Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2665 ggr
Anonym
2

Olyckligt kär.

Skriver detta anonymt då jag inte vill att mina kompisar ska veta. (vissa har ifokus)

Det är så att jag är kär i en i min klass, jag va de inte först och det var då han frågade mej om saker och va snäll mot mej . (typ lite extra)

Nu när jag är kär i han så verkar det inte som att han är kär i mej, alltså han är jättesnäll mot mej osså men det finns så mycket snyggare tjejer i min klass som han säkert väljer innan mig! jag brukar typ inte hålla på med han som dom andra tjejerna gör och bara han frågar mej nått så får jag panik och typ beter mej konstigt.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag vågar INTE berrätta och det är väll bara helt konstigt om jag chattar med honom sådär random.

Har ni några tips? Obestämd

Är 13 år dessutom

Frida B
0

snacka med honom, bli kompis med honom och berätta hur du känner

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Tilde]
1

Skönhet ligger ju i betraktarens ögon :) Så bara för du tycker att de andra tjejerna är snyggare betyder det inte att han, eller andra killar, gör det. Glad

Jag tycker ni ska umgås mer på fritiden och så. Då får du se hur ni fungerar ihop och till slut kanske du vågar berätta om det känns rätt.

Anonym
1

Alltså jag har problemet att jag inte vet hur jag ska göra, är så jävla rädd för att han ska säga nej. Att typ följa med mej hem eller jag till han.. Jag är så kass på sånt. Tänk om han inte är kär i mej? Jag vill få reda på det först innan jag gör nått.

Tack för svaren :)

PiganX
0

Fast det kan ju vara bra om han får lära känna dig bättre först så att han får chansen att bli kär i dig. Tungan ute

Anonym
0

Men hur? >>

PiganX
0

Ja jag vet inte, prata med honom, eller smsa om det känns lättare? Så kan du fråga om han vill umgås nån dag. Du lär ju märka om han är intresserad eller inte.

Anonym
0

#6 Men om han inte är det, då känns det så konstigt :/

PiganX
8

Ett citat som är väldigt sant.

You only have one life to do whatever you want with. In 100 years nobody will remember the stupid mistakes you made, so make a fool of yourself while you still have the chance, because if you spend all your life trying to be perfect, you will never be happy with yourself.

Anonym
0

#8 du har rätt, faktiskt..

jag ska försöka, men jag vet inte hur jag ska börja? :/

[Tilde]
0

#8 Fint citat :) och det är ju faktiskt sant!

PiganX
0

#9 Kanske skicka ett sms? Eller sitta tillsammans på lunchen? Småprata om skolarbete? Glad

[MiniPim]
0

Du kan ju börja med att typ skriva ''hej, vad gör du'' och sånt.. Sen när du känner för det kan du ju börja berätta ;)

Anonym
0

Men det är så pinsamt..  Jag kan ju inte bara skriva hej helt random känns det som.. :'(

Clariiz
0

Fråga om något skolarbete då? :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Anonym
0

#14 Alltså detta kanske låter konstigt men det är sant.. Jag brukar fråga mina tjejkompisar om sånt och om jag frågar honom så tror han nog något konstigt om mej.. för jag frågar ju alltid mina andra kompisar om det.. Och jag har liksom aldrig chattat med honom förut.

Clariiz
0

#15; Ja han kommer ana någonting, men han kommer inte tycka att du är konstig! Han kommer troligen misstänka att du har intresse för honom eller att du bara tycker han verkar trevlig och oavsett så kommer han garanterat bara bli glad :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Anonym
0

#16 ASSÅ ÅÅH. jag tror jag skriver till han nu, men det kommer gå helt åt skogen! Obestämd

Anonym
0

Men nu är det ju slutet av teminen och vi har inga skolarbeten ju

Frida B
1

skriv bara hej! Det verkar inte konstigt, hur ska man annars starta en konversation? ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)