Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1499 ggr
Clariiz
12

Glad att jag lever

Jag känner bara att jag vill skriva av mig lite då jag idag var med i en bilolycka.
Jag var på väg till min pojkväns mamma och eftersom jag fick gå sent från praktiken hade jag bråttom. Missbedömde hur pass halt det var, körde på en snöfläck och fick sladd på motorvägen.
Körde då i 100 km /h.

Sedan gick allt väldigt snabbt, jag gjorde mitt bästa för att återfå kontrollen men lyckades inte helt. Dock måste jag ändå ha lyckats haft bilen ganska rak med tanke på att det gick så pass bra som det gjorde.

Jag åkte in mitt mitträcket och var då helt säker på att jag skulle dö, det fanns ingen tvekan om det. Krockkudden åkte upp men jag nuddade den aldrig och den åkte snabbt in igen. Sedan fortsatte bilen till sidoräcket och jag vet att jag tänkte "jaha det är nu jag dör" men nej, tack vare snön "hoppade" bilen över räcket och sedan kände jag hur bilen började välta. Jag var då förvånad och i chock över att vara vid liv och tänkte att en upp och ner vänd bil har väl ingen dött av. 
Bilen välte inte utan blev uppfångad av snön.

Jag var förvånad såklart men tänkte inte å mycket, satte på varningsblinkers, stängde av bilen och skickade sms till min mamma och min pojkvän.

Sedan kom ambulans och flera branbilar och alla verkade förvånade över att jag mådde så pass bra. Det är jag också. Folk dör dagligen i hastigheter betydligt lägre än min så jag kan inte vara annat en tacksam för den turen jag hade idag. :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[RadioMG]
0

Du har kanske en ängel vakande?

Vi åkte oxå av vägen idag, som tur var sa de på radion "akta er för snödrivorna", 2 min efteråt åkte vi av vägen. Jag körde bara i 60 på en 90 väg men vi lyckades kana ut 2 meter från vägen och satte oss riktigt ordentligt. När bärgningsbilen kom så satt bilen så hårt att hela bärgaren flyttade sig. Kan tillägga att vi kör med en V70 (kombi bil)

Skönt att du är välbehållen och mår bra! Du kanske får en mardröm inatt men det är bara att krypa nära din pojkvän eller knacka på hos mamma…

nottheonly
0

Oj vad obehagligt! vilken tur att det gick så pass bra som det gjorde, verkligen änglavakt Glad

[Tilde]
0

Usch vad hemskt! Vilken tur att du är helt oskadd! Kyss Det måste vara väldigt halt nu när det är så växlande väder (plusgrader här).

[MiniPim]
0

Men fy vad hemskt!! :( Vad tur att du överlevde iallfall! ♥

Clariiz
1

Ja det var riktigt hemskt. Aldrig haft den känslan att man säkert vet att man ska dö. 
Helt sjukt att jag inte fick någon skada.. Är väldigt glad för det iaf men väldigt sur och arg på mig själv över att jag inte insåg hur halt det var och körde lite långsammare..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Cazzos
0

Gud vad läskigt! Vilken tur att du klarade dig!

Zorro_Tiger
1

Skyddande ängel som öll sina vingar runt dig, Helt klart!

Min pappa var på väg hem en lördagkväll, Inte helt nykter om man säger så ;) Och när han går över övergångsstället kommer en taxi och kör på honom så han flyger över HELA ( :O ) bilen. Taxin stannar inte utan kör snabbt i väg och pappa "fflyger" upp direkt och ör beredd på att börja slåss då han trodde att det var någon som slagit ner honom ;)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Loca Diaz]
0

Oj då, tur du hade och tacka den mjuka snön kanske Flört lite ego men vad hände med bilen då? Jag skulle mer tänkt på min bil än mig själv haha!!

Jag har åkt av vägen en gång, vi var 4 st som satt i en bil och sladda på grusvägar i skogen, jag satt bak och bältet hade fastnat bakom sätet så jag strunta i det. Vi fick inget fäste när vi sladda så vi tappa styrningen och åkte rätt i diket över en stubbe. De två fram klara sig, jag fick ett brytet nyckelben och två kotor i ryggen ihopklämd (får smärtor i ryggen än idag när jag hoppar och lyfter tungt) och min kompis som satt bredvid åkte in i mig och klämde mig (då jag bröt nyckelbenet) sen for hon in i brandsläckaren med huvudet och fick sig en smäll och hon skada också ryggen. Bilen var helt knölig i framvagnen och hjulen, men det är en gammal israce bil som man krockar med med flit så det var ju skitsamma.