Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 5711 ggr
Ebba-A
0

Musik

Vad lyssnar era tonåringar (eller du som tonåring) på för musik? Får de lyssna på vilken musik de vill?

Sitter de oftast med hörlurar eller spelar musik aå hela huset hör? :)

Värd på Choklad iFokus

Fiona
0

Jag lyssnar på ganska blandat, Takida, gyllenetider, beyonce osv osv. Lyssnar dock inte på hård rock har aldrig gjort men skulle säkert gilla det men nja jag håller mig till det jag lyssnar på. Sen är det inte så mycket genren som har betydelse för mig utan texterna, jag vill bli berörd.

Lyssnar fotast vid datorn men aldrig så högt så att det stör resten av huset, anpassar volymen till vart i huset dom befinner dig ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

zuperzita
0

Alltså. Om man ska döma mig efter utseende tror man säker att jag lyssnar på hård musik eller dylikt. Jag avskyr det. URSH! Jag lyssnar på kent, abba, manson och lite blandat..

hörlurar jämt… Vad lyssnar du själv på ebba?

[mia-38]
0

Min son lyssnar mest på sånt som Death-metal….
Men han lyssnar gärna på annat med tex som Disturbed, Lamb of God, Manson mfl.
Han spelar oftats så jag hör det med. Men mej gör det inget.

Ibland kan han få för sej att spela techno. Så han är lite av en allätare.

Ebba-A
0

Jag lyssnar mest på Tokio Hotel och Avril Lavigne, och har gjort i drygt tre år. Det står jag fullt för, även om mina kompisar tycker att "Tokio Hotel suger och sångaren ser ut som en tjej" och är noga med att påpeka det ;) Dock säger det bara på skoj för att retas med mig. 

Sen gillar jag Tokio Hotel för att texterna, musiken och sången verkligen berör mig och betyder något. Mer än något "jag är kär men har blivit dumpad". Därför är det viktigt att lyssna och förstå texterna (vilket krävs att man kan lite tyska ;) )

Jag tycker mest om att lyssna med hörlurar på högsta volym, blunda och suga in texterna, musiken och sången i kroppen.

Värd på Choklad iFokus

[marion69]
0

Min yngsta tjej lyssnar mycket på Rap, hiphop medan min äldre lyssnar mer på rock.

Anna
0

Jag lyssnar på rock, indie, singersongwriter… Lite blandat.

Har oftast hörlurar men ibland spelar jag i högtalarna också, mamma tycker det är helt OK.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LinnB
0

Murderdolls, Hardcore Superstar, Sevendust, Rise Against… och liknande.

För det mesta blir det hörlurarna… på hög volym, så klart. Underbart.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[marion69]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Murder dolls har jag sett på konsert. Älskar hardcore superstar.

Har du hört Volbeat? Dom e kanonbra! Här kommer en länk till en av deras låtar. Flört

[marion69]
0

En till. Lite snabbare och kanonbra Tungan ute

LinnB
0

#8 Du har sett som live? Men hjälp vad avis jag blev nu! En dröm jag har ju. :)
Hade aldrig hört Volbeat… men jag gillade det jag hörde nu skarpt! Ska kolla upp det mer då jag kommer hem. :D

[marion69]
0

#10 Ja, jag såg dom en gång.. kan det varit år 2002? när Iron Maiden skulle spela på Stadium i stockholm. Dom var förband till Iron Maiden.

Dom e bra, fast dom hade lite väl mycket inriktning på självmord och så. Han sjöng och höll en låtsas pistol mot huvudet flera gånger och låten handlade om "suicide".

[marion69]
0

Måste ju bara sätta ut en länk till "Fear of the dark" med Iron Maiden. Det var härligt att se dom LIVE :-)

LIVE IN RIO

Kisemisen
0

Tycker att José Gonzales - Heartbeats är bra, men även Laurent Wolf - No stress..
Har lite blandad smak :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[GlittriGris]
0

all ätare :)! reagge :*

Crowone
0

Jag är så glad att mina barn är allätare vad det gäller musik.

Det kan vara allt från japanskt - rock - rysk marschmusik (!?) - trance - indipendent - svenskt….la..la..la……

Men hemma är det mest barnen som skällt på MIG att det varit för mycket eller för högt, Hahaha!!!  kanske lite ovanligt?

[marion69]
0

#15 hihi, jag känner igen det lite när jag ska lyssna på musikSkrattande

LinnB
0

#11 Haha, jag älskar dom… men jag har rätt svart humor, så. ;)

Linn
0

Jag lyssnar nog på det mesta… Lyssnar en del på hardcore (tack vare sambon som nästan bara lyssnar på det), trace, techno, sökte precis på Volbeat och tyckte dom var riktigt bra, Iron Maiden, Simon & Garfunkel, Secret Garden, José Gonzales, carmina burana.

