Favoritresemål
Vilket är ditt favoritresemål, eller vilken var din favoritresa?
Jag älskar Spanien, har varit där nästan lika många gånger som år jag har levt. Men min roligaste resa var helt klart den till Japan 2010. Så himla intressant, fascinerande, roligt och oförglömligt! ♥
Fick nyligen veta av sambon att hans familjs goda vän äger en lyxvilla på Bali (seriöst en gigantisk villa med magisk trädgård) som vi kan resa till billigt någon gång. Helluuuu, varför sa du inget tidigare, Mads?
Det verkar så vackert där borta!
JAPAN <3 fast vill inte bo där ._.
#1 Japan är såååå cooooolt! :D Jag skulle gärna bo där i ungefär ett år, men då måste jag lära mig mer japanska då de flesta där är riktigt värdelösa på engelska. 
#2 Det verkar så :D Men det verkar typ komma många tsunamis dit eller något :/ haha awwe
#3 Nää, tsunami är inte så vanligt, däremot är det många jordbävningar där! När jag först landade i Japan kände jag genast en liten jordbävning och kände dem då och då (men ingen japan bryr sig för de är så vana, haha). Man vänjer sig.
Så länge det inte är en stor jordbävning är det ju ingen fara.
LONDON♥ ÄÄÄÄlskar allt där typ ;D Och sen att det ofta är mulet osv är ett litet plus i kanten! Det finns så bra affärer där oxxå perfa :D
#5 Har alltid velat åka dit, men har inte blivit av än.
Tycker vädret är ett stort minus, men annars verkar England charmigt!
#7 Tycker man borde få en böter här också om man lämnar hundbajs på gatorna. :/
#8 Ja det skulle va bra speciellt nu när det är vinter och ägare lämnar skitet i snön och sen så kommer det fram när snön smälter UUUUUSCHH! Men då ksk inte 10 000 kr (cirka) ksk 1000 dårah.
Mina favoritresor har varit mina 2 resor till London! 
Älskar stilen och allt. :)
Jag vet inte var jag skulle vilja åka faktiskt. Är rädd att jag skulle bli uttråkad efter två dagar på stranden eller bara typ 15h på ett plan någonstans. 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#10 Haha det är sååååå tråkigt att sitta länge på ett flyg! Tog 12 h till Japan med mellanlandning i Köpenhamn. Å andra sidan får man ju se film på flyget och lite annat. Får mat och snacks… men man blir så trött i benen av att bara sitta! :( Fast det är det ju värt! 
Jag skulle vilja åka till Japan, Maldiverna, Kenya, Barbados och lite sånt, men då måste man åka flygplan och det är så fruktansvärt dåligt mot miljön! :( Har aldrig flugit flygplan, men jag och mamma ska göra det snart :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#11 Ja det förstås! Men jag blev uttråkad efter 3h till London. x)
Bara 12h till Japan?! Trodde det skulle vara närmare 20h 
#14 De snabbare tar runt 12 h (flyger över ryssland och ner över korea och sedan mot Japan), men så kan man hamna på ett segt flyg också! :P
Jag vill åka någon gång i livet till Uganda i Afrika som volontär. Det är en av mina största drömmar i livet…
#15 Jaaha, på så vis :')
Jag gillar att åka till Miami och hälsa på min mormor, morfar och morbror (och det underbara vädret hehe) :)
Har aldrig rest utomlands.. :( Men mina drömplatser är Australien, Japan och USA los angeles där min morfars bror bor sedan 25-30 år tillbaka :)
Thailand, det var helt underbart där. Älskar klimatet, färgerna, stränderna,dofterna,gatorna,folket, allting. Människorna är ju så himla trevliga där också. Åhh, Thailand kommer jag besöka flera,flera gånger igen, så himla härligt!
MVH Wilma
Jag vet faktiskt inte vad som är mitt favoritland att resa till. Rest otroligt mycket, men Asien är nog ändå bäst! Varmt och god mat (gillar dock inte indisk mat 1000 olika kryddor i samma rätt är inte riktigt min grej). Thailand tyckte jag var perfekt, men har vart där 5 ggr så känner inget behov av att åka dit igen. Dessutom är det på tok för turistat nu för tiden!
Vanliga turistorterna som kanarierörna (vart på 3 olika), grekland, turkiet och cypern känner jag inte heller är något för mig. Var dock på Cypern i somras, åkte ospec med min syster bara så då blev det lite mer spännande iaf :) Ayia Napa besöker jag dock också gärna igen!
Just nu vill jag iaf åka till USA då jag av någon konstig anledning (mina föräldrar har aldrig velat åka dit) inte vart där ännu. Så det är nog prio ett. Sedan så vill jag gärna åka till Kambodja och Kenya :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Egypten är bra om man vill bli brun och vara säker på att det är varmt. (typ 50 grader när vi va där.
