Skulle jag kunna få lite tips?
Någon som har ett bra tips som man kan gå ner i vikt ? :)
Äta lite mindre, jogga eller något :P Skippa godis och kakor.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#1 Gör redan , tränar jätte mycket och äter endast 3 bananer varje dag , men tack för tipset :)

Hur tränar du (hur ofta m.m.)?
#3Varje dag efter skolan 3 timmar , jag joggar o tränar oliak sporter
Men då borde du väl redan vara smal och lätt eller? :)
#5 Nej, jag är tjock och ful , jag beöver gå ner i vikt
nej, det behöver du inte!!!!!!! allt du behöver är bättre självkänsla
#6 hur länge har du tränat? det tar ett tag innan det ger resultat, ett tips är att inte äta så mycket bananer speciellt om du äter 3 per dag. Bananer och druvor samt mango innehåller väldigt mycket fruktsocker. Det är bra att ta t.ex. en banan efter träning men jag tror du kanske får i dig för mycket kolhydrater eller kalcium om du äter för många
Ja, ät mer protein och grönsaker :)
#8 Är det inte bättre då att inte äta nått alls .. eller att bara äta lite cornflex till frukost , sedan inget alls .. ska prova ..
Har tränat 3 timmar varje dag och ätit tre bananer varje dag på snart 4 veckor :)
Hur kan man leva på endast tre bananer per dag? Ursäkta, men är du helt från vettet, kvinna?
Snacka om näringsbrist… stackars din kropp :(
#10 Du kommer få näringsbrist om du fortsätter så :S Bättre med en varierad kost :)
Det kommer att sluta med att din kropp äter upp sig själv och det resulterar i att du kan bli steril och får kroppshår på oönskade ställen eftersom din kropp inte har fett att hålla värmen.
Tränar du och inte äter gör det ingen nytta alls! Kroppenbehöver näring och energi, speciellt om man tränar!
Testa LCHF om du vill gå ner i vikt, men svält dig inte! Sök hjälp!
När man välinte ätit ett skit på 1 vecka och bara druckit vatten så blir man van , me ndet var för jobbigt så jag började träna ist o äta bananer .. för det är gott.
Har legat i sjukhuset 2 gånger.. pga anorexia , men jag nekar att jag har det. Jag vill bara vara smal o vacker , motsatsen till det jag är nu.
Ja LCHF är bra om man äter kött :)
Du ska äta regelbundet, 3-5 måltider/dag. Man måste äta för att må bra och när man tränar. Äter man itne och ändå tränar förstör man bara sin kropp = inte bra.
Man är inte mer vacker för att man svälter sig själv och blir jättesmal.
Alla är vackra på sina sätt men inte när man har svält sig själv, då ser man bara sjuk ut :S (det är tyvärr sanningen).
För att se sund och frisk ut men ändå vara smal, ska man äta bra mat regelbundet och träna regelbundet :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#14 Bananer innehåller dock ett ämne som inte är så bra för kroppen i stora mängder. :/ Plus att det innehåller socker, vilket inte är så nyttigt. Ät i alla fall sallader, testa en vegetarisk måltid, det känns nyttigt, men du få fortfarande i dig de näringsämnen du behöver :)
Men kära du… snälla tänk inte så mycket på vad du äter eller hur mycket, utan fokusera endast på att träna. Tränar du kan du äta vad som helst utan att lägga på dig fett. Prata med någon om detta :(
#13 jag svälter inte , har gått ner i vikt jätte mkt , men inte tillräckligt , inte till mitt mål
#14 Du måste lyssna och ta till dig råd :) Det du gör just nu kommer inte hjälpa dig på något vis, du blir bara värre. Börja äta vanligt igen eller testa LCHF. Min pappa gick ner jättefort när han började med LCHF!

Jag vet att när Madonna skulle gå ner i vikt så åt hon massor utav popcorn
#18 Jo, om du endast äter tre bananer per dag så svälter du dig. Och som Frida säger så ser det bara sjukt ut att vara för smal. Man blir trött och hängig, får dålig hud, glanslöst hår, missfärgade naglar, osv. Finns inget snyggt alls med att svälta sig.
#20 Popcorn är riktigt onyttigt! Salt är inte bra för kroppen (i stora mängder) och det är endast kolhydrater vilket bildar farligt fett… plus att majs innehåller mycket socker. Hon gick nog ner i fett för popcorn inte innehåller näring = svälta sig.
Kollade på ett program nyss på tv, det skulle du sett så hade du sett allting som händer med kroppen om man äter dåligt, och blir för smal osv, det är inget roligt och något som ingen vill leva med.
#22 Inte om man poppar i gryta :) det är inte onyttigt, för då har man inte allt salt eller onyttiga oljor osv :D
Majs är ju nyttigt?
