Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1494 ggr
Frida B
0

Behöver hjälp, seriöst?

Jag gillar en kille, och vill gärna berätta det för honom… Men problemet är att vi träffas inte så ofta, så har knappt ngn chans att berätta det face to face… Så tänkte berätta det via sms.. Men verkar det oseriöst? Har världens beslutsångest, så behöver lite tips och råd..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anonym
1

Med tanke på vilken stor roll mobiler och internet har idag så är det väl inget fel på det

Scorpio97
0

Jag berättadeför en kille att jag gillade honom via msn, och jag ångrar det fortfarande. Enligt mig ska man berätta sånna allvarliga personer face to face eller helt enkelt låta bli att säga det rätt ut och istället försöka känna om den andra gillar en eller inte. Sms blir lite opersonligt, och man kan inte se kroppsspråk eller höra tonfall genom en skriven text.

//Jessie

Frida B
0

jag vill helst berätta det face to face just för den anledningen, men vi träffas nästan aldrig och vet inte när vi kommer träffas nästa gång..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
0

Får man fråga varför ni så sällan träffas? Distans eller? Face2Face är ju alltid bäst, men Skype skulle kanske kunna vara ett alternativ om det är svårt att träffas. Det är ju bättre än sms iaf, tycker jag.

Johanna - Instagram

Clariiz
1

Jag är en sådan som föredrar sms när det kommer till..ja allt :P Annars vågar jag inte "säga" allt jag vill ha sagt.

Så enligt mig är det ett helt ok sätt, bara du verkligen uttrycker dig noga. Man får utveckla en del för att det inte ska kunna misstolkas osv :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

PiganX
2

När jag var yngre föredrog jag sms, då kändes det mycket enklare. Och inte tycker jag att det är något fel med att berätta det så, men finns ju helt klart mer fördelar med att berätta det face to face, även om det kan kännas nervöst och krångligt. Då får du se hans reaktion direkt, och får chansen att uttrycka dig så som du vill. På sms är det lätt att det blir lite "kort".

Som någon ovan nämnt, om ni nu inte träffas så ofta så kanske skype är ett bra alternativ? Eller att ringa honom?

Lycka till!

Afturelding
0

Jag och min sambo hade egentligen inget val, första halvåret vi var tillsammans träffades vi tre gånger. Inklusive den dagen vi blev tillsammans. Jag tycker att det viktiga är att man säger "Jag älskar dig"  face to face, att bara säga att man gillar någon tycker jag inte är riktigt lika "viktigt". Och bor man långt ifrån så gör man. Hela första året bodde jag och min sambo över 35 mil ifrån varandra.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Arinya
0

Absolut inte på sms. Jag hatar sånt, viktiga saker ska man säga face-to-face.

Revolt
0

Jag tycker det är lite svårt att prata om allvarligare saker och känslor, så sms är klart lättare men att säga det face2face är mycket bättre då man misstolkar saker så otroligt lätt genom sms, så det är bättre om man ser personens reaktion och så.

Så jag skulle helst göra det face2face, eller annars facetime/skype!

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