#22 Jag vet någon som gick "för tunt klädd" så några egyptiska män kastade sten efter henne :( Sen försökte en man köpa min systers kompis för en matta… lol.
Thailand, har varit där 2 gånger och båda gångerna på samma plats xD Så jag hann typ lära känna dom som bodde där. :P Annars det jag gillar med Thailand är naturen, värmen, människorna, maten, stränderna, öarna, utflykterna och djuren. c:
Några drömmresemål är Australien, Italien och USA! :D
PJUM
Åker till Indien om 4 dagar, ska bli galet spännande. Indien är nog ett av de lite mer ovanliga resemålen, alla mina kompisar har varit i Thailand, men ingen har varit i Indien till exempel. Detta kommer inte bara bli en semester resa heller, vi kommer bada, sola osv, som man gör på semester, men vi ska även gå runt i slummen, hälsa på mammas föredetta barnhem, bo i hyddor på stranden osv. Därför tror jag att den här resan kommer skilja sig mycket ifrån de andra resorna vi gjort. Det kommer bli lite mer "äventyr" eller vad man nu ska säga. :)
#25; Indien är verkligen jättehäftigt! :) Och även om man är på ett turist ställe så räcker det med att gå ner några hundra meter på en bakgata för att se hur de verkligen lever. Jag gillade det, väldigt skitigt och med trasiga trottoarer men det är så det ska vara tycker jag!
Hoppas du får det riktigt härligt och en trevlig jul där borta :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#26 Ja, har hört att det ska vara väldigt speciellt. Min pappa har bott i Bangladesh till och från när han var liten, så han vet ju ungefär vad som väntar. Det kommer bli annorlunda, för som du säger är det väldigt skitigt och inte så tillgjort. Det är ju faktiskt många runt om i världen som lever så idag.
Tacktack ^^
23: Haha 
Det som var dåligt med egypten är:
* Det är nästan FÖR varmt, man orkade inte vara ute mer än max 1 timme, fick typ värmeslag xD
* Äcklig mat om jag får säga det själv, värre än skolmaten! Det enda som gick att äta var typ pizzan ;)
* När man gick på stan drog dem in en i affärerna, var asjobbigt!
Det som var bra med egypten:
* Värmen, man var ju inte lite snygg och brun när man kom hem igen 
* Fint vid havet och häftigt att snorkla, helt sjukt vad fint de va!
* Fint hotell som vi bodde på (5-stjärnigt)
Var lite läskigt bara, en vecka efter vi kommit hem blev ju några anfallna av en haj och typ 1 eller 2 personer dog. Precis på samma strand där JAG hade snorklat själv! Guiden (stavning) sa att det inte fanns några hajar där ju!!
Juste, det sprang STORA råttor på gatorna, blääää 
Har varit på Mallorca 1 gång samma år som jag skulle fylla 11 år, tillsammans med min farmor. Sedan varit i Danmark några gånger.
Kommer inte åka utomlands mer pga att jag har mycket djur plus att både jag & sambon gillar inte att åka flyg :)
Det är till Danmark i så fall men inte mer :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Thailand och Italien var helt fantastiska! Men dröm resemålet är Australien!
/Kram Jennifer
Min favoritresa var till London, har varit där två gånger och första gången var klart bäst. Även Skottlandsresan, Glasgow, var nice, kommer absolut återvända till Skottland, väldigt fint land.
Jag hoppas på att åka till både Island & Costa Rica så fort jag har pengar till det. Skulle absolut vara drömresorna, verkar så fantastiskt fint på båda ställena. 
Men det finns massor av ställen jag vill åka till, men som inte är drömresor. Min pappa har lägenhet på Mallorca, och min bästa vän har boende både i Turkiet & England, så just nu lutar det mot England som nästa resa!
Jag har bara varit i Danmark, och det var väl la trevligt där så jag får väl säga att det är ett favoritresemål. XD
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#25 Vart i Indien ska ni åka? :) Jag har varit där två gånger, mest i södra Indien (Chennai/Madras och Pondicherry) och sen i Mumbai och på Goa! Indien är fantastiskt.
Vi bodde i en jättefin lägenhet första gången vi var där, och precis bredvid bor det folk i plåtskjul. Det går verkligen inte att beskriva - det är verkligen så annorlunda mot allt man sett tidigare.
Johanna - Instagram
#35 Vi åker först till Mumbai, sen åker vi till Goa. :) Ja, en extrem kontrast mot hur vi har det i dag..
#37 Vi ska bo i hyddor på palolem beach. :)