Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3838 ggr
Frida B
0

Tandställning?

Hej! Ska eventuellt få tandställning till våren, men vill inte.. Men har lite frågor till er med tandställning eller som haft det… (räls)

- Hur reagerade alla när ni fick det?

- gör det ont/känns obehagligt? :s

-(varning för lite konstigare fråga) hur går det att kyssa ngn, känns det inte skumt med en stor metallgrej ivägen?

- tyckte ni ni passade i det?

Tacksam för svar… :s

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

HoppanLoppan
0

Ska oxå få det :S

IceLinn
0

Jag reagera inte så mycket, hade vetat om att jag skulle få tandställning länge så var förberedd på det. Många av mina kompisar har tandställning.

Att sätta in tandställningen gör inte alls ont däremot hade jag ont i munnen dagarna efter och var öm i tänderna.
Det gick över efter 2-3 dagar.
Jag fick skav av den ibland men fick vax att sätta på tandställningen så den inte skulle skava och då blev det bättre.
Tyckte inte det var jobbigt alls när man vant sig.

-(varning för lite konstigare fråga) hur går det att kyssa ngn, känns det inte skumt med en stor metallgrej ivägen?

Det går hur bra som helst att kyssas. Tycker inte det är någon skillnad på att kyssas med eller utan tandställning. Man vänjer sig vid tandställningen fort och då märker man knappt att den är där.

Tycker inte det är någon skillnad på att kyssa någon som har tandställning jämfört med någon som inte har det.

I början tyckte jag inte det men efter ett tag tyckte jag det. Nu när jag tagit av den tycker jag det ser tomt ut Tungan ute

[Tilde]
0

Typ "oj, det syns nästan inte" eller "du passar i det", haha :P

Bara när man spänner åt, då fick jag huvudvärk. :/ Sen fick jag skavsår i läppen också…

Det är inte så stor skillnad faktiskt :)

Nej xD

IceLinn
0

Om du menade hur andra reagera på att kag fick det så var det ingen speciell reaktion. Folk lade märke till det och frågade och bad en le, men fick ingen negativ reaktion.

nottheonly
0

**- Hur reagerade alla när ni fick det?
**Ingen reagerade väll speciellt mycket på det, fick en del kommentarer om att det såg sött ut ^^ sen kom det även lite skämt från vissa som "när går tåget" och sånt där töntigt Tungan ute

**- Gör det ont/känns obehagligt? :s
**Det gör ont, eller det blir ömt i tänderna när de spänner tandställningen och sånt där. Och man kan få skavsår av den, men man får vax man kan ha på plupparna för att de inte ska skava så mycket. I början känns det självklart konstigt, men man vänjer sig Glad

**-Hur går det att kyssa ngn, känns det inte skumt med en stor metallgrej ivägen?
**Det går bra ^^ man använder väll inte direkt tänderna när man kysser någon Flört fast även här kom det lite skämt.. "akta så du inte fastnar i tandställningen" typ..

**- Tyckte ni ni passade i det?
**I början tyckte jag INTE det, fy!! ville inte ens prata ^^ men sen när jag hade blivit van med den så tyckte jag faktiskt att jag passade i den! Saknar den nästan lite Glad

(När jag hade tagit ur tandställningen så tyckte jag att mina tänder såg HUR STORA UT SOM HELST! haha ^^)

Hanna
0

#5 Det där med stora tänder känner jag igen!!! Haha xD "Sätt in den tillbaka!!", lite så kändes det Flört

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Frida B
0

oj tack för alla svar.. känner mig lite säkrare på det iaf ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nottheonly
0

#6 Haha ja typ Flört

Lemonneater
0

Ingen brydde sig alls! De sa bara "åh har du fått tandställning:)?"

När de spänner åt tråden, ja då får man en molande värk men man vänjer sig snabbt vid den. gör väl ont i ett par dagar, sen har det gått över.

Det finns jättemånga som är superfina i det faktiskt men jag tycker själv inte jag passade i det. Brukade inte le med munnen öppen iaf :D

Toomai
0

Lite OT här kanske men…Skäms

Jag måste bara fråga vilken färg ni har/hade på gummisnoddarna? Jag ska få räls i januari men jag har inte riktigt bestämt vilken färg jag vill ha. Jag funderar på antingen blå, grön eller grå Glad

MajaGlad

nottheonly
0

#10 Jag hade typ olika hela tiden, haha! Glad

Hanna
0

Jag hade all regnbågens färger och en gång Färjestadfärger :P

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus