15-års gräns bio
Hej ^^
Jag och två kompisar bokade biljetter till Breaking dawn part 2 för ett tag sedan. Vi är alla 14, och antog att vi skulle kunna låtsas att vara 15 och kunna smita in. Men efter lite googlande insåg vi att det kanske blir svårt ändå :3
Vi bor I Västerås, vet någon hur stränga de är på att kolla id här? Hur stor är risken att vi inte kommer in? Har du några erfarenheter av att smita in? ^_^
När det var Twilight var jag och mina kompisar 14 år, så då smet vi in. De kollade inte, däremot var jag och en kompis på bio förra året och då kollade de ID på nästan alla. Detta var i Norrköping iofs men ändå
Det tråkiga är ju om ni köper biljetter och inte kommer in så får ni inte pengarna tillbaka
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#1 Då handlar det om tur alltså, och vilken biosalong man går till haha. Jo, vi vet. Jag har för mig att vi får pengarna tillbaka ifall vi lämnar tillbaka biljetterna nu?
Min kompis kom in på The dark knight rises för ett tag sedan, då kollade de inte ID på någon, så vi får väl hoppas att det blir så igen.. :3
Om ni gör det nu kanske ni får det :) Det vet jag inte, men om det skulle vara så att ni bestämmer er för att chansa och blir stoppade så får ni inte tillbaka biljetterna
Sen kan jag tänka mig att de kollar mer nu eftersom det är en tonårsfilm och många lär försöka komma in :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Stark makeup, högklackar så kommer ni in :)
Kollar id? :o har jag aldrig vart med om att dom gjort.. fast går bara på bergakungen i gbg, men har gått på andra med 15 års gräns och har aldrig vart med om det :s
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Klä er inte som barn bara…
Tror de aldrig har bett om id-kort på bio i Västerås (kommer därifrån). En gång när jag var 17 skulle jag och en kompis gå på bio som var 15-årsgräns, så frågade de om vi var gamla nog! Haha
Vi sa bara ja, vi är 17 och så var det inte mer med det.
Vet inte om jag ska ta det som en kränkning eller en komplimang!
#4 Vi kör på det! ^^
#5 Yes, de ska ju ''hålla koll'' på att alla som ser bion är över 15, och det kan de endast göra med id, eller pass. Men de kollar inte alltid, eftersom det är många som är under 15 som brukar komma in. :D
#7 Jag hoppas de inte ber om det då. När jag skulle på förra årets breaking dawn frågade de om jag var 11, när jag var 13 och nästan 14.. Det kändes lite konstigt, men jag sa att jag var 13 och jag kom in ^^
Fast det är lite surt, för jag fyller 15 om två månader, så det skulle vara tråkigt att inte komma in för att jag är två månader yngre än vad jag ska vara D:
ska göra samma sak ;)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag är också 14 år och jag har varit på bio flera gånger med 15 årsgräns. Gör det inte till någon stor grej, gå in bara, jag tror inte dom kan skilja på nått år endast genom era utseenden
Sen beror det kanske lite på hur gammal man faktiskt ser ut att vara också, jag måste te.x ofta säga till att jag är ungdom när jag åker buss osv. Men 14år och 15år är trotsallt inte så stor skillnad så ni kommer nog in
Sen tänkte jag på en annan sak, det står ju på SF att man ska kunna legimentera sig för att komma in, men kan detta verkligen stämma? Jag menar, det är väl inte alla 15åringar som har ett legg direkt, och alla bär väl inte med sig det överallt heller.
Det var ganska många som inte kom in en 14 åring kom in bara :P dom var sten hårda dom kollade leg på vissa också, alltså bion i happis var det. Det var smockat med folk :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Det stod på Aftonbladet att ALLA SF:s biografer kommer kolla leg, om dom misstänker att någon är under då många är besvikna att det är 15 års gräns.
/Kram Jennifer
den kommer säkert ut på swe filmer om några dagar :) men kan säga att det är ju mycket bättre upplevelse på bio än på datan. det är ju synd man kunde ha lagt en 13 års gräns isåfall då jag såg den och skulle inte låta någon under det se den då dom sliter av huvudena av varann.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag är 16 och skulle kolla på en film med 15 års gräns. Jag har varken ID eller pass och bara för det kom jag inte in fast jag var gammal nog. Snacka om att jag fick en liten damp attack då jag redan hade köpt biljetterna och han i kassan inte sa något.
