Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: känsliga-rummet
Läst 1611 ggr
grodprinsessa
0

Vart får jag dra en gräns?

hoppas jag får skriva trots att jag är 20.

Mina föräldrar skildes när jag var ca 15-16 och min morsa hade innan träffat en man… hon introducerade denna man för mig och min bror. Problemet var att denna man inte kunde hålla fingrarna i styr när det kom till mig. Han har vid flera tillfällen tafsat på mig genom att "smeka" på min rumpa och så…. Detta kan även min bror skriva på har hänt

Nu har min morsa bestämt sig för att bli sambo med detta äckel och har introducerat honom för "familjens" gemensamma vänner… Jag bor inte hemma och har inte kontakt med min morsa men ja.. det gör ju ändå ont. Hon vet ju vad jag och min bror har sagt.

Idag såj har att äcklet hade skaffat facebook och jag har då skrivit till dom som har honom där att jag tar avstånd, varför och att min bror kan skriva på. Morsans sida av släkten har redan sagt upp bekantskapen med mig.

Vart kan jag dra gränsen? Egentligen vill jag inte ha något att göra med någon som är vänner med min morsa eller denna nu då…

Gör jag fel? vad ska jag göra?

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

grodprinsessa
0

Och ja… då jag inte har någon "egen mamma" så skulle jag väll behöva råd från vuxna…

[Tilde]
1

Men usch.. vilket äckel! Kan inte förstå att din mamma valde den pedofilen framför sina egna barn. Varför skulle du hitta på något sånt liksom? Jag tycker absolut inte att du gör fel! Varför ska du behöva dras med en man som egentligen borde sitta i fängelse?? Stå på dig och stay strong! :)

Har du ingen vuxen släkting att prata med kanske en lärare eller kurator kan hjälpa.

grodprinsessa
0

Det fanns pengar i hans ficka och då var det viktigare…

Kan jag välja bort människor som har med dom att göra då utan att gå över gränsen?

Jag har ju min pappa men vill inte putta över massor om henne på honom, han vet ju redan att hon flippat helt. Kuratorn fattade noll och tyckte att jag ska acceptera och vara glad och leka happy hamily med dom O.o

Jag bor ju inte där och pratar inte med min morsa eller honom men när människor som jag sagt vad som hänt till bara skiter i det så känns det.

Folk verkar tycka att jag ska skita i det och vara glad och umgås med dom som umgås med honom och henne ändå…

Clariiz
4

Det är aldrig fel att säga upp kontakten om man känner att det är det man behöver. Din mammas kille har gått långt över gränsen till vad som är okej och att du då backar ifrån allt som har med honom att göra är helt naturligt!

Vill dina nära och kära inte ta till sig det jobbiga du vart med om så behöver dom inte veta av dig alls, om du inte vill det. 
Du ska aldrig tillåta dig själv att må dåligt bara för att göra någon annan tillfreds. Så stå på dig :)

Du har ju din pappa och din bror kvar och säker flera bra vänner och mer än så behöver du faktiskt inte :) Vill resten av dina nära hellre leka lyckliga med en pedofil så låt dom göra det! De kommer ju inte glömma vad du sagt om honom.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

grodprinsessa
0

Men säger jag upp kontakten med dom som är kompisar med dom då är det typ 40 pers…

Jag har inte ett stort nätverk men dom jag har betyder mycket. Självklart inte alla som jag har gemensamt med henne på ex vis facebook… men ah.

För jag får hela tiden kommentarer om att jag övertänker och överreagerar i detta. =/