Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 9435 ggr
Anonym
8

vågar inte fråga mamma

Hej!

Hur sa ni till era mammor när ni ville ha en bh? Jag behöver men tycker det är jättepinsamt att fråga!

[djurens_vän]
0

jag tycker det fortfarande och är 14 och har b kupa :/

[Tuulikki]
1

Jag sa ingenting utan köpte den själv. Såklart såg mamma den sen i tvätten men hon ifrågasatte inte och så har det varit med typ allt sånt. BH, string och spetstrosor, sex osv. Jag bara gör det och låter henne få reda på det eller lista ut det själv utan att jag berättar :) Hon förstår utan att jag säger något, det funkar för oss iaf ;)

Om du vill prata med din mamma om det borde du göra det :) Det kan säkert vara nyttigt och du lär ju märka att det inte är så farligt! Hon har ju varit lika gammal som dig en gång och säkerligen i samma sits :)

[MikeW]
6

Okey, jag är ju ingen tjej direkt så jag vet inte om detta är pinsamt eller whatever fast asså, tjejer ska ha bh eller? Bara säg att du vill ha det.

Scorpio97
0

Jag frågade aldrig, det var mamma som sa åt mig att jag kanske skulle börja fundera på det snart xD Skulle inte tycka det var pinsamt dock, hon är ju också tjej och dte är klart att hon förstår.

Annars kan du ju köpa en BH själv, och antingen tvätta den själv eller låta din mamma få reda på det genom att hon ser den i tvätten.

//Jessie

Arinya
1

gick och köpte själv! :)

[Tilde]
2

Jag tror det var mamma som märkte att jag behövde och sa till min syster om jag kunde testa någon av hennes bh:ar för att känna på. Tungan ute Sedan gick vi nog och köpte (jag och min syster, tror jag… Var så länge sen).

Men det är inte alls pinsamt att fråga. Din mamma har ju varit i samma situation :)

Cazzos
3

Har du svårt att prata med din mamma över huvudtaget om kropp osv som gör det pinsamt att prata om bröst och bh:ar?

pistenbully
6

Lägg fram det på ett snyggt sätt. Jag behövde aldrig fråga om det, mamma köpte en bh till mig när hon tyckte att det var dags. Jag använde den och när mina klasskamrater upptäckte det så vart jag mobbad (som med allt annat), förmodligen för att de själva inte hade någon. Jag fick nog bröst lite tidigare än de andra. Preventivmedel behövde jag heller aldrig be om, hon tog med mig till ungdomsmottagningen när jag skaffade min första pojkvän, trotts att jag inte hade några avsikter att bli av med oskulden då. Tur va väl det, för någon månad senare så kom de till nytta. Jag kan säga mycke dåliga saker om min mor, men när det kommit till denna biten så har hon varit toppen!

Fridaaaa
0

Hade inte jag vågat fråga, hade jag gått och köpt en om jag hade behövt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wickis
3

Jag vet att det kan kännas pinsamt och det tyckte jag också första gången när jag skulle fråga. Ta bara ett bra tillfälle, tex när hon lagar mat, när ni sitter i bilen och säg bara 'Skulle jag kunna köpa en bh?'

Jag vet att det kan kännas rätt så pinsamt men jag lovar, hon kommer att förstå dej och hon har ju kanske också varit i samma situation? :D

Anonym
1

Hon har aldrig haft bh så nej, hon har inte varit i samma situation. Jag har aldrig pratat med henne om sånt här så det är lite svårt, hon frågar aldrig så jag säger inget. Jag är så rädd att hon ska skratta, eller något.. Kan man ge en hint så att hon förstår? Hur isåfall?

Anonym
0

*putt*

Fridaaaa
5

#12 Du har fått många bra tips?
Antingen köpa själv, eller prata med din mamma eller skippa att ha BH, finns inte mycket fler alternativ :)
En mamma ska inte skratta åt sitt barn om den frågar om en sådan sak

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
0

Ja, men jag hade en fråga som jag ville ha svar på…

Flamman1
0

Men du har ju fått svar på din fråga? Antingen köp en själv låt henne upptäcka det när den hamnar i tvätten eller liknande Köp en själv och dölj för henne (något jag inte skulle rekommendera) Prata med henne om det Eller låt bli och skaffa BH Jag själv började ned toppar det var mamma som sa att jag behövde sen när jag tyckte brösten hade blivit lagom stora att passa en A-kuppa så köpte jag det när jag kom hem så visade jag den för jag hade hittat den på någon rea jag var på. Brukade vissa upp mina kläder när jag vart och handlat när jag var yngre. Så då vart den bara med när jag höll upp kläderna.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

impo123
0

Tyckte också att det kändes jobbigt, vi pratade ju inte heller om det och hon frågade inte. Men det var bara att säga som det var och hon sa bara "jahapp".. Man gör det mycket svårare än vad det egentligen är. Och det är nog ingen risk att hon börjar skratta, vad ska man göra? kroppen förändras och din mamma vet redan att den dagen kommer komma för eller senare..

// jennifer

JossiMelon
0

Jag minns inte hur jag tog upp det med min mamma, men jag gjorde det på någotvis iallafall. Och jag minns det inte som pinsamt alls. Det är ju något av det naturligaste som finns eftersom de flesta kvinnor bär BH. Vi gick tillsammans till affären och hon hjälpte mig att hitta rätt storlek. :)

hanna-linnea
0

en hint så hon förstå, hmm….
Varför inte bara säga att du vill ha det? Förstår att du kan tycka det är pinsamt men det är naturligt och inget du behöver skämmas för. Så bara säg det, inte svårare en så!

Lycka till! :)

WilmaP
4

För det första så tror jag verkligen inte att hon kommer skratta åt dig, nästan alla tjejer/kvinnor som behöver har väl BH? Om det nu skulle vara så att hon skulle skratta åt dig, fine. Skit i det bara, det är ju en helt naturlig fråga & hon som är konstig ifall hon skulle få för sig att skratta eller säga något dumt. Om du tycker att det blir för jobbigt att fråga henne så är det bara att gå och köpa en själv. 

När jag köpte min första BH så var jag väldigt liten & behövde ingen alls, jag och mina kompisar åkte in till stan och köpte själva för att det ansågs "coolt" att ha BH. Hahaha .. Men ja, det finns nog inte mycket mer att göra än de tipsen du har fått. :)

Yen-Chan
6

För mig var det min pappa som köpte min första bh till mig, hahah Glad

Sajtvärd SydKorea Ifokus