Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1859 ggr
ea-persson
0

Enkätundersökning blodgivning

(Hoppas det är tillåtet att skriv och länka följande annars är det bara att säga till/låsa tråden:)

Hej i alla fall!

Jag går sista året på gymnasiet och är nu i fullgågng med mitt PA som handlar om blodgivning. Just nu håller jag på med en enkätundersökning och det skulle verkligen vara jätte snällt om någon här orkar ta sig tid att svara på enkäten (länk nedan). :)

Det är ca 15 frågor och man är helt anonym. 
Svaren kommer senare att sammanställas och bli en del av min slutgiltiga produkt.

Tack på förhand 
hälsningar E

Länk:

http://www.enkät.se/surveyStart.php?pid=6696&mpid=f00ae21825217f391f9ad0a0d1fda72a

MVH Emsis Persson

nottheonly
0

Glad

JustMySelf
0

Jag har svarat Glad Jag vågar dock inte ge blod, har en enorm sprutfobi att det är jobbigt att bara tänka på det. Om jag bågon gång i framtiden kommer över fobin ska jag absolut ge blod.

Mimmi
0

Har svarat nu! Är blodgivare och tycker definitivt att blodcentralerna kan bli bättre. För mig handlar det mest om öppettider. Fyra gånger i rad har jag nu blivit kallad en tid då jag inte kan!

Lavèn
0

JAg kommer ge blod så fort jag är 15 :)

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[Tilde]
0

Visst är det tillåtet! Jag ska sätta mig och svara på frågorna nu :)

Afturelding
0

Jag får inte ge blod eftersom att jag är underviktig och har lite halvdåliga järnvärden. Lika bra det kanske, jag får blodtrycksfall när jag tar prover. Men jag tycker att blodgivning är väldigt viktigt, och kan tänka mig att ge senare i livet :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Sweety
0

Svarat. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Lavèn
0

Oj mena 18 ;)

JAg kommer ge för jag har blodgrupp 0 och det kan rädda alla sortes liv asso jag kan ge till alla grupper :)

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

perplexedmind
1

Jag har fyllt i enkäten nu, hoppas det hjälpte! :)

Jag är inte blodgivare, och anledningen till det är att jag inte har fyllt arton än. Har velat ge blod sedan jag var väldigt ung, och nu är det äntligen snart dags, för om 10 dagar är jag arton! Kommer skynda mig in till min blodcentral för att fylla i hälsoblanketten så snabbt jag bara kan - att vara blodgivare (samt organdonator) är en självklarhet för mig. :D

ea-persson
0

Å tack alla för att ni tar er tid och svarar  det är till jätte stor hjälp! :)

Känner precis som många andra här att det är en självklarhet att vara blodgivare. När jag var liten höll min mamma på att dö av blodbrist när hon födde min bror men överlevde tack vare att hon fick blod. <3

MVH Emsis Persson

Swadika
0

Jag önskar jag fick ge blod, tyvärr får jag inte göra det. Eller får och får, jag kan inte ge blod för de har så svårt att sticka mig, och får ändå inte ut "tillräckligt" så det är onödigt för mig att försöka, för det går inte.

Har också fyllt enkäten :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sparklingponi
0

Jag har fyllt i! Glad

[Wijsa Kaberg]
0

Har fyllt i ;) Men kommer nog ge blod när jag blir äldre (är ju bara 13 Obestämd)