(X) För smal #2
sätter upp en ny tråd om tråden "för smal". Tycker att tråden var gansk så viktig då vissa måste lära sig att det är ganska så otrevligt att kalla någon "för smal" Vet du om personen kanske har anorexia? H*n kanske inte har så mycket pengar? osv.
Jag och många andra får denna kommentar och JAG tycker iaf att den är rent ut sagt sjuk.
Bacon, svaret är bacon.
Lika sjukt som att kalla någon "för tjock".
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Att påpeka någons kroppstyp på det hela är sjukt. Det är en väldigt personlig sak. Som jag skrev i den andra tråden, jag har blivit kallad "för smal" sen jag var sex år gammal. Jag mår bra och råkar bara se ut såhär.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Gud ja! Tyck personligen att att kalla någon för tjock är snäppet värre!
#Sant.
Bacon, svaret är bacon.
#3 Det är dessutom mycket vanligare. På TV ser man nästan aldrig någon (händer ju såklart) säga "Kom nu smalis", det är myyyycket vanligare att säga "Gå till gymmet nån gång tjockis" eller "Sluta ät". Och ofta är det överviktiga man driver med…
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag blev kallad för tjock idag av en läkare jag besökte för årskontroll. Eller, hon sa att jag "var" tjock. :/
Jag tycker att man inte ska kommentera andras kroppsformer OM dem inte ber om det själva.
Dock stör jag mig på folk som skriver "åh jag är för tjock" och sedan är smal. Då har man inte sund kroppsuppfattning enligt mig.
Man ska vara den man är. Och man ska inte hålla på att banta osv om man verkligen inte behöver det. Det är naturligt för tjejer att ha former :) Att se ut som modellerna är inget att sträva efter, många av dem är inte naturligt så smala.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag får väldigt ofta (oftast varje dag) kommentarer om att jag är tjock eller har för mkt fett -.-
#7 känner igen mig… brukar få sms/samtal om hur fet och ful jag är….
Tycker att kalla något för "för smal" eller "för tjock" är totalt onödigt.
Den som blir utsatt för det mår oftast inte så bra av att höra det.
Jag tycker att ALLA är perfekta som de själva är. Visst - om man vet om att man är överviktig/underviktig och VILL ändra på det så är det väl okej.
Men jag tror knappast att någon mår bra att höra om hur mycket de väger.
Har själv fått höra att jag är tjock.
Men jag tar inte sådant. Jag väger endast 50kg och det är normalt för min längd.
Det är bara folk som vill tracka ner på alla andra för att känna sig bättre själva.
Så ta ingen skit - utan var nöjda med er själva för de ni är <3
Ibland kan man inte hjälpa hur mycket man väger - vissa går inte upp i vikt eller ned så lätt.
Och som tidigare sagt - ni är perfekta som ni är!
Glöm aldrig det
<3
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Alltså jag har aldrig tagit åt mig men liksom.. det börjar bryta.. Jag och mina kompisar är svintaskiga mot de som säger så och vi tjafsar emot dom hela tiden vilket känns bra, men finner inga ord om hur mycket jag hatar dom!!!! USCH !
Jag tycker itne jag är tjock, mullig men inte tjock. Men eftersom de hakade sig upp på att jag alltid vart tjock, så kommer jag alltid vara tjock. Så är detl iksom.
jag vill vara brush med dom, eller inte dom i min klass för dom är sånna töntar. men dom i nian, ala tjejer och killar går ju med varandra och har det bra och är brush :'(:'(
men jag har mina sis iallafall, även om de också är ganska taskiga mot mig (de menar det väl inte men dom har sagt det så många gånger såå) så är vi alla ett stort, starkt gäng! (nästan alla då haha finns någon som inte vågar gå emot killarna).
sedan tycker dom att vi ska träna (min kompis är typ lika "tjock" som jag, eller jag är nog lite större.. men hon har stora bröst så alla killar gillar typ henne, och hon är skitsnygg på sina bilder! men dom killarna som är taskiga har börjat gå emot henne också nu för att alla killar gillar henne.. så töntiga är dom! men iaf så är jag och hon -vi är bästisar- jätte bitchar mot dom och hon har alltid bra argument så det är bra :D) men vi gör ju det, vi gör det vardagliga (jogga) oftast men nu har vi även börjat på gym :)
Men dom vägrar acceptera att vi faktiskt tränar! hatar dom så himla mycket.
aja dom är skittöntiga och vi borde itne ta åt oss på något som dom säger, men efter efter snart 3 år..
