Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 11838 ggr
Wickis
8

Frågor till er killar!! :)

Vad gillar ni för kläder på tjejer?

Vad gillar ni hos tjejer? (alltså hur ska man bete sig för att få en kille att gilla en) ;P

Hur får man er uppmärksamhet utan att verka helt weird och läskig?

Hehe, ja, kanske lite fjantigt menmen Obestämd

[Tilde]
1

Nu är jag ingen kille, men känner många killar och har en sambo, så jag kan väl säga vad mina erfarenheter är. :)

De killar jag känner gillar kläder som är kvinnliga, alltså som antingen visar upp tjejens fina former (utan att vara för vulgärt), eller klänningar och liknande. Killar är ju pervon för det mesta, så de tycker om tajta kläder, haha Tungan ute Det ska i alla fall vara feminint. :)

Vad gillar ni hos tjejer? (alltså hur ska man bete sig för att få en kille att gilla en) ;P

Man ska ha självförtroende, vara sig själv och ha humor! Visst kan blyga tjejer vara intressanta, men de måste öppna upp på en tidspunkt. Det viktigaste är nog att bara vara sig själv och inte göra till sig. Glada och positiva tjejer är också omtyckta :) Är du blyg så gör det inget bara du är glad och trevlig ändå, skrattar åt hans skämt och liknande. ;)

Många killar gillar tjejer som tar för sig och är rakt på sak. Gillar du en kille kan du helt enkelt gå fram till honom och börja prata, t.ex. om något ni har gemensamt (en lektion, ett skolämne, en hobby, artist, osv.). Jag lovar att ingen kille skulle ge dig en bitchblick och gå därifrån, så som många tjejer brukar göra mot killar. :P Verkar du vara en cool tjej, alltså en som är ödmjuk, trevlig och rolig så lovar jag att du blir en succé. Flört

monstermash
0

Tvärtemot #1 känner jag jättemånga killar om aldrig i livet skulle vilja ha en tjejig tjej utan dras till mer pojkaktiga tjejer som inte är så mycket för rosa och allt det där feminima. :) Bara du är dig själv så :)

dermot
2

Alla killar tycker ju olika… :P Bara du är dig själv, så lär den "rätta" se dig också.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Clariiz
0

Jag skulle säga att det inte går att svara på :P
Vissa killar har tyckt jag är snyggast osminkad med oborstat hår och iklädd en av hans stora tjocktröjor och jeans. Medans andra killar tycker jag är snyggast i en tajt klänning som lämnar lite åt fantasin. Så jag tycker inte man kan säga att "killar gillar den här stilen".

Samma sak med sättet, vissa killar gillar lite bossiga tjejer som vet vad hon vill och har ett ordentligt ego. Medans andra gillar blyga tjejer som tar det lugnt och inte alls gillar när tjejer har ett stort ego.

Men vad man garanterat kan säga är nog att ingen människa gillar någon som spelar någon annan. Klä dig i det du vill, slappta av och var bara dig själv så kommer du så småning om få en kille som älskar dig precis som du är! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[MikeW]
0

Så här tycker jag:

**Vad gillar ni för kläder på tjejer?
**Jag bryr mig inte så mycket om kläder faktigst, fast jag skulle verkligen inte tycka om en tjej om hon går med jätte korta shorts och en tröja/t-shirt som visar magen eller för mycket. Tycker tjejer ser lite ut som ho**r (sorry om ngn klär sig så fast det är vad jag verkligen tycker)

**Vad gillar ni hos tjejer? (alltså hur ska man bete sig för att få en kille att gilla en) ;P
**Jag gillar tjejer som har sinne för humor! som man kan skratta med. En tjej som skrattar och ler mycket. Och så gillar jag tjejer som spelar spel, det finns typ inget bättre än att kunna spela spel med en tjej :P

**Hur får man er uppmärksamhet utan att verka helt weird och läskig?
**Bara prata med en, gå rakt på sakt för tjejer som typ ger tecken är SÅ jobbigt, vi fattar bara inte sånna saker och blir faktigst lite irreterade på det. Om en tjej t.ex. skrattar otroligt mycket när dom är med oss (som ett tecken nu då) då kommer vi gå runt och tänka på det skit mycket, typ gillar hon mig eller inte? Och det är otroligt jobbigt faktigst.
Var bara dig själv och gå rakt på sak.

Nu tänker jag om jag skulle gilla tjejer, jag är ju själv homo, fast jag är fortfarande kille så mina tips kan nog vara lite bra iaf :P hoppas någon annan kan ge lite mer tips :)

[Tilde]
1

#2 Man är ju inte tjejig bara för man gillar rosa. :P Såklart ska man vara sig själv, men jag vet ingen kille som gillar hängbyxor och hiphop-tshirt på tjejer… :) Mer så jag menade.

