Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2954 ggr
Lavèn
0

Korkade lärare!

Nästan alla måste ha varit med om att en lärarae har sagt något extremt onödigt!

Extremt kul eller extrem upprörande, jag vill höra alla slags olika exempel.

Kan börja:

Roligt:

En av killarna satt och fibbla med mobilen under bänken och då sa vår no lärare: ''Lägg bort mobilen… Eller jag hoppas attd et är mobilen du håller på med''

Tråkigt/elakt:

Hk läraren prata med en av kompisarna, hon är smal: ''Men kära du äter du inte?! Du ser ju ut att ha anorexia'' <- nej inte skämtsam i rösten

Denna lärare sa även till en annan tjej (när hon hade mobilen i bh'n att hon hade det för att få större bröst.

Men nu skulle var kul att höra era historier!

(ändre gärna grupp om jag har fel)

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[Marro98]
4

Nej usch va taskigt! Skrikandes

Har en liten rolig händelse:
Vi hade en vikarie i Svenskan & vi skrev noveller på datorer.
Så säger en av killarna i min klass: "Men hur gjorde du den där smilisen?!"
Så svarar en av tjejerna: "Ett kolon!"
Vikarien hör ju det här & säger högt över klassen: "Men kan ni iaf vara lite diskreta när ni är på Facebook?"

Hahah gud va alla skrattade..

Fridaaaa
2

Så som HK läraren sa är diskriminering och anmälningsbart, det hade jag gjort, jag hade inte accepterat det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Marro98]
0

Håller klart med #2!
Det är inte okej att en lärare, eller någon över huvud taget säger så.Obestämd

Emmetem
4

Roligt:
1. En av killarna som satt längst fram började gäspa. Då tog Knut (läraren) en whiteboardpenna snabbt som tusan och stoppade in i munnen på honom. Han märkte inte detta förän han försökte stänga munnen.
Vilket skratt som bröt ut!

2. Vi satt under svenskalektionen och skrev noveller. Helt plötsligt går våran tysta SO lärare förbi. (Han säger inte så mycket.)
Han drar något i ett snöre efter sig. Helt plötsligt ser vi att det är en minigiljotin (Den såg EXTREMT verklig ut!) och så går det tre elever efter honom helt tysta.
Alla satt ju såhär: O.O
Och då kollade våran svenskalärare Margareta ut genom dörren och vände sig sedan till oss. "Jaha! Ni tittade på det där. Äsch, han går omkring med den ibland. Han tycker det är roligt. Inget att oroa sig för!"

Hahahaha, roligare lärare vi har här i Åmål!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Afturelding
2

Vi hade en väldigt exentrisk och samtidigt högtravande lärare i historia på gymnasiet. Han brukade spela teater lille halvhjärtat när han hade genomgångar. Vi talade om 1300-talet och dåtidens långbågar som kunde penetrera rustningar, varav han spände en fantasibåge, ställe sig på andra sidan emot där han stod först och sa "Aj, jag dör!".

Bästa läraren jag någonsin haft. Men så är historia väldigt roligt också ;)

Min sambo läser till lärare i religion och historia. Hans teknik är att berätta om så mycket hemskheter som möjligt för att få eleverna engagerade. Som när han berättade om att romarna brukade ha med sig grisar i fält, för att täcka dem i tjära, sätta eld på dem och lotsa dem mot fiendens hästar.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Marro98]
1

HAHAAAHAHH!! Vad har ni för skojiga lärare! HAHA Skrattande

Emmetem
0

#6 Du, det har hänt så sjukt många roliga saker på den skolan så det är knäppt! Kommer dock inte på alla saker för tillfället :O

[Marro98]
0

Hahaha! Lyllo! Flört

[Mi-rand-a]
0

Tyvärr har jag typ inte haft några roliga lärare men när jag gick i 7an och hade musik så hade vi två väldigt "skrikiga" elever som vägrade hålla tyst så läran halv skrek "om ni inte tänkt lyssna kan ni gå ut och knulla varandra i ögat eller nå!"  ;p

Har en lärare nu som jag allvarligt känner mig våldtagen av direkt jag går in i klassrummet då både jag och andra i klassen märker att han är lite för närgången på bara mig -.- Men när vi satt och väntade på att lektionen skulle börja så började han klaga på att jag gått dom senaste lektionerna 10min tidigare, jag satt i min egna lillavärld medans han höll på klaga sen efter ca5 min hör jag honom fortfarande klaga på mig över samma sak, efter de börja han påpeka att jag inte hade öppnat boken när vi skulle lyssna på ett band och bara på mig även fast halva klassen satt där med stänga böcker och allt, sen lutade jag mig på armen och då blev han "förbannad" och sa " Miranda du försöker gå mig på nerverna, du försöker gö de" ett antal gånger, hela klassen satt som frågetecken. Senast igår kom han fram och lämnade ett papper vi mitt bord och frågade om jag hade penna med mig även fast jag satt och höll i den och den var verkligen omöjlig att missa -.-

:holmgreen:
0

Roligt:

En sjukt rolig grej var i 9:an när min as sköna so-lärare hade en lektion med oss. Vi hade ett otroligt seriöst seminarium i historia, så alla var galet nervösa. Så är vi mitt inne i seminariet och läraren länner under knävecket flera gånger. Sen ba helt plötsligt: "Jag har en strumpa i byxan!" Hahahaha vi alla dog lite, sen tillade han: " Fan…Varför kunde jag inte bara hålla käft om det och gå till toan och ta ut strumpan senare?!" Haha skön snubbe det där!

