Måste skriva av mig (hjälp)
För det första,
anledningen till att jag är anonym är för att jag skäms något så otroligt mycket och för att jag inte vet om någon i min klass läser eller liknande.
Förra veckan mådde jag otroligt dåligt, skulle då skriva till min kompis (kallar helle A) på facebook. Innan jag tänkte skriva till henne hade jag uppe en tjej i klassen (vi kallar henne X) i ett chatfönster för jag tänkte fråga henne en sak.
Jag har knappt pratat med X även om vi gått i samma klass i ett och ett halvt år, inte mer än när vi, på något konstigt sätt, alltid (nästan iallafall) hamnar i samma grupp när vi har grupparbeten. Men det är det enda, jag känner henne inte eller något.
Iallafall.
Jag hade skrivit texten jag skulle skicka till A i ett dokument, så det var bara att klippa och klistra. Problemet var att någonting hände när jag väl skulle skicka iväg det och råkade då skicka det till X. Och det var inga små ord jag skrev direkt. jag skrev förlåt och fick svaret "vet inte vad jag ska svara på det här" och jag svarade att det inte finns något att säga och att hon aldrig har läst det.
Bara det att jag går runt med skuldkänslor, det hugger i mig så fort jag tänker på det. Just nu är hon inte i skolan, och jag kommer inte se henne förrän nästa år när vi börjar skolan igen, vilket känns rätt skönt. Vet inte hur jag hade mått med henne runt mig just nu.
Men jag vet inte vad jag ska göra för att få det att försvinna. Förr eller senare kommer jag behöva snacka med henne i skolan.
Dessutom är jag galet rädd att hon snackar/har snackat med någon om det, hennes bästavän (som jag har fattat det) går i klassen, skulle inte förvåna mig om hon skulle säga det till henne … men samtidigt känns det som att hon inte bryr sig direkt på det sättet.
Hjälp. Vad ska jag göra?
nu fattar jag inte… Du skickade alltså fel? varför sa du inte bara att du skickade fel?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ja, jag förstår inte riktigt heller. Skrev du något taskigt om denne X i dokumentet eller missförstår jag?
Vad skrev du till A som du råkade skicka till X?
Tror jag gick lite för fort fram, sorry.
Ville inte fördjupa mig allt för mycket, men för att ni ska förstå tror jag att jag får göra det.
Jag skrev
"hjälp mig. jag orkar inte längre, jag vet inte vad jag ska göra … vill bara gå och dö, seriöst. vad har jag här och göra egentligen. tårar rinner dag ut och dag in, sover inte på nätterna på grund av ångest och panik. hjälp mig. kill me or something."
Något så galet personligt som jag har hållit inne hur länge som helst.
"Bara att du skickade fel"
Det gjorde jag, men jag mår fortfarande galet dåligt över det då ingen ska behöva få reda på något sånt de första de få göra liksom.
Hänger ni med lite mer?
#4 aha då förstår jag.. men säg att det var en lång text din kusin (eller ngt) skickade till dig och du ville prata av dig hos din kompis, men att du råkade skicka fel?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jo, men jag hade nog försökt att skoja till det till X. Typ direkt efter skickat: Så skrev han!!
Som om det inte var du som skrev det, förstår du?? :)
Okej… Va tråkigt för dig att du mår dåligt. Om denne X är en shyst person borde hon ju inte prata om det med andra om inte du vill att hon ska göra det. Det är nog bra om du riktigt klargör för henne hur du tycker att hon ska ta det. Kanske kan hon stötta dig eller så är hon snäll nog att förstå att du inte villa att hon ska ha något med det att göra. För det kan nog vara en shock för henne också att få ett sådant meddelande från någon man inte umgås så mycket med. Hon kanske inte vet hur hon ska reagera.
Lycka till hur som helst :)
Sen tror jag inte att hon tog det super allvarligt?? Så kan man ju skriva utan att vara särskilt seriös? Alla skriver man att man mår skit ibland :)
det är ju däremot försent, skrev det förra veckan.
X:
"asså, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det här."
Jag:
"det finns inget att säga. det blev fel, jag är i total chock och vet knappt vad jag gör, därav att jag skickade till fel människa. du har aldrig läst det där, u dont know anything."
blev det senare och sen skrev vi inget mer.
MMEEN.
tryck inte på länken i inlägget. okej.
Sajtvärd, Medarbetare .. ta bort den, tack!
#9 hur gammal är du?
#10 vilken länk?
Jag tror som #7, att hon blev chockad.
Men blickarna jag har fått har inte varit "jag kollar på dig bara för att", utan mer "jag vet".
Jag är 17 ..
Då borde hon förstå att alla kan skriva så utan att mena det till fullt ut. Så dåligt som många mår nu förtiden hade jag typ bara: En till som inte mår så bra.. :(
Tror inte hon tyckte det var konstigt!