Tja, jag lyssnar som sagt på det mesta. Oftast med hörlurar.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faidra
0

Den här är ju en favorit, och även andra av hans låtar :P

Om man ska prata om stilar kan det ju vara lite blandat, men mest rock och så.

(Fixade vidion så den är sebar :) //emma071 )

Magster
0

#4 Jag lyssnar också på Tokio Hotel och nog får jag höra en hel del om Bill av kompisar jag med! Mamma sa en gång till mig att han ser ut som en toalettborste t o m! Skrattande Tyckte jag va riktigt kul faktiskt!

Men som sagt, Tokio Hotel sen ca. 2år tillbaka sen liknande genrer men för det mesta otroooligt blandet, lyssnar på lite av allt. Har inga gränser.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Ebba-A
0

#20 Haha! Jag har också fått höra ett och annat. Chattade med en tjej här om dagen.

Hon: Vad lyssnar du på för musik?

Jag: Tokio Hotel bla.

Hon: Usch de suger ju! Hur länge har du lyssnat på de?

Jag: Snart tre år.

Hon: Är han så gammal?

Jag: Vilken han?

Hon: Han som ser ut som en tjej.

Jag: Jadå, han fyller fyra i höst ;)

Mamma tycker Bill är söt, och min mormor kom här om dagen bär jag redigerade en bild "Vad är det där för nån söt tjej?". Jag satt och skrattade och förklarade för henne att det var en kille, men hon trodde mig inte.

Men nu ser han ju inte ut som nån toalettborste längre, nu har han ju dreads. Och Tom har typ flätor.

Värd på Choklad iFokus

HannaT
0

Jag har väldigt blandad musiksmak, men just nu lyssnar jag mest på laakso, lykke li och musik i den stilen.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Kisemisen
0

lite musik jag lyssnar på:

Laurent Wolf

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

carmas
0

Rave,Trance,dance,House…

emma071
0

Nä hörnu, det ska vara mina små älsklingar Etd …(Och kiss)
efter som min kille är med i Etd så har jag börjat lyssna,och de e kanonbra asso!! Skrattande

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

emma071
0

#25 Det är han på Trummor om någon är nyfiken ;)

emma071
0

En Kiss vidio också :)<3

Shiit ass0 vad jag avgudar dom :)<3

emms
0

#21 Var det jag som skrev det? ;D

Skrev nämligen det till något på msn för ett par dagar sen. En sån konversation med en massa folk ;)

Själv lyssnar jag på massa blandat.
Filmmusik :D
Coldplay
Good Charlotte
Kings of Leon
Jason Mraz
The Coral
Jackson 5
osv :D

Emma

Ebba-A
0

#28 Det kan ha vart det. Tror det var iFokus folk. Men jag minns inte. Mitt minne har svikit mig.

Värd på Choklad iFokus

emms
0

#29 Haha jo det var jag isåfall ;)

Menade inget illa bara så att du vet ;D Folk får lyssna på vad dem vill :)

Emma

Ebba-A
0

#30 Nej jag tog inte illa upp, tyckte bara det var kul sagt. ;)

Värd på Choklad iFokus

NettanLindholm
0

jag lyssnar på det mesta som spelas på East FM, men hatar den värsta rappen där.. den är hemsk!

annars lyssnar jag faktiskt på det mesta förutom hård-rock och liknande skrik och gap musik :P

mamma gillar inte direkt min musiksmak men det är helt okej att jag lyssnar på den, även om hon föredrar typ Rix FM på radion.

[rocklover]
0

jag lyssnar på all sorts metal och använder ett par högtalare

C4NCERiNHALE
0

Jag lyssnar på Metal, döds, doom, power osv. Även Hardcore men mest post-hardcore, grind-core, death-core. Lyssnar även på pop och så. Som typ Coldplay, snow patrol :) Jag ÄLSKAR Manson också!

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Scorpio97
0

Jag lyssnar utan hörlurar, men inte speciellt högt. Syrran hör om hon är i sitt rum med öppen dörr, men annars är det bara jag som hör.

Så om syrran är i sitt rum lyssnar jag på pop, annars har det blivit mest rockabilly nu dom senaste veckorna (: Min syster hatar rockabilly, så hon blir sur om jag lyssnar på det när hon är i närheten.

//Jessie

[Akkurat]
0

Ett band som ligger mig VÄLDIGT varmt om hjärtat och som alltid varit mitt absoluta favoritband är Kent.

Men jag lyssnar på väldigt olika musik, lite speciellare som kent, miss li osv. och även Rihanna och "topplistmusik" .

Jag lyssnar mest på "topplistmusik" , rihanna, miss li när jag är glad.

När jag är deppig eller har ångest är det alltid Kent som spelas i mina högtalare, och det är rätt ofta då jag har en ångestsjukdom och mår dåligt ofta.

Men jag är en sån som alltid har musiken spelandes högt :)