blir ett ja"

Han gick igenom "reglerna".

• Jag får inte klippa (av mig) håret, att toppa var okej.
  • Jag för inte färga håret
  • inte ställa upp i modelltävlinga
  • inte ha någon fler argentur
  • Inte tatuera mig.
  • Inte pierca mig.

Sen skulle jag skriva på papper. De ville veta allt ifrån ögonfärg till skostorlek.

Bilderna ska dyka upp på deras hemsida, under fliken "new faces", imorgon. Åhh jag är så himla glad!

Ursäktar den långa, och något röriga texten, ville bara skriva av mig lite Glad

dextrosol
0

Grattis :)

deleteduser
0

#1 Tack! Glad

Smullis
0

Vad kul! :) är det du som är Elsa G?

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Mimmi
3

Härligt att du får uppleva din dröm! Du har ett riktigt modellansikte!

Kom bara ihåg att ta hand om dig själv, det är en tuff bransch!

deleteduser
0

#3 Oj, ja det är det, hade inte ens märkt att de hade lagt upp den :)

#4 Tack! :)

Kanske ska tillägga att bilderna som finns på sidan nu, inte är de slutgiltiga. De ska tas på fredag :)

:holmgreen:
0

Roligt!!

Grattis! :D

deleteduser
0

#6 Tack! Skrattande

monstermash
0

Grattis!

Hur långt kontrakt fick du?

deleteduser
0

#8Tack! Det är inte ett sånt kontrakt, jag stannar så länge jag trivs! (och så länge de trivs med mig)Glad

Afturelding
1

Vad roligt! :D Jag var på intervju en gång efter att jag hade blivit stoppad av en man som ägde en agentur. Jag kände dock, efter mötet, att det inte var min grej. Jag vill kunna tatuera mig som jag vill, det är en stor del av mitt liv. Jag har väll någon liten önskan om att bli någon form av alternativmodell någon gång dock, då får man göra vad man vill ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

monstermash
0

#9 - Men vad dåligt, då kan de ju kasta ut dig redan imorgon om de får lust…

Det måste ju stå något om hur länge du ska stanna i kontraktet. Får du för dig att hoppa av och de vill ha kvar dig kan det ju bli tjafs om det. ;o)

deleteduser
0

#10 Visst är det! Själv är jag inte så störtförtjust i tatueringar så det är inget större problem för mig.

#11 Jag tycker att det är jättebra! Jag ska på möte hos dem på fredag och då ska vi prata om allt sånt Glad

Sarah!
0

ååh va kul! vilken drömOskyldig

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Fridaaaa
0

Grattis :)
Usch vad mycket regler :P
Lycka till :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

deleteduser
0

#13 Hihi jaaGlad

#14 Tack! Jag har faktiskt inget större problem med reglerna, jag hade inte tänkt göra någon av punkterna hursomhelst Glad

[Tilde]
0

Grattis, vad kul! Hemskt att inte få göra vad man vill med håret, men så är det ju. Du får säga till när du kommer upp på sidan så man kan kika in :)

[Tilde]
0

Såg förresten att du redan var med på sidan! Kul :D

deleteduser
0

#16 Tack! Ja det är väl lite småjobbigt, men det får jag tåla :)