Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2084 ggr
[djurens_vän]
0

(X) han vill dö

tjoo börjar så ni fattar

Adamvar min kille han bodde på behandlings men nu flera mil från mig han gick i våran skola när han var med mig mådde han bra och var lugn men annars blev han väldigt lätt arg. jag gjorde allt för han men sen åkte han hem igen. vi började bråka om men kille som jag inte fick prata med hen (Simon)  blev tsm men Simon och jag gjorde slut och så dum jag var blev jag tsm med Simon men jag älskade adam fortfarande.

vi fick inte prata med varandra mer för våra föräldrar men 7-10 veckor senare har vi börjat prata och jag säger att jag gillar han men han tror inte på mig och han gillar mig men vågar inte säga det liksom och ja MEN det dåliga är att han har varit hemma han har skolkat och han har försökt att ta livet av sig!

jag vill inte att han ska dö! jag försökr hjälpa han genom att visa att jag finns för han men han tar inte in hjälpen. han skär sig och gör illa sig och det var över att vi bråkade

gör en vecka sen så försökte han göra självmord idag så bröt han sönder en tand

jag försöker göra han glad göra så att han ska skratta att han ska berätta om sina problem mrn det hjälper inte!

hjälp mig! han får inte dö då skulle jag bli helt förstörd! aldrig kunna göra något mer! HJÄLP ADAM!!!!!!!!!!!!

PiganX
0

Ta kontakt med hans föräldrar så de ser till att han blir inlagd, låter som att han är en extrem fara för sig själv just nu. Och det är inte ditt fel, även om han skyller på dig.

Mimmi
0

Ta inte på dig allt detta själv! Det är inte du som ska känna skuld och ta ansvar över honom. Det är inte ditt ansvar att se till att han mår bra, det är något han själv måste ta itu med. Ta kontakt med någon i hans närhet - föräldrar, vårdnadshavare, lärare, läkare, eller någon annan som kan hjälpa honom att få den hjälp han behöver.