#16 förstår hur jobbigt det måste vara, men tyvärr är det ju så att från när man är 15 kan de kräva att du ska ha pass eller legitimation.
Sen är det inte 15 års gräns att köpa biljetterna, man får som 12 åring köpa biljetter till en 18 års film, men man får inte se den.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Frågar dem er kan ni bara säga att ni glömde ert ID hemma? :P Jag har dock aldrig åkt på en kontroll :)
Jag bor i sthlm och har då aldrig behövt visa leg på 15-årsgränsbio, inte ens när jag var yngre än det 
#19 Dom skrev iallafall att alla dom misstänker är under 15 år kommer dom ta leg på då många är besvikna på åkdersgränsen
/Kram Jennifer
Idag gäller det! ^_^
Jag meddelar senare ifall vi kommer in eller inte, tack för alla svar :3
Lycka till!!
Vi kom in, de frågade inte ens om vi var 15 ^^
Det var den bästa twilight film jag sett och jag har inte ens gillat de andra twilight filmerna. Den var väl lite våldsam med mycket huvuden och armar som slits av, men inte så farligt ^^
Vem dog?
Haha var också och såg den idag, tyckte den var askul, hela biosalongen satt och garvade nästan hela tiden haha 
Vad tur att du kom in!
/Kram Jennifer
Tror ni att man får gå in om man har förälder med sig? :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Såg den själv idag, och var riktigt nöjd med många av skådisarna…T.ex. Benjamin var perfekt, tycker jag ^^
#24 Många dog, haha. Det var en twist i filmen där man blev total lurad, jag blev förtvivlad, jag som hade läst boken och jag trodde de ändrat i filmen. Du får titta på filmen och se alla som dör. 
#26 Tur och tur, jag tror inte de brukar fråga om id här, många av mina kompisar hade visst gått på många 15-års gräns filmer tidigare och de har kommit in alla gånger. Men de såg väl att vi inte direkt var 11 åringar, även om de ska ha stenkoll på att ingen under 15 kommer in. ^^
#27 Egentligen inte. När det är 11 års gräns, får barn som är 7 år se på 11 års gräns filmer med föräldrar. Men när det är 15 års gräns så är det så. Det hjälper inte att ha med en vuxen, du ska vara 15. Men jag såg att du är 14, så du kommer nog antagligen in ^^
#28 Ja, det var riktigt bra skådisar. Hela filmen var mycket bättre än alla de andra, ett underbart avslut på twilight sagan. Lika fantastiskt som i boken! 
#29 Vart någonstans gick du på bio? :)
#30 Filmstaden i Västerås :) Jag är en av kompisarna hon gick med alltså haha :3
#31 Jaha, för de kanske är snällare än i Göteborg :P
#32 Jag har aldrig varit med om att de kollat ID här :3 Fast visst, ser man ut som 11 frågar de antagligen, men nu gör inte jag det haha
#33 Även i Göteborg? ;)
#34 Aldrig gått på bio i Göteborg, så jag har ingen aning :3
#35 Okej, jag hoppas att de är snälla i Göteborg, för jag vill så gärna gå!
Dom stoppade mig (var och såg Breaking Dawn igår), är 14 år, men gick med min kompis som var 15. Kvinnan sa "Tyvärr, jag måste ha bevis för att du är 15" jag bönade och bad, sa att jag var 15. Det var svårt, men efter ett tag så gav hon sig. Jag var så sjuuuukt nervös, skakade i hela kroppen och kunde knappt prata när vi satt i biosalongen. Kunde inte fatta att jag skulle se den snart!!
Men jag vet många av mina kompisar som blivit portade, så det handlar verkligen om tur. Hon var en gammal kvinna i typ 50årsåldern, så det var svårt, men jag lyckades, försökte låta så övertydlingande som möjligt. Det var hemskt, men jag klarade det! Så jag tycker det är värt att testa. Vad har man att förlora?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag är dock ganska lång också (174cm) och då kan det vara enklare att få komma in. Som min kompis som var 15, hon är 160cm lång, alltså mycket kortare än mig. Som tur var hade hon idkort.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#37 Vilken biograf var du på?
Omg!! Har nyss sett färdigt filmen. Så jäkla bra den var!!!!!!