[Tilde]
0

Måste lägga till att det SJÄLVKLART finns killar som gillar det jag nämnde i mitt sista inlägg. Glad Pratar bara generellt. Det finns ju killar till allt!, en för varje. ;)

dermot
0

#7 Tänkte precis läxa upp dig och säga att det visst det finns killar som gillar den stilen.. haha :(

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

#8 Haha ja det är klart ;) Ingen kille JAG känner gillar det… men det kanske också är därför de lärde känna mig, så feminin som jag är… Tungan ute Vet dock en kille som gillar tjejer utan bröst. xD

dermot
0

#9 Men du hade ju kunnat klä dig i vad som helst, killar hade velat ha dig ändå. xD

// Anka

[Tilde]
0

#10 Haha men om jag var manlig till sättet OCH klädde mig manligt, DÅ skulle jag nog inte ha så många beundrare. Flört

Men TS, det mesta handlar helt enkelt om personlighet. :)

Geru
0

#6 Jag kan tycka det är snyggt :) Så då vet du en kille i varje fall.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fridaaaa
0

Man ska vara sig själv. ingenting annat :) Inte gå på vad vissa killar gillar ^^, Är dem så ytliga är dem inget att ha enligt mig :)

Min sambo accepterar mig för den jag är, och bryr sig inte vad jag har på mig, för han älskar mig ändå :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#13 Det håller jag med om :) Personligen skulle jag aldrig ändra mig för en kille. Vill de inte ha mig som jag är, är det deras problem. :P

Fridaaaa
0

#14 Precis :)

Wickis
2

Tack för alla tips, som ni kanske har märkt så handlar det om att jag gillar en kille. Vi har inte direkt pratat men han har gett blickar (vänliga blickar med leende osv). För ca en månad sen så sprang han i korridoren i skolan när han jagade sin kompis. När han sprang förbi mej och mina kompisar så sa han hej. Jag trodde först att min kompis kände honom eller något men sen så sa dom att dom trodde att det var till mej o.o

Iaf, jag vet att det kan låta ganska konstigt att gilla någon man inte ens har pratat med och att han skulle vara ytlig osv om han skulle gå efter utseendet. Har ofta hört att 'Det är utseendet som gör att man stannar till men det är innsidan som gör att man stannar kvar' så det var typ det som jag tänkte på hehe xD

Fridaaaa
0

#16 Sådan kille som går på det yttre är itne att satsa på!
En kille som lär känna en först, är något att satsa på. :)

PiganX
6

Du kommer ju aldrig hitta nån som gillar dig för den du är om du försöker anpassa dig och göra dig till.

Cochon
0

Bara för att jag blev lite lagom irriterad av att frågan endast var riktad till killar tänker jag svara trotts att jag inte är kille.

Hmm, jag vet exakt hur jag gillar att tjejer ser ut, men hur jag ska förklara det blir svårare. Hmm, plattat rakt hår, gärna med färgade slingor (t.ex. röd eller blå), tajta jeans och någon snygg tröja. Hehe, vilken förklaring… men men. :P

Lekfullhet, älskar det! ^^ Får gärna vara intresserad av sitt utseende, men inte så mycket att hon inte klarar av att bli smuttsig ibland.

Pratar med en. ;)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Wickis
2

Haha jo jag vet att man kanske inte ska ta en som går efter utseendet men alla som jag har pratat med säger 'Det är utseendet som gör att man stannar till men det är insidan som gör att man stannar kvar' :o

[Tilde]
5

#20 Tycker det är ett bra talesätt. Man måste ju för tusan vara ATTRAHERAD av sin partner! Annars är man ju bara vänner.. Tungan ute

Fridaaaa
1

#20 Ja utseendet är också viktigt MEN man ska först gå på personlighet, sedan utseendet. Och man ska INTE ändra sig för någon annan :)

Geru
3

Insidan är alltid viktigast, men är inte det en självklarhet?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[cookies]
1

"Killar är ju pervon för det mesta, så de tycker om tajta kläder, haha Tungan ute"

Så sant som det är skrivet! Tungan ute

Jag bryr mig inte så mycket. För mig så gillar jag få en blick av insidan först! Sen får personen klä sig hur dom vill! :)

PiganX
2

#20 Utsidan ger insidan en chans, och insidan ger utsidan sin glans.

Klart att man inte bara ska gå på utseendet, men som Tilde säger så måste man ju vara attraherad av sin partner, annars funkar det inte. Men det finns ju ingen som kan säga vad och vem som är snygg och inte snygg, för alla har ju olika smak. Jag kan inte säga att jag gillar killar som är blonda och har piercingar, för en dag kanske jag träffar en kille som har svart hår och tatueringar och blir dödskär? Om du förstår hur jag menar.

Så, somsagt. Det går ju inte att säga vad killar generellt gillar, alla har ju olika smak och jag tycker att det är rentav dumt att försöka anpassa sig efter vad andra gillar genom att fråga vad man ska ha på sig, hur man ska bete sig etc. Var dig själv bara.

Men frågan om hur man tar kontakt var ganska bra, för det är ett "problem" många har. Är inte alltid lätt att veta vad man ska göra, men jag är säker på att du, TS, kommer att våga prata med nån kille förr eller senare.

Lycka till!

PiganX
4

#1 Och Tilde, jag måste bara fråga.. I första stycket skriver du att "det ska iallafall vara feminint". Vadå "ska"?

[Tilde]
1

#26 Som sagt talar jag för killarna jag känner och jag känner inte alla killar i världen.

PiganX
1

#27 Var bara tvungen att fråga eftersom du skrev sådär, det låter nämligen på dig som att det finns en ram man ska hålla sig inom. Men bra att du bara talade för de du känner Tungan ute

[Tilde]
0

#28 Haha nejdå, alla har ju olika smak :) Samma med tjejer, vissa gillar mer feminina killar medan andra föredrar machomän. Det går ju inte att tala för alla, omöjligt! :P