Du måste äta mer. Om du gillar frukt kanske du kan köra på en rawfood kost. Där får man äta mycket bananer.
Du måste äta mer. Om du gillar frukt kanske du kan köra på en rawfood kost. Där får man äta mycket bananer.
#24 Sant! Popcorn behöver inte vara så onyttigt, dock inget man ska banta med xP
#25 Dock behöver TS inte gå ner i vikt, syns tydligt på hennes presentation. Blir inte bra :/
Och hon är bara 15 år = ska inte hålla på att banta osv utan dietist osv och speciellt inte när man inte behöver det :S
#24 Det är fortfarande kolhydrater vilket bildar dåliga fetter. :P Oljor är nyttigt (om det är olivolja, rapsolja är också okej). :) Majs är väl inte onyttigt som så, men innehåller mycket socker!
#28 Håller med! Hon är bara ett barn och ska inte gå ner i vikt! Hon är redan smal och går hon ner mer i vikt ser hon bara sjuk ut… Hennes kropp behöver extra näring för att växa istället!
Jag tror inte på att kolhydrater bildar dåliga fetter. Det är skillnad på socker och socker. På samma sätt som det är skillnad på fett och fett.
Däremot tror jag att om man gillar fet mat ska man äta mindre kolhydrater och gillar man kolhydrater ska man äta mindre fett.
#30 Beror på vilken mängd man äter det i :)
Man får begränsa mängden man äter :) Popcorn är mycket bättre än t.ex chips mm :)
Alla kolhydrater är inte dåliga sedan beror det på hur man rör sig och tränar och mängden :)
TS hur mycket väger du och hur lång är du?
Jag förstod inte att du äter ENDAST tre bananer per dag, jag trodde du åt dem utöver din vanliga kost. För att din kropp ska bli smal och börja bygga muskler måste du variera din kost och följa tallriksmodellen. Din kropp kommer aldrig bli fin och smal om du bara äter tre bananer varje dag. Försök att äta kött, fisk, fågel, ägg, potatis, ris etc. och väldigt mycket grönsaker så ska du se att det blir ändring
#31 Det är dock bevisat, så det handlar inte om att tro eller inte tro :) Men äter man i måttlig mängd skadar det ju inte. Jag äter själv kolhydrater och jag är smal. 
#32 Ja det är det ju, chips är inte nyttigt på något sätt, haha :P
Jag ska föras till sjukhus imorgon .. och ja har funderat på att börja med LCHF , jag börjar nog gå för långt , men jag måste börja vänja mig o acceptera min vikt , ärligt jag mår inge alls bra , jag svälter bara dag för dag , känns som att jag dör .. det känns som att det är ett STORT tomt hål i min mage som bara skriker efter mat ..
http://prettythin.com/ .. anledningen till att jag ville gå ner i vikt .. det är så vackert
Först ville jag gå ner 4 kg , sen 5 , sen mer o mer .. men tack för tipsen o så ..
Om du vill få bra kropp då MÅSTE du äta bra också! tre bananer räker verkligen inte! då förstör du din kropp. Träna och ät mycket, ät inte pizza och hamburgare och sånt, men ät normalt fast nyttigt. Om du inte gör det så kommer du ha stora problem i framtiden kan jag säga.
O jag vet att det inte kommer vara enkelt , har spytt upp allt som hamnat i min käft
#34 Vad är bevisat? Att kolhydrater bildar dåliga fetter eller mitt andra påstående?
#34 Finns många olika fakta om sånt :) Så det handlar visst det om vad man tror och inte tror på :)
#35 LCHF är INTE bra! Det är inte bra med alla dem fetter, det har många läkare konstaterat så det är inte lämpligt att du börjar med det, speciellt inte när du till & med behöver in på sjukhus,
det borde vara en varningsklocka för dig, du förstör din egna kropp,är det så du vill ha det? En förstörd kropp? :S
#37 Du behöver ändra ditt tänk ang mat och din kropp :)
Har inte orkat läsa kommentarerna men du ska äta lite men ofta, om du äter typ en gån per dag så visst du kommer rasa i vikt men den dan du börjar äta lite mer så kommer du bli större och snabbt går de :p
Förlåt mig men blir så trött på att folk inte kan lära sig att kroppen MÅSTE ha mat!!!!!!!!
3 bananer om dagen???! man kan bli tjock av att inte äta rätt och regelbundet!
det är nämligen så att kroppen har egna fettdepåder (små fett lager/celler) som är livs viktiga! Och om inte vi får i oss rätt mat eller tillräckligt så tar kroppen till sitt eget försvar och "tar" av fettdepåderna vilket kan göra att det omvandlas fel, det blir till fett istället för till näring som kroppen från början hade tänkt sig och då blir man tjock istället för smal även fast man "bara" äter si eller så.
så mitt tips är att äta all sorts mat men i LAGOM mängd. ta mer grönsaker istället för tex potatis.
sen en sak till kroppen måste ha lite fett men för att överhuvudtaget kunna omvandla det man stoppar i sig till näring i kroppen!
som tex en bil man tankar med bensin(maten) men man måste ha olja i motorna annars skär motorn(fettet).
Fettet man behöver i kroppen måste inte vara smör och sånt. utan lite olja på sallad tex smör när man steker köttet.
Var rädda om er!!!!! detta är tips till alla.
Jag vet vad jag pratar om är utbildad och jobbar i kök.
#39 Under en kortare tid kan LCHF vara väldigt effektivt, men man ska inte leva resten av sitt liv på det :)
#34 Att det bildar fetter menade jag. :)
#39 Vad finns det för fakta som tyder på att kolhydrater är nyttigt? Kollar man på statistik t.ex. så var Sverige som fetast under tiden då man var rädd för fett, då jäklar gick folk upp i vikt, när man levde på lågfett produkter och kolhydrater! LCHF är visst bra, jag vet många som äter efter den livsstilen. Lax är exempelvis det nyttigaste du kan äta! Lax + grönsaker = himmelriket för din kropp :) Man dricker ju inte direkt fett när man följer LCHF, utan man äter fettrika proteiner, lax med gräddsås t.ex. och grönsaker. :)
#42 Bättre att äta rätt kost ifrån början i så fall :) Annars är risken att man går upp igen.
Bättre att ändra sin livsstil för livet och äta det som är bra för kroppen, än att äta t.ex LCHF ett tag eftersom det inte är bra i längden sen :)
Blir förvirrad nu ..
Förstår inte varför det skulle vara dåligt att skippa kolhydrater? Kolhydrater är inget som kroppen BEHÖVER. Min mamma har ätit LCHF i snart 2 år och mår bättre än någonsin :)
#43 Har inte sagt att det är nyttigt men det går bra att äta i begränsad mängd, man är inte mer nyttig för att man inte äter det :)
Jag äter mycket lax :) LCHF är inte bra för kroppen på lång sikt, det har många doktorer kommit fram till. Det är då om man äter det på långsikt.
Det är SNABBA kolhydrater man inte ska äta för mycket av, men långsamma är inte farligt för kroppen, och det är bra när man tränar hårt :)
Vad blir du förvirrad av? Jag hjälper gärna om det är något du undrar över om mat!!? läs mitt inlägg *41
#48 Förstår inte riktigt om LCHF är bra eller dåligt för kroppen ..
#49 Det är inte bra långsiktigt. Även om många mår bra i början, så kan det ge många problem efter lång tid. Det har flera duktiga doktorer bland annat kommit fram till.
Man är inte mer nyttig för att man äter det.
Min kropp mår bättre om jag får i mig potatis och fullkornspasta och t.ex bulgur :)
Ja, LCHF är inte farligt :P Min pappa har ätit LCHF i några månader nu och mår också bättre än någonsin. Mycket med ork och piggare, ser fräschare ut och är sundare :) Dessutom håller man formen.
#51 Man håller inte formen bara genom att äta det, man måste ju träna och röra på sig med :)
Min åsikt om LCHF är att det är en bra grej om man är mycket överviktig (vilket du faktiskt inte är) att kunna gå ner i vikt om na har svårt att äta "nyttiga" saker. det funkar bra en kort tid men i längen kan det bli farligt att tillsätta för mycket fett i kroppen som LCHF är (man får inte äta frukt eller grönt) så man kan få många följdsjukdomar som tex hjärtfel, diabetes,proppar m.m. OM man gör det länge. men en kort tid ja visst för att sen sakta gå över till en varierad normal kort med allt i lagom mängd. Jag rekomenerar istället att skippa allat vad som gäller dieter och köa på en varierad kost när du FÅR och KAN äta allt. MEN bara i Lagom mängd.
tänk inte för mycket på vad du stoppar i dig, men om man ska tänka på det kan man tänka i banorna detta är bra näring som jag stoppar i mig nu.
#52 Min pappa har gått ner nästan 10 kg utan att jogga eller något sånt x) Dock har han ju ett aktivt jobb, men det jobbade han med även innan han började med LCHF. Så man går faktiskt ner i vikt.
#54 Ja gå ner i vikt ja men det är inte samma sak som att hålla formen :) man måste bygga muskler osv också för att vara hälsosam :)
Har inte påstått att man inte gör det? Dock är det fortfarande inte bra för kroppen om man äter det i många år :) Många känner sig jättepigga, toppen bra osv första åren, och sedan har många fått sjukdomar pga vissa fetter man äter där.
Min kropp tål t.ex inte det :)
#43 Det finns också dom som äter väldigt mycket kolhydrater och väldigt lite fett och har superhälsa och ser jättebra ut. Ett exempel är den här bruden:
http://www.youtube.com/user/Freelea
Hon äter 80 % kolhydrater 10% protein och 10%fett. Och ni kan ju se hur hon ser ut. Hon äter dock inte kolhydrater som ris och pasta. Utan bara från rå frukt och grönt.
Alla har olika kroppar och olika förbränning med.
#55 Sorry, blandade ihop lite där :P
Måste ändå bara säga att min pappa har mycket muskler då han tränade som bara den för ett tag sedan :P Eller tja.. det har han alltid gjort.
Nej det har du faktiskt inte påstått ^^
Banan<3
Jag tror att ni missförstår LCHF-konceptet. Det är INTE en diet! Det är en livsstil, ett sätt man BORDE leva på! Människans kropp är inte skapt att äta mycket kolhydrater, utan kött och liknande är det vi alltid har levt på. Kött, grönsaker, mjölk, ost, skaldjur,bär, etc.
#56 Ja kolhydrater i form av grönsaker och liknande är ju såklart mycket nyttigare än bröd, pasta, osv. Mjöl är ett av de vita giften ;)
#56 Min dröm kropp ..
#58 :)
Dock behöver man hålla igång för att ha kvar musklerna och vara bra tränad.
Min styvsvärfar har egen gård med kor och får bland annat. Han har nog aldrig tränat på ett gym och inte sprungit sedan han gick i skolan för mycket länge sedan, och han äter det han känner för, och han är vältränad och smal :)
*59
Ät INTE bara bananer!!!! snälla var rädd om dig (er) och lyssna på kroppen.
den är inte skapt för att bara äta bananer!
Den är inte heller skapt för att bara äta socker och fett heller!
Så vad är det svåra att förstå att lagom (svenskarnar favorit) av allt är BÄST!!!
Lagom bananer, lagom kött, lagom godis lagom grönsaker m.m m.m
ja absolut vi är inte skapta att vräka i oss kolhydrater!! men inte bara fett heller!!!
i riktig LCHF får du inte äta grönsaker eller frukt (I DEN RIKTIGA) men ce flesta gör inte strikt hårt på det.
#60 Det är det jag menar med att det är skillnad på socker och socker. Eller ja, kolhydrater och kolhydrater kanske jag ska utrycka mig istället. Och fett och fett.
#60 Nej jag vet vad LCHF, eftersom jag har försökt med det själv men inget som passar mig eller min kropp helt enkelt, kroppar fungerar olika :) Men jag äter mycket kött, fisk, ägg osv men har även lite pasta (fullkorn såklart) eller liknande också, för jag äter inte grönsaker (testat många olika, går bara inte, och det är inte psykologiskt).
Så man får anpassa efter sin egna kropp. LCHF passar definitivt inte alla :)
Vetemjöl är inte gift i rätt mängd, det är när man överkonumerar det som det inte är bra :)
Vadå ska man äta 30 bananer om dagen??? vem F*n får i sig det och det är ju verklgen all näring man behöver i bananar?? Inte??!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man får visst äta grönsaker, man kan inte leva på bara kött ,då får man inte i sig alla ämnen man behöver. Grejen är ju också den att vi får i oss alla kolhydrater vi behöver genom grönsaker och sånt.
Jo, vetemjöl är hemskt dåligt för kroppen, det är inflammatoriskt.
Jag trodde inte på LCHF innan jag såg denna video och läste boken:
De flesta frukter är rika på socker och kan alltså förstöra effekterna av LCHF- Kost om intaget blir alldeles för stort. Det är ingen mening att laga till en strikt LCHF- middag för att sedan trycka i sig exempelvis äpple. Då startar insulinpåslaget och fettförbränningen kommer inte igång.
#67 Ja, lever man efter "high carb raw vegan" livsstilen kan man äta 30 bananer om dagen. Men självklart handlar det inte om att äta endast bananer. Man äter massor med frukt och grönt.
Men visst frukt som är rika på fibrer går väl i lagom mängd.
#69 Äter man någon frukt då och då är det ju ingen fara, det är ju inte samma slags socker som i godis eller glass. :P Grönsaker innehåller inte onyttiga sockerarter och är ju bättre än frukt.
Oj oj det är en livstil jag inte hade klarat i alla fall =)
Man hittar nog det som är bäst för sig själv men alla är ju i alla fall överrens om att bara 3 bananer som TS äter är alldeles för lite!
*72 ABSOLUT sant!
#68 Inte i begränsad mängd :) Som mycket annat.
Min kropp hade mått skitdåligt om jag hade fortsatt med LCHF, det går helt enkelt, nu mår min kropp bra :)