Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2934 ggr
Frida B
0

Aldrig haft kille, konstig?

Vet inte varför jag skriver detta, ville väl säga till ngn hur jag känner… men men..

Som rubriken säger, jag har aldrig haft någon, aldrig kysst ngn eller någonting sånt och börjar fundera på varför… Börjar ifrågasätta saker, tex är jag normal? Eller är det för att jag hela mitt liv vart blyg? Detta är någonting jag skäms över, alla vänner pratar om deras ex m.m, och jag sitter där och ler och låtsas om ingenting, men känner egentligen "är det ngt fel på mig?" Kan tillägga att jag är 16 år..

När var första gången för er?

Nu efteråt känns detta inlägget väldigt onödigt, ville väl bara klaga av mig haha

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Scorpio97
0

Jag har kramat en kille en gång (förutom i lekar osv, där man "måste" kramas). Okysst, oskuld och haft en kille (i andra klass, vilket inte räknas)

Sen har jag tur, för mina kompisar (killar) är precis lika oerfarna som mig, och vi diskuterar helt enkelt inte sånna ämnen. I mina ögon är jag fortfarande ett barn (femton år), så jag intalar mig själv att det är dom andra det är fel på (; I mina ögon är det inte riktigt rätt att en tretton-fjortonårig redan legat och varit tillsammans med flera killar.

Så jag tycker inte att det är något fel på dig (: Vissa är blygare än andra, man måste få göra saker i sin takt. Sen tror jag väldigt många ljuger om vad dom har gjort och hur många killar dom haft, så man kan ju ta det med en nypa salt.

//Jessie

dextrosol
2

Tycker inte du ska skämmas, är själv 19 år (20 i Juni) och har aldrig varit ihop med någon och har inte heller några större planer på det, kan som du också tycka att det kan kännas ensamt ibland att kompisarna snackar om sina ex och sina pojk-/flickvänner hela tiden, men då brukar jag mest stänga för öronen och vara nöjd med mig själv.

Du har precis som jag bara inte hittat din stora kärlek ännu.

[MikeW]
5

jag var väll ganska ung när jag fick min första flickvän och puss. min första kyss var när jag var 13. Fast för att vara helt ärlig så skulle jag föredra att alldrig ha gjort något av det än, som du.

För nu är du ju 16 år, du kan tänka och vill inte bara pussa/kyssa eller ha någon pojkvän bara för att du vill testa hur det är att ha det som jag gjorde när jag var liten unge. Du kan nu pussa din första kille för det känns rätt och att han kanske är den som du verkligen älskar. När man var liten var det som en lek, inte riktig kärlek. (kanske var det för många fast inte mig iaf)

Allt jag har gjort var mest bara för jag ville testa, eller bara ville rent ut sakt. Du har en chans att göra det för du verkligen älskar någon. Önskar att jag hade det.

Känn ingen press eller så! du borde vänta tills du hittar någon du verkligen älskar, vem skulle inte vilja få sin första puss eller kyss med en person som man verkligen tycker om som man kan ha ett seriöst förhållande med.

Jag vet inte hur du tycker fast när jag gick i ettan så fick jag min första puss (som jag kan komma ihåg iaf) och efter kanske en vecka eller något gjorde vi slut.
Och jag brydde mig inte direkt, det var en lek för mig! önskar så mycket att jag kunde ta tillbaka den pussen och ge den till någon som jag verkligen älskar.

Skämms inte att du inte har gjort något än! Var glad för det!
Det tycker jag iallfall! :)

[Tilde]
1

Jag har en kompis som är över 20 och fortfarande inte har haft pojkvän, men jag ser inget konstigt i det. Hon har sina krav på killar och det förtjänar hon att ha! Man ska aldrig sjunka lågt i sin standard "bara för att". Alla förtjänar vi vår drömprins/prinsessa. :)

Geru
4

Det är väl först frammåt 40~ snåret man kaanske borde överväga att prata med någon om det:p Annars så är det inget fel med att vänta. Jag väntade själv rätt länge.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking