Hjälp, vad ska jag göra? :(
Jag gillar en kille, jag går ettan på gymnasiet, han går då i trean så två års skillnad. Vi har umgåtts litegranna, och då har han varit så troligt mysig, hållt om mig, hållt i handen, ni vet sånt, inget mer än så.
Det är en hel del blickar mellan oss, varje gång vi är i samma rum så dras liksom våra blickar mot varandra, och ja, jag är helt otroligt förälskad i denna killen.
Jag har för mer än en månad sedan gjort slut med min första seriösa pojkvän och han och jag var tillsammans i ett år, och det här med att flirta och träffa någon ny känns väldigt nytt liksom, och jag vet inte hur fan jag ska bete mig.
Iallafall, den här killen som jag gillar, han har en rumskamrat, som även är hans bästavän, och det verkar som om att hans kompis gillar mig? Det är väl problem ett antar jag.
Problem två är det att jag har en killkompis, som är min bästa killkompis verkligen, vi umgås en hel del, vi bor på internat så man umgås ju typ jämt.
Och jag tror att killen jag är flrälskad i tror att jag och min bästavän är på G, för det är det flera som trott.
Hur ska jag göra för att bevisa att han och jag bara är vänner utan att göra det föör tydligt? Jag kan ju inte bara gå fram och säga det.
Snälla, hjälp mig? :(
Om ni umgåtts och sånt är de väll bara att börja skriva med honom på fb eller sms? på så sätt kan du förklara att du och din kompis inte är något mer än vänner om han frågar eller om de kommer på tals, sen tror jag inte han är så "trög" att om du börjar skriva med han så måste han fatta att du vill något om du skriver på "rätt" sätt :p
Jag är rätt blyg och tror att han ska tycka att jag är jobbig..
#2 Om han tycker att du är jobbig så har han antingen inget intresse alls för dig (men det låter det ju som att han har!) eller så är han bara dum.
Jag tänker också så när jag börjar lära känna någon som jag verkligen vill lära känna, jag är jätteförsiktig med att höra av mig och börja prata osv, men vill man så kan man! Det är bara att kasta sig ut och hoppas på det bästa!
Lycka till, jag tror på dig
Frågade idag om han ville hitta på någonting någongång och han svaradet vet inte , hur ska jag ta det, positivt/negativt? :/
Jättebra, vad modig du är! 
Hur frågade du?
Jag smsade ;') och frågade bara om han ville hitta på någonting någongång? inga smileys, och då svarade han 'vet inte' , ingen amiley där heller, men såfort man skriver smileys så gör han också det O.o
Bra gjort! Det var ju lite konstigt… men han kanske smsar dig någon dag och frågar om ni ska göra något 
Får hoppas det :)