Han är två år yngre..
Jag går i åttan, och han i sexan. Han är jätte snäll och jag gillar honom verkligen, kan man blir tsm med en kille som är två år yngre? :S Är lite rädd för vad alla andra ska säga.
Men egentligen är vi ungefär på samma nivå. Jag ser ett år yngre ut än vad jag är, och han ett år äldre.
Är man kär så är man. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Klart man kan, kärleken har inga åldersgränser. Jag blir vanligtvis kär i män som är bra mycket äldre än jag själv så absolut kan du bli tillsammans med honom!
Skit i alla andra, det här är Dina känslor det handlar om. :)
I'm gonna let my little light shine
Tänk bara på att du snart fyller 15, så allt på den fysiska planen måste vänta tills han också är 15 då.
Utseendet har ju inget med mognad att göra, så om du ser ut att va 12 och han 14 eller tvärtom spelar ju ingen roll.
Är man kär så är man, när hjärtat säger till får huvudet säga vad det vill ;) Bry dig inte om vad kompisarna säger! Men tänk på det Tilde här ovanför säger :)
Personligen så tycker jag inte killen ska va yngre när man är så pass ung med tanke på att killen inte är lika snabb på att mogna.
Va själv ihop med en som va 1 år yngre och han va inte alls på samma plan som jag. Inte heller andra killar som mina kompisar träffat som vart yngre.
#3 Det stämmer faktiskt inte, det är en enorm förenkling av lagen. Ingen anmäler ett par som det är två års åldersskillnad på om det inte är uppenbart att den yngre inte är med på det. Lagen är till för att skydda barn från vuxna, för att avgöra om brottet är grovt eller inte. Men mellan två individer i ungefär samma ålder där ingen blivit tvingad till något så blir ingen straffad i rätten :) Detta var vad vi lärde oss i både rättkunskapen och kriminologin på gymnasiet. Med stöd av riktiga fall.
Men TS, det är klart att du kan. Bry dig inte om vad andra tycker. Min sambos vänner tyckt att det var lite konstigt att han blev tillsammans med någon som gick i nian när han precis hade tagit studenten, men det struntade ju vi i!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#6 Nej men skulle de börja bråka och liknande så kan faktiskt HAN anmäla det som övergrepp. Man vet ju aldrig med folk…
#7 Absolut, men då faller det under lagen om våldtäckt istället, eftersom att de är så nära i ålder. Man likställer det liksom om de unga är tillräckligt nära i ålder. Och då blir det ju som i vilket förhållande som helst. Man kan ju alltid hävda att ens partner förgripit sig på en menar jag.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se