Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1838 ggr
[Macho]
0

På gränsen

Hej.
Jag och min pojkvän har vart tillsammans i över ett år nu.
Vi har stött på ett extremt problem.

Vi bråkar varje dag, online. Han kan bli extremt dryg och sårande utan anledning helt plötsligt. Han kan få mig att tro att det är mitt fel, när jag inte gör något alls.
Detta är pågränsen att förstöra vårt förhållande.

Jag har tagit upp detta med honom både face-till-face och online.
Jag säger till honom varje gång han börjar skriva saker som är elakt; och jag har varnat honom att det kanske tar slut om han fortsätter.

Trots detta bråkar vi fortfarande varje dag. Han är hur snäll som helst när vi är med varann.

Det går dock inte att ignorerara varann online då vi båda spelar WoW; och vi möts hela tiden i det spelet även om man inte pratar med varann.

Han har aldrig sagt förlåt, jag förlåter automatiskt. Han drar upp saker som hänt för flera månader. Han är avundsjuk när jag inte gjort något, och han kan säga saker som får mig att vara avundsjuk med flit.

Hur ska jag få honom att förstå?

Jag är en extremt tålig tjej, och jag tror inte jag skulle göra slut med honom påriktigt på grund av detta, men jag är trött på att somna varje kväll med gråten i halsen.

Skulle uppskatta några förslag som får detta att sluta..

Massa kramar till er.

Geru
5

Skulle inte säga att det där är en hälsosam relation; Du kan ställa ett ultimatum att om han inte fixar sig nu så tar det slut - personligen hade jag dock tagit slut på det för länge sedan. Det är inte det man vill ha i en relation.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Tilde]
0

Vad är det han säger som sårar dig? Beroende på vad det är så hade jag inte varit med en sån kille. Online är det ju också lätt att missuppfatta saker, men skrivier han något som du vet är illa menat så bör ni nog inte vara tillsammans om det händer ofta. Du får tänka på dig själv i första hand i en sådan situation. Mår du inte bra i relationen majoriteten av tiden är det inte värt det.

Fridaaaa
0

Jag hade inte varit kvar i en sådan relation. Det mår man inte bra av.
Vill han inte lösa det: Gör slut. I ett förhållande måste man kunna lösa saker och bråk ofta är inte bra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.