Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1280 ggr
Wickis
0

Förvirrad... tips?

Först vill jag bara börja och säga att jag älskar TiF och tack till alla som har fått mej att må mycket bättre. Har fått massor av tips osv när jag inte har mått bra så jag vet inte vad jag skulle gjort utan er Glad

Vet inte vart jag ska börja men aja.. Jag har kännt mej rätt så trött, deprimerad, ledsen och inte mått bra alls den senaste tiden. Kommer inte riktigt överens med pappa och jag har haft rätt så många kompisproblem. Hamnat i bråk med ett kompisgäng jag brukade hänga med och det slutade med att jag slutade va med dom och träffade en ny kompis. Hon tränar 5 gånger i veckan, om inte mer, så vi är typ bara i skolan. Jag har även två till kompisar som bor utanför staden och går på en annan skola. Den ena kompisen fick en pojkvän i början av året och helt plötsligt så slutade hon att ringa och smsa mej. När dom gjorde slut för ca 1-2 månader sen så började hon kontakta mej igen. Känner mej lite utnyttjad pga av det så jag funderar på att skriva 'Är trött på att vara ett andrahands val, kontakta mej igen när du bryr dej igen'. Iaf, tillbaka till min pappa. Han är rätt så envis och allt ska vara enligt honom. Det enda jag vill just nu är att flytta till andra sidan stan eftersom jag trivs inte här och jag måste verkligen få en förändring snart + det skulle bli mycket lättare eftersom det området är närmare deras jobb. Han bryr sig inte om att jag mår dåligt när det gäller kompisarna och att jag inte vill bo här utan han tänker bara på att jag ska gå i skolan osv. Allt det här har drabbat mina betyg men han bryr sig ändå inte hur jag mår. Vad ska jag göra för att försöka säga att jag verkligen vill flytta? Ojuste, dom har köpt en sommarstuga också så dom tycker att det blir för mycket :(

Sååå, hur ska jag göra för att prata med dom och vad ska jag säga till hon som inte brydde sig när hon hade sin pojkvän? Ursäkta för att det blev ett rätt så rörigt inlägg men jag är så sjukt förvirrad just nu..

hanna-linnea
0

Hej! Det löser sig nog ska du se. Du får försöka prata med tjejen som hade pojkvän och berätta vad du känner. Det hon gjorde var fel och det behöver hon få reda på, men det är bättre att du tar det irl. Sen angående att du vill flytta, visst förstår jag att det känns lättare att börja om på nytt. Men istället borde ta tag i problemen och bli sams med dina kompisar. Skolan går ju bättre när man har sina kompisar där!

Kram :)

Wickis
0

Okej, jag ska försöka prata med henne men vad ska jag säga till mina föräldrar ang att flytta? ObestämdKänner verkligen att jag måste komma här ifrån nu..

hanna-linnea
0

Ifall det är så illa att du vill flytta så har du ett skäl. Så då får du helt enkelt berätta för dom och hoppas att dom förstår! Men ifall dom inte gör det får du försöka bli sams med dina kompisar antar jag! :)

Hoppas det blir bättre snart!

Wickis
0

OKej tack! Jag är typ redan sams med dom men det är bara det att jag även skulle behöva skaffa nya kompisar.. :/