Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1612 ggr
Juliaskaniner
2012-12-07 19:43
0

ur led?

Idag blev jag riktigt frustrerad och rejält förbannad, så jag slog en stenväggen med all kraft. det typ knastrade till lite och helsike så ont det gjorde. 
hela handen är svullen och blå/röd, men långfingret tog mest stryk, jag undrar om den kan ha gått ur led? den är böjd helt knäppt ibland, och då får jag dra i det, men det gör så rysligt ont, tror inte jag har vart med om nått som har gjort så ont. vad kan jag göra isåfall? kan inte gå till vårdcentralen eller nått eftersom jag inte har nån som kan följa med, och jag vill inte precis berätta för mamma. men går det över? somsagt, vad kan jag göra?

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Afturelding
2012-12-07 19:49
0

Ett finger som är ur led går att knäcka till själv oftast, och då ska problemen gå över. Det kan vara någon sena som är av. Och den kan växa fast fel om du inte får medicinsk hjälp. Oftast behövs operation.

Tar det som att du inte är myndig, så jag antar att du går i skolan? Besök en skolsköterska, annars kanske ungdomsmottagningen har läkare hos er? Den här hos oss har två, så möjligheten finns. Annars får du helt enkelt ta dig i kragen och stå för vad du gjort och be din mor följa med dig. Du kan få men för livet om du har otur.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Juliaskaniner
2012-12-07 19:56
0

Aha, okej.. usch, operation.

Ja, jag går i skolan. Får göra det om det inte gått över på måndag.
Jo..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Tilde]
2012-12-07 20:38
1

Är något ur led kan man väl inte röra på den lemmen? Hoppas det inte är så illa! Då får du verkligen söka läkarvård! Du kan ju också ringa vårdcentralen och bara prata med dem och förklara hur fingret ser ut osv. så kan de avgöra vad du borde göra. :)