Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 959 ggr
iJennie
0

Motivation till träning samt tips

Hej! Jag behöver verkligen motivation till träning då jag har problem med leder i rygg och knän. Har även astma så jag måste träna kodition. Det går bra ett tag, men sedan försvinner motivationen och det blir tvärstopp. Så jag skulle bli över lycklig om jag kan få peppande tips och tips på övningar.

Tack!

/Kram Jennifer

:holmgreen:
0

Hitta någon sport eller liknande som du gillar, då blir det enklare att träna.

Jag till exempel har provat massor och kommit fram till att det är dansen och kickboxningen som motiverar mig. Jag behöver helt enkelt göra något jag trivs med annars går det inte. Jag har tänkt och försökt börja springa flera gånger, då min pappa och mamma är ultralöpare/marathonlöpare osv, sen har jag båda mina syskon som tar efter inom löpningen också. Det är något som vi alla i familjen är bra på, och jag har fått förmågan att kunna springa riktigt snabbt, men jag tycker inte det är kul till skillnad från resten av familjen och tycker jag inte det är kul så blir jag inte motiverad, så jag hittade lite annat jag vill hålla på med.

Bara ett tips. ^^

iJennie
0

Jag håller på med dans och älskar det, men tränar dock inte så ofta. Har provat på alla möjliga sporter. Men det är just det, vad finns det för sporter? Jag HATAR att springa-tyvärr.

/Kram Jennifer

Nali
0

Jag tränar på friskis och svettis där finns det ju danspass och andra tärningspass, jag är en som måste träna med andra annars blir jag inte motiverad så det kan ju vara ett tips :)

iJennie
0

Samma här, men just vad är problemet. Kommer inte på något.

/Kram Jennifer

ThreeStars
0

Vad tycker du om? lagsporter eller kör du hellre på själv? :)

Du kan ju prova på badminton, tennis, basket, simmning(!)(Simning är jättebra att träna kondition på och du rör dig jättemycket också), och myyycket mer :)