Snöstormen v. 49
Snöstormen i Stockholm i onsdags, drabbade det er som bor utanför?
Hur påverkade det din dag? ^^ (både ni som bor i sthlm och utanför)
För mig så var det helt omöjligt att se när pendeltågen skulle gå så jag stannade hemma istället, det var inte lika komplicerat haha. 
Ska bli stor i Skåne idag och dra in över Småland och Blekinge :(
Så vi ska ta in massa ved som vi har hehe :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bor i bromma men jobbar i märsta. på morgonen var det ganska lugnt att ta sig till jobbet (kör), men jag kan ju säga att man hade lite panik vid lunch när man såg hur mycket det snöade :P vid 16 fick vi samla ihop ett gäng som inte kunde ta sig hem, gå ut och skotta fram min bil, putta upp den ur snödrivorna eftersom den satt fast, åka och byta torkarblad så jag skulle se något och sedan åka och lämna av folk i sumpan och solna innan jag kunde brumma hem. tack och lov var det ganska lugnt p vägarna, och jag körde långsamt, så inga större problem. det värtsa var inne i sumpan där det inte var skottat alls och snön låg och skrapade mot bilens underrede och man var helt livrädd för att köra fast vid varje stopp :P men mina kollegor var i alla fall otroligt tacksamma… stå i märsta är det nog ingen människa som vill ett längre tag :P
Bor i Hudiksvall, och här har den snöat mer eller mindre oavbrutet i en vecka nu. Dock snöar det inte jättemycket, utan lite så där vanligt. Så här har dte inte varit någon snöstorm.
Förutom att man får hjälpa mamma skotta snö och bussen är mer försenad än vanligt så har det inte påverkat mig något.
//Jessie
#1 Har ni fått snö alls nere i Skåne? 
#4 Vet inte, då jag bor i Blekinge ;) Men skulle bli storm där och det skulle dra över oss i Blekinge,Småland och Kalmar :(
Här i skåne är det sjukt mycket snö!
Där nere (bor på hallandsåsen, här är nån grad kallare) är det väll tunt 30 cm snö, och här uppe på åsen är det typ en halvmeter! Och jääääklar vad det snöade igår :O Mamma hämtade mig på stationen vid 21 kanske, och jag skojjar inte när jag säger att det var 30 cm snö PÅ VÄGARNA! Herregud
Vi hade snöstorm igår! Kunde inte lämna lägenheten förrän på eftermiddagen. Det har också snöat idag hela dagen, men det blåser i alla fall inte så mycket.
20 cm snö kanske vi har? Väldigt ovanligt! Förra året hade vi knappt någon snö alls.
Jag bor i Stockholm och det snöade helt galet här! Såg det när jag vaknade, men eftersom jag mått lite dåligt redan kvällen innan så sjukanmälde jag mig och somnade om 
Såg iallafall på fb att det var flera i min klass som inte ens kunnat komma fram till skolan, och iprincip alla andra var ordentligt försenade. Kollektivtrafiken var helt kaos, SL skrev till och med på sin hemsida att man inte skulle åka med dom, då är det illa!
Hahha åh det här är så roligt! Själv bor man i norrland och här fick vi inte snö förenns i fredags! Nu har vi dock kanske halvmetern, och mer hoppas jag att det blir! :)
Jag tycker att det är ganska komiskt att det blir kaos av att det kommer ca30cm snö.. hehe ;)
Ja jag bor då i Kiruna, och hur mycket snö det än kommer under en natt (vilket kan vara enorma mängder) så är det ändå aldrig "snö-kaos" här, hahaha! 
Här är en mindre bra bild som jag tog igår kväll ;)
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
#10 Snöröjningen här är ju kass, hade ni haft lika lite traktorer så hade ni också fått se på snökaos haha!
#11 Ja iofs x)
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Jag bor i Linköping och här har det snöat rejält mycket den senaste veckan. Det har inte varit några problem att ta mig till/från skolan, har faktiskt cyklat ett par gånger och det har inte varit några problem alls! Bussarna har faktiskt inte varit så väldigt sena i år, det var mycket värre förra året och året innan det hehe, jag antar att de har lärt sig sen dess…
Bor i Uppsala och till skolan var det inga problem. Dock var det jobbigt att gå hem. Och sedan ville inte mamma köra ut på landet till ridningen för att det blåste väldigt och bilar hade hamnat i dikena. 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#4 Jodå, här är det snö, nästan en halvmeter tror jag!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
I Stockholm fick vi åka till skolan som vanligt på morgonen, fast senare vid 12-tiden fick vi åka hem p.g.a att bussarna och tågen inte gick, och om vi slutat vanlig tid hade det varit suupersent när vi kommit hem.
Det finns en tjej i klassen som bor jättelångt borta så hon får ju pendla till och från skolan. Hon berättade att det hade tagit fem timmar för henne att komma hem. Fem. 
Jag bor en liten bit norr om stockholm och när snön kom var de kaos, alla bussar ställdes in precis efter att jag drog hem, så jag hade tur att jag slapp gå 2km från skolan :p Men jag stör mig på att de alltid blir kaos när de kommer lite snö, man behöver inte åka så mycket längre upp i sverige för att de ska kunna hantera det. nu har de vart en halv meter snö typ i några veckor här.
Jag bor i göteborg och det finns inte så mycket snö här :( 10 cm kanske.. ni från norrland kan väl ta och skicka några ton snö på posten? jag betalar frakten 
#18 vi har typ inge snö här, mas en halvmeter ännu… sjukt lite snö såhär igentligen… Om ni får mycket snö kan ni ju skicka till oss ;)
#19 En halvmeter är ju mycket hehe :P 5-15 cm är lite, sedan blir det mycket hehe :P
#20 De tycker inte jag ;p