Kärbehlver hjälp från er killar! ;D_
Jag har gått och blivit kär i en kille på min skola. Jag har inte pratat med honom men vi har haft ögonkontakt några gånger. vill jättegärna prata med honom men jag vågar inte. Sååå jag behöver lite hjälp från er killar här på iFokus hehe ;D Vad tycker ni att jag ska göra? Han går i ett annat spår i min skola.. Btw jag är en 14årig tjej ;P
Ingen aning faktiskt x) du kanske kan börja snacka med honom typ via fb så blir det inte lika mycket "random moment" än vad det blir om du går fram till honom och ba, "Heeeeej! :D"
Då blir det lättare att prata med honom senare när ni väl snackar i verkligheten för då känner ni varan bättre och har mer att snacka om :) Annars blir det väl pinsam tystnad på engång \(^.^)/
Det är min tanke :)
Mvh. Johan
Följ mig gärna på Instagram --> Jerikssons
Sajtvärd för Paintball iFokus
Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! 
Jag skulle bli superduperglad om någon kom fram och pratade med mig. Ett enkelt "Hej, hur är läget?" funkar ju jättebra. Börja på fb eller liknande ifall det känns jobbigt :)
Dock kan det i skolan lätt bli lite pressat, lägg till honom på fejjan och fråga om ni inte ska ses någon dag, gå en runda eller något :) Då märker man oftast om han är intresserad tillbaka ;)
Lycka till!
Oj förlåt haha, jag är ju ingen kille! Läste nog rubriken lite för snabbt ;)
Aa Sofisen har ju helt klart rätt också men det beror på hur han är som person, är han en normal social och trevlig person så funkar det nog att göra som Sofisen sa men om han är en sån som typ står och skrattar åt sånna som sticker ut så kan det bli lite annorlunda om du skulle göra så :)
Mvh. Johan
Kolla gärna in och svara på Dagens Kluringar & Dagens quizar och testa dina kunskaper!! 
Haha jo tack för tipsen men det känns lite awkward ifall han inte svarar osv :o
Men då har du ju i alla fall försökt! ;) försök tänka tvärt om, tänk om han svarar och är intresserad? :)
Aa men det gör han nog :) Det är därför jag menade att du kanske skulle börja lite lugnt och försiktigt om du siktar på ett förhållande lixom, så ni blir vänner och lär känna varandra lite 
Mvh. Johan
Steg ett: Förstå att killar är puckade.
Steg två: Berätta hur du känner/vad du vill göra(ta en kaffe, w/e).
Steg tre: Hoppas på det bästa.
Finns liksom inga genvägar, egentligen. Man kan ju gå runt och hoppas att världen liksom ger en ett tillfälle att börja en konversation:p, men det är inte direkt någonting som är sannolikt:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#8 men då är det lätt att tro att man driver, om man går fram och säger hur man känner för honom lixom.
jag skulle nog börja snacka och bli kompis först och sen säga hur jag känner, men alla har ju olika metoder :)
Mvh. Johan
#9 Därav vad man vill göra. Kommunikation är ju nyckeln till allting och lite till:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Definiera "Vad man vill göra" ;) Jöppjöpp \(^.^)/
Mvh. Johan
#9 Varför bli kompis först om det inte är det du vill egentligen? Rakt på sak är la bäst?! ;) Visst kanske det inte anses normalt att ba "Hej jag heter Sofia och jag är kär i dig" men det skulle fångat mitt intresse iaf!
Däremot kan jag hålla med om att man borde ha en liten grund, fattar inte hur TS kan vara kär utan att känna personen, men det är väl sån jag är
#11 Det är en bred definition, och därför jag använde den. Har till och med ett exempel
#12 Håller jag med om:p Det låter skumt, men det kan ju vara blickar eller något som skapat känslan:p
Rakt på sak, alltid bäst!
-Stephen Hawking
Jo men jag tycker det låter lite konstigt om man blir tillsammans med någon man inte känner och vet hur han är lixom :) Tycker man åtminstonde borde veta hur personen är innan man agerar lixom, men hon kanske går i hans parallel klass och vet hur han är på så sätt för dom ofta ser varan? har ingen aning :)
Mvh. Johan
#14 Uh, jag tror inte riktigt jag sagt något om att bli tillsammans? Det brukar finnas några steg mellan där.
Nä, inget vågat, inget vunnet. På vilket vis det än slutar så kommer hon vara klokare då än nu.
-Stephen Hawking
Nä det har du rätt i, oups :o fick bara den uppfattningen i texten.
Aa true
Mvh. Johan
tyvärr så är jag inte heller kille men håller med jeriksson i detta läge, bli vän först och se vart de leder, hade bara blivit "rädd" och tyckt personen är lite knäpp om nån kommit å gått rakt på sak, Sen kan de ju vara lite pinsamt om du skulle gått rakt på sak och så har han redan en flickvän eller pojkvän :p
#17 Alltså jag menar ju inte "Hej nu ska vi bli ihop!". Men att säga att man tycker personen är fin/verkar intressant eller nått är inte "pinsamt". Jag tycker snarare det är pinsamt att bli kompis först när det inte är vad man egentligen vill.
Får jag fråga hur man kan tycka det är knäppt - eller bli rädd - om någon okänd säger nått bra eller fint? :)
#18 Komplimanger är de väll inget fel på men om man börjar gå rakt på sak hade jag bara blivit avskrämd och speciellt av någon man inte känner ( och med rakt på sak menar jag: "tjena dig vill jag ha som min"), så därför tycker jag att man bör känna personen mer eller mindre bara för att de inte ska bli så konstigt, om man ger någorlunda försåeliga komplimanger fattar nog vem som helst att man vill mer än bara va vän :p
Ni har nog sett för mycket på film som tycker att man ska köra allt på engång
Haha nejmen 
Mvh. Johan
Ursäkta för riktigt sent svar, har inte kunnat logga in på iFokus :O
Iaf, jag vågar typ inte skriva till honom heller för det känns som att jag kommer från ingenstans och sen börjar skriva med honom. 
Meeeen det är ju typ enda sättet att få kontakt…
Han är ju typ mer 'cool' än mej.. På en skala på 1-10 (i coolhet) så är han typ 6-7 och jag är 4-6 D:
ASSÅ JAG FATTAR TYP SJÄLV HUR KONSTIGT OCH SÅ DET LÄT MEN xDD
Kanske skulle börja att gå till det spåret han går i försöka att få ögonkontakt med honom, tror ni att det skulle fungera? :S
#21 sök ögonkontakt och sånt, funkar säkert, tillslut lär han väll märka sen om du har eller lägger till han på fb så är de ju bara gilla bilder tex. om du inte vågar skriva sådär plötsligt även fast jag inte skulle gjort en sån stor sak ifall nån annan skulle bara skriva hej(eller liknande) helt från ingenstans :p