en konstig katt
finns det någon som har en katt som äter banan och spagetti, glass,nöter,
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Våran katt äter spaghetti, min kompis katt bara älskar majs! :)
Min svärmors hund (uppfödd av oss) äter dock allt! Allt vi gett han har han ätit, utom rabarberkräm. Smultron, jordgubbar, tomat, gurka, paprika, knäckebröd, pasta, ris, potatis, kött (såklart haha), äpple, morot. Ja allt!
vår katt älskar glass, choklad och jordnötter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Katter kan dö av choklad.
jag vet men jag menar chokladglass elr mjölkchoklad
Anledningen till att man inte ska ge choklad till djur är för att det finns något ämne i chokladen som deras kropp inte klarar av att bryta ner. Jag ger inte choklad i någon form alls till mina hundar, och med katter är det nog likadant kan jag tänka mig.
#5 choklad är jättefarligt även i de former för djur
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Mjo, kaniner tål inte heller choklad så katter gör det inte heller vad jag vet. Choklad är som ett gift för djur :/
Minns att mina morföräldrars hund älskade glass dock… :P
Har för mig att spagetti/pasta osv är farligt för katter också 
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Min katt älskar gurkskal! När mamma skalat gurkor så går hon alltid till diskhon och tar skal i munnen och springer iväg med det xD. Hon gillar även lussebulle :).
I can't drown my demons, they know how to swim.
#2 Choklad är giftigt för katter, precis som för hundar och många andra djur, så ha inte det så hon kan ta det.
#9 Nej det är inte farligt dock inget man bör ge sin katt eftersom dem ska äta kött = så lite spannmål som möjligt :)
#5 Vill du din katts bästa, så ge inte den det, inte någonting.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gurka, men inte skalet, äter min ena katt, c:
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Det är kakao som de flersta djur inte kalrar av att bryta ner. Det lägger sig som en hinna på levern (?) och blir det för mycket kan de dö av dem.
På så sätt är alltså inte mjölkchoklad speciellt farligt då de knappt innehåller kakao (nyttigt är det ju dock inte) men en 90 % kan räknas som rent gift i princip.
En av mina katter äter allt jag äter :P Han ska alltid smaka, lägger man fram det åt honom skiter han i det totalt, men om han ser att jag sitter och äter ska han direkt fram och sno åt sig en bit :P Spelar ingen roll om det är ost, makaroner, chips, choklad eller paprika.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#13 Dock är det väldigt olämpligt att ge dem choklad överhuvudtaget. om man vill sina djurs bästa. Dumt att ta riskerna överhuvudtaget som djurägare :)
Finns ett ämne i kakao som är giftigt, vilket gör att dem dör av förgiftning om dem får i sig för hög dos.
När jag var mindre hade vi en chinchillaperser (alltså helt vit) som var galen i choklad och smör. Hon har slickat i sig en hel chokladkaka vi bakat till gäster, och en hel kastrull med smält smör (ni kan ju tänka hur hon såg ut då, men flott i hela ansiktet!)
Min kompis hunds favoritmat är morötter, det är inte heller jättebra för hundar men han ÄLSKAR det!
Johanna - Instagram
#15 Det är bra för hundar, men då ska dem vara hela eller rivna (minns inte vilket av det som var bra och vilket som var mindre bra.)
Konstigt att din katt mådde bra om den åt så :P
Chinchillaperser är väl inte helvita?Dem är silvriga i pälsen :P
#17 Nej inte jättemånga, men det är som med mycket annat :)
Men lite morot då och då är bara nyttigt för dem :)
Ja jag tänkte det, det är fin färg tycker jag :D
#14; Det var ju precis det jag skrev..?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Katter ska helst inte äta glass eller nötter heller.
Vår ena katt är tokig i youghurt. Men det får han inte, eftersom att de flesta katter är laktosintolleranta.
Nötter är direkt giftigt och kan ge katten kräkningar och feber. Kan även tänka mig att banan inte är så bra det heller, eftersom att katter har svårt för att äta vegetabiliskt fett.
Här är en lista på vad som är giftigt för katter:
http://www.barfmycat.com/giftigt.html
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se