Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 2123 ggr
Anonym
0

Fråga till alla killar! (tjejer med)

Hej!

Är en tjej som alldrig haft en kille men skulle väldigt gärna vilja det! Fast jag har så otur då dom killarna jag inte vill ha, vill ha mig!Jag har två killar som jag gillar väligt bra, fast som vänner! Dom är jätte snälla och jag är en sån som mäst umgås med killar för dom är mycke roligare att gö saker med som oftast tjejer inte gillar! Men då var problemet att det känns som dom gillar mig lite för mycket. Dom har inte sakt rakt ut: hej ska vi bli ihop! Men man ser ju när någon värkligen gillar en ;) Men jag gillar värkligen inte dom på det sättet :( Men jag vill så gärna vara vänner med dom! Innan dom fick kännsler för mig hade jag mycket roligare med dom, men dom är inte som samma person nu för tiden. Dom messar sönder min mobil!!!

Ps. dom här killarna känner inte varandra!

Du som kille, Har du varit med om en sån här grej att du gillar/gillade en tjej, men hon ville bara vara vänner? Hur gick det för er? Hur skulle du vilja lösa problemet?

dextrosol
0

Har aldrig varit med om situationen, men det är väl bara att säja till dem hur du känner för dem

PiganX
0

Jag som tjej kan ju svara att jag har en killkompis som varit kär i mig, och det har orsakat enorma problem eftersom han blivit svartsjuk när jag varit med andra killar. Senast bråkade vi för nån månad sen eftersom han blev svartsjuk ännu en gång, och jag har varit väldigt tydlig med att jag bara vill vara vän med honom, och han accepterar det men har väldigt svårt att kontrollera sina känslor. Så nu gör vi ett sista försök, men funkar det inte så kanske det är lika att bryta kontakten, för ett tag eller för alltid.

Så jag tycker att du ska vara tydlig med vad du vill (i det här fallet inte vill), ge inga signaler som de kan misstolka eller liknande, och om du tycker att det blir jobbigt så fråga om han/dom är kära i dig, och berätta att du inte känner samma för dem. Spårar de ur så att de blir svartsjuka etc, så får du väl bryta kontakten ett tag tills känslorna försvunnit.

[Tilde]
0

Ärligt talat så har jag aldrig haft en killkompis som INTE har haft känslor för mig vid ett eller annat tillfälle. Det är viktigt att ta upp sånt och prata om på vilket sätt man gillar varandra så inte någon går och tror att det kan bli något mer än vänskap. Så jag håller med Felicia, var tydlig med vad du vill få ut av relationen! Men var beredd på att kanske förlora en vän… :/