Operera ut en tand!! :o
Letade efte något tänder i fokus men hittade ingen så frågar här :)
Det är såhär att jag ska få tandställning om 13 dagar, i överkäken iaf.
Men innan jag kan få det i under käken så måste jag operera ut en tand
Jag har fortfarande en mjölktand kvar i underkäken och det är bara för att tanden under inte vill komma upp och putta bort den andra tanden, så jag ska operera bort tanden i underkäken och behålla min käraste mjölktand ._.
Tanden som ska opereras bort är nr3 från en av mittentändena i underkäken.
Jag har inte fått veta speciellt mycket om operationen ännu men jag tandläkaren sa iaf att jag skulle behöva operera och sy i min mun :S
Låter ganska så läskigtatt sy i munnen så ja bara undrar, är det någon som har opererat ut en tand, som är kvar i tandköttet någon gång?
Eller överhuvud taget opererat bort en tand?
isf, hur var det?
Jag har opererat ut en tand, min tand satt dock lite framför gommen/inne i tandköttet bakom framtänderna.
Jag fick välja om jag ville sovas eller ha lokalbedövning.
Valde lokalbedövning och det kändes att någon höll på i munnen men gjorde inte ont.
Efteråt fick de sy ihop hålet/snittet och det läkte rättså snabbt.
Styngen var gjord med någon sorts tråd som löste upp sig efter en vecka eller någotsånt så den lossnade av sig själv.
Det ändå jag tyckte var jobbigt var att äta efter opperationen men åt mjuk mat som jag inte behövde tugga. ;)
Har varit med om något liknande, har opererats i överkäken.
Drog först ut en mjölktand, precis som du. För att den andra tanden inte ville knuffa ut mjölktanden, fick sedan operera fram den andra tanden som sitter in gommen, och nu sitter där en slags massa för.
Väntar på att tandläkaren ska ge besked om tandreglering, hon ska då dra fram tanden ca 1 cm, till platsen där mjölktanden satt.
Vet inte om det är till någon hjälp, jag kände ingenting under operationen, trots att jag var vaken hela tiden.
Så du behöver inte oroa dig, det värsta kommer nog vara bedövningen.
Om du inte ska bli helt nersövd?
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
*sövas
Jag har opererat ut en visdomstand (de andra tre drogs som vanligt) och fick lokalbedövning. Tanden växte helt åt fel håll och istället för ett växa uppåt växte den så att ovansidan tryckte mot tanden framför. Fick sy, som tur är ska man väl säga för då blev det ju täckt direkt och blödde inte efteråt :)
Var väl inte det bästa jag gjort men det var inte alls farligt. Jag hade dock ganska ont efter men det var pga att det just var en visdomstand, en stor en dessutom vars rötter spretade lite hit och dit. Men med värktabletter och lite glass så gick det över ganska snabbt :)