Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2986 ggr
[Gabriella01]
0

Kan man säga såhär?

Kan man säga såhär att om man har flytningar så kommer man få mens, och om man har mens kommer man kunna få barn?

[Tilde]
0

Nja, i de flesta fall kan man nog säga det, men sen finns det ju också undantag. :)

Fridaaaa
0

Bara för att man har flytningar betyder det inte att man ska få mensen. Kan tyda på svampinfektion och annat med :)

Finns dem som fått barn utan att ha fått mens, dock väldigt ovanligt. Man brukar kunna bli gravid när man har fått mensen ja.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

Fast flytningar är också vaginans sätt att rengöra sig själv på :) Men vissa märker dem knappt medan andra har mycket. Får man konstiga färger eller liknande på flytningarna kan det tyda på infektion eller könssjukdom.

#2 Vem har blivit gravid utan att ha fått mens? o.O Det är ju då äggen är "mogna" eller vad man ska säga Tungan ute

Fridaaaa
0

#3 En 9 årig flicka som blivit våltagen av sin pappa :/ Hemsk historia men hon hade inte fått mensen och blev ändå gravid :/

[Tilde]
1

#4 Usch :S Men hon måste ju ha haft ägglossning i alla fall, om hon blev gravid, så kanske skulle hon få mens snart. "…ägget inte mognar som det ska, får man ingen ägglossning och man kan då inte heller bli gravid."

Fridaaaa
0

#5 Ja det måste hon ha haft. 
Ja förmodligen :S Men stackars flicka :/

Cazzos
0

Mensen är ju efter ägglossningen? :o Hur blir man gravid då?

[Tilde]
0

#7 Ja precis, men du måste ju ha ägglossning innan du kan ha mens. :) "När ett ägg är moget lossnar det från äggstocken och vandrar genom äggledaren ner i livmodern. Det är det som är själva ägglossningen." Alltså är det efter ägglossningen som man kan bli gravid… och efter det kommer mensen om ägget inte har blivit befruktat. :) Alltså kanske den lilla flickan skulle få mens och hade precis haft ägglossning när hon blev gravid :/

[Gabriella01]
0

Men, får alla flytnignar innan mensen?

Fridaaaa
0

#9 Nej det får inte alla :)

[Tilde]
0

#10 Jo alla kvinnor får flytningar, men alla märker inte av dem för vissa får så lite :) http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Flytningar-fran-underlivet/

Fridaaaa
0

#11 Ja alla kvinnor får det någon men inte innan mensen alltid :)
Det står "de flesta kvinnor" på den sidan ;)

[Tilde]
0

#12 Jaha, nej kanske inte i samband med mensen (innan alltså), men alla får x) haha

Fridaaaa
0

#13 Ja förr eller senare får man det ju någon gång i livet. Men TS frågade just ang innan mensen och det var det jag svarade på :)

[Gabriella01]
0

Men är det typ säkert att jag kommer få mens nu när jag har flytnignar? :)

[Tilde]
0

#15 Det beror på om du har haft det innan… Vissa väldigt unga flickor får det, men för de flesta brukar det komma ett tag innan man får mens, ja :)

[Gabriella01]
0

Jag har haft det ganska länge nu, hur länge kan det vara? Min mamma fick sin mens när hon var 16, jag har inte fyllt 16 än men kommer jag få min mens ungefär när min mamma fick sin?

Fridaaaa
0

#17 Det är individuellt när man får det, då kan få det innan, du kan få det efter du fyllt 16 år :) bara att vänta och se :)

[Tilde]
0

#17 Som Frida säger så är det väldigt individuellt. Jag tror min mamma fick sin när hon var ca 14 år, men både jag och min syster fick mycket tidigare. Jag tror jag fick när jag var 11 och min syster när hon var 10.

[Gabriella01]
0

Okej, tack för era svar! :)

Cazzos
0

#8 Jaha, på så vis :p Jag tänkte att det skulle vara konstigt om hon blev gravid när hon hade mens.. Då är det ju "försent".

[Tilde]
0

#21 Det finns ju alltid en liten risk, även om man har mens. Kanske är ägglossningen väldigt tätt ihop med mensen… kroppen kan ju "lagra" spermier i upp till tre dygn. Alltid bra att ha skydd 

Clariiz
0

#22; Sperimer kan faktiskt leva i en hel vecka i en kvinna och "klimatet" (xD) är helt perfekt.
Har också för mig att den var skillnad mellan x och y spermier att de ena var snabba men dog snabbt och de andra långsammare men riktiga överlevare. Så beroende på när man hade sex i samband med ägglossning kunde spela roll med vilket kön bebisen fick. Minns dock inte vart jag läste/hörde detta och det hör inte till ämnet så spelar väl egentligen ingen roll heller :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tina-A
1

Du kommer antagligen få mens men nej, alla som har mens kan inte automatiskt bli gravida. Det kan vara fel både hos dig och din partner, kanske att han har för dåliga spermier. Så både du och han måste fungera för att det ska bli något och bara för att man får mens betyder det inte att allt fungerar som det ska. Y spermierna är svagare och dör fortare, x spermierna är lite större i storlek och kan ofta leva lite längre. 1 vecka är lite mycket, det hör absolut inte till vanligheterna att de överlever så länge. 1-3,4 dagar är nog vanligast, inte konstigt om de lever 5 eller kanske till och med 6, men när det börjar närma sig 7 så kommer folk säga "oj!!!", det är inte så vanligt att de klarar sig så länge :-) men risken/chansen finns ju, även om den är liten.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Anonym
0

Flytningar behöver inte betyda att mensen kommer snart.Jag hade flytningar mer än ett år innan jag fick mens.Och flytningar har alla kvinnor mer eller mindre.Det behöver inte alls vara i samband med mens.