Hjälp är beroende av öronproppar:(
Tja alla:)
Det är så att jag har liksom blivigt beroende av öronproppar har haft det i typ ett år nu! Jag DÖR! Det är jätte pinsamt och jobbigt! Ett tag så slutade jag helt men det var länge sen. Är det någon här som har det som jag eller någon som har några tips! Akut för mitt nyårs löfte var att sluta:D
Tacksam för hjälp/Ellen

Jag har när jag sover, haft i flera år för tycker gubben väsnas när han sover ;) (nej är ingen tonåring men råkade se inlägget). Känner flera som har när de sover.

Jag tycker det är jobbigt för jag är så ung och vill inte fortsätta ha det HELA livet:( Och jag skulle gärna kunna sova utan att undra om någon kommer låta…
Den känslan känner jag igen och den lever jag alltid med.. Tyvärr, men jag har vant mig att jag helt enkelt behöver dom. Hoppas du får några bra tips att sluta! Hade själv gärna tagit några ;)
Jag är faktiskt tvärt emot dig, jag måste lyssna på musik för att kunna somna, men ett tips är väll sov utan öronproppar, köp inga fler, ligg bara i sängen och du ska se att du somnar

Jag får panik om jag ligger i samma rum som gubben utan öronproppar. Jag kan inte somna, får panikångest och krypningar i hela kroppen och slutar med att jag lägger mig i ett annat rum..
Verker som om det bara är jag som har en tystsovande sambo.
Jag vill också ha knäpptyst när jag sover (i alla fall på natten, annars sover jag gärna en kort stund vid TV:n), men jag har aldrig använt öronproppar. Jag tror att det handlar om avvänjing, helt enkelt.
Ok tack för svaren:) i går så sov jag till 4 på morgonen och när kag vakna satte jag in öronproppqrna. Så det går frammåt:)

. Så gjorde jag alltid innan jag blev sambo. Sedan blev jag "tvungen" att sluta för sambon vill ha tyst.