#10 Ta inte åt er! Antagligen så trycker de ner er bara för att de känner att ni är "rivaler". Kanske är de avundsjuka över att killarna gillar er mer än dom? Det kan det mycket väl vara. Så bara strunta i vad de säger - ni klarar er bättre än dom och ni behöver inte ödsla eran tid på folk som bara kommer med skitsnack 
#11 Jag veet, men det är ju svårt! Dessutom gillar killarna henne, inte mig 
#12 Förstår att det kan vara svårt! Men om du ger efter över hennes sätt att tracka ned på folk så vinner ju hon. Du är en stark människa - och att ha stått ut i snart 3 år så är det sjukt bra gjort! Och oavsett om killarna gillar dig eller henne mest - so what? Du är en underbar människa som du är - och låt INGEN ändra på det! <3
Nu känner inte jag dig - men så du beskrev det så verkar du som en väldigt stark person, och det beundrar jag.
Hon kanske också beundrar dig över hur stark du är? Det tror jag 
Hon är nog avundsjuk på något du har eller någon egenskap som du har. Bra vänner - bra familj?
Avundsjuka kan driva de mest snälla personer att göra dumma saker.
#7 Sett bilder på dig och du är inte på långa vägar tjock!
Säger det, samhället förstår människors bild hur en kropp "ska" vara så att säga :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 #14 tack för dom snälla kommentarerna!
#13 alltså hon är min bästa kompis, vi är liksom själsfränder typ.. vi är likadana på allting typ! fast hon är bara starkare än mig och har mer att argumentera mot, och när hon blir arg på dom.. då.. haha!
men asså en kille är så himla töntig, en kille fick värsta utrbrottet idag på slöjdlektionen när han och hans dumma kompis sagt dumma saker till oss och vi sagt massa dumma saker tillbaka, men någon hade väl sagt till honom att vi sa "barabababaaa i'm lovin it" (för att han har unibrown, verkligen inget illa menat till er som har det! menar liksom att vi hittar ju saker på honom som vi säger dumma saker om om ni fattar) och typ tog massa saker och skrek och kastade och smällde dom på bänken, våran lärare blev arg på honom men sedan kom han tillbaka och smällde saker och då blev min lärare sviiinarg på honom och smällde ashögt med en trälist! Så han blev skitsur och gick ut, han satt säkert där och grät hahaha!
men liksom han är så feg, han är mindre(kortare) än oss och ger sig på oss. liksom vi är såå många fler än han och hans kompis(ar) och vi skulle lätt vinna över dom om de gav sig på oss och slår oss och sådant! men han är så jäkla feg, han liksom har sagt till en av våra klassföreståndare att vi är taskiga mot honom, MEN HAN SA INTE NÅGOT HAN GJORT!! Så hon kom till min kompis (vi hade gympa och hon var inte med) och skällde på henne! -.-
vi ska gå någon dag till henne och berätta allting, dumma äckliga skit kille! Usch jag hatar honom så otroligt myckettttt
#15 Förstår om du blir arg! Men även hur mycket folk trackar ned på en så måste man försöka tänka på att de personerna kanske inte har det så bra som det ser ut. Sunkigt förhållande, missandlande föräldrar, dålig ekonomi etc.
Många mobbare mobbar just för att de mår dåligt själva.
En allt för vanlig sak är att föräldrar slår sina barn. Ibland tar barnen ut dessa agressioner på andra - och då trackar de ner på andra.
Så tänk på det nästa gång de förolämpar er - de kanske mår dåligt själva 
Förstår verkligen din ilska över hur du blir behandlad!
Jag skulle också ha blivit riktigt arg!
Ta upp det med rektor och lärare så kanske det blir förändring 
#16 Ja, fast just dessa personer vet jag at dom inte har det dåligt.. de har bra ekonomi, familjeförhållande och sånt där.
Men vi ska prata med lärare någon gång!
#8 "Åh, men va roligt att du ville dela med dig av det! :)" hade jag svarat på ett sånt sms!
Ja, har absolut blivid kallad "för smal". Kommentarer som "Shit vad smal du är!" ,"Du borde äta mera" osv fick jag höra mycket innan… Det tog så hårt att jag inte orkade reagera men numera säger jag emot och får verkligen rage när någon kommenterar sjukt onödiga grejer… Det är nog viktigt att säga emot tror jag! Folk verkar inte förstå att "du är för smal" kommentarer verkligen tar på en.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.