Irriterande:

Nu på gymnasiet är min Matte- och Naturlärare inte den bästa. Han totalt suger! Det här är något som händer varje lektion med honom:

"Så, jobba nu med frågorna *blablabla*"

*Efter si sådär 10 minuter blir det tyst i klassen och 2 sekunder efter de 10 minutrarna så säger min lärare*

"Höhöhöhö, vet ni en grej? Isaac Newton…*etc*"

Sånt här säger han helt random all the freaking time! Man blir galen efter ett tag.. Allt han pratar om är Isaac Newton, NASA samt hans barndom. Jobbig snubbe det där! Tillägg på det så är han en otroligt inkompetent lärare så jag håller på att göra mig av med honom, men jag lär få stå ut med honom ett litet tag till.

Quenzi
1

Vår NO-lärare kallade mig för Linus en gång (heter egentligen Linn) och en annan i min klass för Christin (han heter egentligen Christer).

Sen våran engelskalärare, vi skulle jobba två och två med något och så skickade hon ut mig och en annan kille i korridoren för att vi skulle förhöra varandra på något och sen när vi kom tillbaka in så sa hon "Bra jobbat idag, speciellt Linn och Isac som klarade sig utan lärare, ni såg ut att ha det så mysigt ihop" XD

Det var både taskigt och kul. :P

PJUM

Jesperlinden97
2

En pinsam grej som hänt mig är att jag hade en tråd i byxorna mellan benen, jag satt och drog i tråden (O.o) sen tittade jag upp och där stod min Hkk lärare, slutade med att han sa ''Jaha, trodde du höll på med mobilen'' ALLA satt och stirrade…

Kom på en till!!
Hade precis fått nya hörlurar och gick runt i bildsalen med ljudet på det högsta, hör såklart inte att en kompis ber om en linjal, och när jag vänder mig om sitter ALLA, till och med läraren står och glor på mig.
Visade sig att alla hade suttit och skrikit på mig. Oops?

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Juliaskaniner
1

Vi hade en vikarie, alla satt tysta för en gångsskull, och han skulle gå och hämta nått, så gick han rätt in i dörren, bara sådär. senare så halkade han på golvet, haha, han gjorde sig inte illa, men det såg lite klantigt ut ^^

idag hade vi en vikarie, ganska ung (18,19,20?) han sätte på typ fjortisdunk, sen sånnadär stora glasögon utan glas. så kollar han på mig (jag satt längst fram) och bara:
- ser jag bra ut eller?
HAHA jag bara:
-öhhm.. jag vet väll inte,.?
det var lite kul tycker jag ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

monstermash
1

Jag har haft riktigt konstiga vikarier genom åren.

Vi hade en kille i SO, till saken hör att vi hade två salar som vi hade SO i. En var längst ned och en tre trappor upp. Strax innan lektionen ska börja kommer han till salen där nere och sa att vi skulle vara där uppe. "Jag kanske ska skriva en lapp så att alla vet att vi är där uppe." "Men de kommer ju upp om en stund när de inser att vi inte är här annars." "Nä, bäst jag skriver en lapp". Sagt och gjort - han skrev sin lapp. En stund in på lektionen, när vi är där uppe, utbrister han att han ska springa ned och kolla ifall det är någon elev kvar där nere. Jag påminde honom om att han skrev ju en lapp på dörren, och han bara "Ja men dom kanske inte fattar att de ska läsa lappen…" Tungan ute

Vi hade en annan kille i NO en gång som jag pratade med hela lektionen eftersom han också var fotointresserad. Det var bara jag och min bästa vän i klassen eftersom de andra satt ute och "pluggade" i solen. Hursomhelst, säger han helt plötsligt när vi pluggar; "JAHA! Var det jag som sparkade på röret.. Jag satt och undrade vad ni hade för dåliga rör". Då hade han suttit och sparkat/trummat med foten på ett något under skrivbordet och inte uppfattat att det var han.

Vi hade en vikarie som somnade en gång också när vi skulle se på någon vetenskaplig film, haha. Snacka om att inte brinna för ämnet han var vikarie för…

Min klass var väldigt stökig, speciellt när vi hade vikarie. Folk gjorde allting för att slippa jobba… Vi hade en vikarie två gånger, i SO. Första gången var alla i klassen verkligen skitjobbiga och vägrade att jobba överhuvudtaget. Jag satt tyst hela lektionen och smsade. Jag gick även ut och pratade i telefon halva lektionen så jag pluggade knappast. Tungan ute I slutet av lektionen säger läraren, att jag varit den enda som pluggat och att alla borde ta efter mitt exempel. Folk började naturligtvis gnälla och protestera om det, varav han vänder sig om mot mig, suckar och säger "Oj, du fick verkligen en nitlottnär de valde klass!"

Nästa gång vi hade honom satt vi redan i salen och väntade, det var några månader sedan. Han kommer in med ett stort leende, ser att det är min klass och säger "Jaha, var det er jag skulle ha…" och ler inte mer under hela lektionen. Tyckte det var skitkul. xD

nottheonly
1

En gång på högstadiet hade vi en vikarie som tyckte vi härjade för mycket, så då skrev han bara dessa bokstäver på tavlan:

SN
HK
**VG 

**haha, alla blev ju självklart fundersamma vad det betydde och efter ett tag så berättade han att det stod för "Sitt ner, håll käften, var glad" ^^

Emmetem
0

#15 Hahahaha, den var ju för go! Älskar sådana lärare som har humor! Glad

dermot
0

Vår SO-lärare brukar kläcka ur sig en del. :P Iof har jag inget så här på rak arm.. xP

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~