Tips på maträtter!
Jag ska skriva ett matschema för den kommande veckan och behöver därför tips på olika slags maträtter som är goda :)
- Ingen fisk/skaldjursrätt
- Så lite mjöl som möjligt
- Inget som tar 2-3 timmar att göra, helst
Så, kom gärna med förslag! 
Fisk som är så nyttigt och gott hehe :D
* Kotletter
* Vegetariskt
* Grytor
:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Jag vet, men Mads tål inte fisk :( Jag saknar lax riktigt mycket! haha
Jag sökte nyss på grytor och hittade en som verkar god :)
#2 Aha ok vad tråkigt :(
Åh varm rökt lax är så gott :P hehe
Ok vad bra ^^, Finns många olika slags grytor :P
#3 Ja jag älskar rökt lax, speciellt med potatisgratäng x) Mums!
Såhär ser matschemat ut just nu:
Onsdag: Vill gärna ha något med köttfärs… Quesadilla är gott, men det är mer en förrätt egentligen 
Tosdag: Fläskgryta med bacon
Fredag: Biff teriyaki
Lördag: Basilikakyckling med hasselbackspotatis
Söndag: Åker till Sverige.
Gör köttfärssås på onsdag då? ;) Massa ketchup och en litenliten skvätt matlägningsgrädde. så blir det galet gott!
Jag lagar nästan alltid Thai, så simpelt, nyttigt och så otroligt gott!
Går att göra väldigt enkel Thai Red Curry, du behöver bara kyckling fileer, kokosmjölk, lök, röd paprika (och andra grönsaker om du känner för det), röd curry, chili och röd currypasta. Funkar bra utan currypastan också, men blir lite mer smak :)
Går också att avancera med hönsbuljong, lime och massa annat skit men den simpla är väldigt god!
Vet inte om du gillar korv men världens enklaste korvstroganoff kan du göra med 5 ingredienser. Korv, lök, grädde, ketchup och peppar.
Hur simpelt och snabbt som helst och är gott, slänger du korven i micron en stund först så tar det max lika lång tid som man låter makaronerna/riset koka :P
När jag var vegetarian gjorde jag alltid linssoppa. Det går jättefort, är nyttigt och väldigt billigt :) Linser kostar i princip ingenting och man behöver ju inte välja de dyrase grönsakerna heller. Jag gjorde bara på linser, vatten, hönsbuljong och grönsaker. Smakade av med salt och peppar.
Finns också en jättegod kyckling gryta med bla ingefära och lime. Den är verkligen hur god som helst!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 Hatar ketchup xD Och vill helst inte äta pasta, då vi ska ha nudlar i veckan. Det får bli tacopaj idag. 
Åh, Thai red curry låter riktigt gott! Ska testa det någon dag! Även kycklinggrytan med lime… Får bli efter nyår! :)
Gjorde korvstroganoff för inte så länge sen, blev riktigt gott faktiskt, men använde ingen ketchup då, utan bara tomatpuré
Det kan jag ju laga igen någon gång.
Ja köttfärsås är en idé :D
Godare med tomatpuré istället för ketschup ;)
#6; Jag hatar ketchup jag också! Verkligen :P Eller ja, jag han inte ens smakat då jag inte ens tål lukten.
Men av någon anledning är det skitgott i köttfärsås och korvstroganoff :P
#7; Brukar ha båda :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#8 Ja kan man ju med göra hehe :D
Jag har ketchup på typ all pasta, ris (om det inte finns sås) och pommes hehe :D
#8 Haha skum du är
Nej men jag tror inte jag vågar testa… tycker ketchup är alldeles för sött :/ Någon gång kanske… vi får se!
#10 Sött? :P Aldrig smakat ketschup som smakar sött ^^, hehe :P
Jag vill dock typ bara ha felix eller icas :P
#11 Jaaa det smakat tomat + socker, vilket är i princip vad det är ;)
#12 Nja beror på vilken sort man tar. Jag har aldrig smakat söt ketchup i alla fall ^^, Men alla tycker vi olika hehe :D