Hur var ditt 2012?
Nu närmar sig jul och nyår och det är dags att blicka tillbaka på det gångna året samt fundera ut nya nyårslöften!
Hur var 2012 för er, bra eller dåligt?
Har ni prövat på några nya saker som ni aldrig trodde ni skulle göra?
Hade ni några nyårslöften 2012 och höll ni dem?
Vad kommer ni ha för nyårslöften 2013?
Något planerat under 2013 om ni ser fram emot än så länge?
Vad har ni för förväntningar på det nya året?
Det var ett ganska dåligt år rakt igenom. Många relationer som trasslat till det i mitt liv, min bästa vän försökta ta livet av sig och har varit väldigt deprimerad etc.
Nja, jag trodde aldrig jag skulle bli ihop med en tjej på skolan, men hittade mig tydligen två stycken. Jag testade många nya saker som jag inte vill skriva ut här också för den delen!
Jag hade en del; Bli en bättre vän, träna mer, finnas där för de jag älskar, fotografera mera, leva i nuet, äta mer hälsosamt och sköta skolan. Jag har blivit en mycket bättre vän, är där för de jag älskar mest så mycket jag kan även om ingen är perfekt på den fronten, är inte lika långsint längre och äter mer hälsosamt. Jag har dock varken skött skolan, tränat mera eller fotograferat mera. Tvärtom, har lagt kameran på hyllan och skolan likaså…
Mina nyårslöften blir att vara noga med medicinen, ta hand om hälsan bättre både psykiskt och fysiskt och träna mera. Jag vill även ta tag i skolan igen.
Jag fyller 18 år, sedan hoppas jag på att flytta hemifrån så fort jag kan under året. Det lutar lite åt att jag flyttar ihop med min bästa vän, ska bara lösa lite praktiska saker först.
Kort sagt; att det blir bättre än detta, det är allt jag begär.
Mitt år har varit ganska bra! Det tycks som att alla förändringar jag gjort i år har skrämt bort min psykiska ohälsa i ganska stor grad, tillsammans med behandling :)
Jag har flyttat hemifrån, och blivit sambo, samt "mamma" till två katter. Har även tagit upp skolan igen. Nyårslöften är inte min grej så det har jag varken haft eller kommer ha :)
Under 2013 ska jag gå ut skolan, och äntligen få min gymnasieexamen. Även fast jag inte får den via gymnasium. Sedan ska jag läsa något roligt under hösten :) Och så ska vi äntligen gifta oss!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
**Dåligt med 2012
**Fått avliva 2 kaniner & 1 marsvin. Ett marsvin dog hastigt och en fick säljas pga osämja :(
Sedan var sommaren sisådär med mycket regn.
Min sambos kusins sambo dog
mm
**Bra med 2012
**Vågade göra högskoleprovet
Kom in på högskola!
Fick sommarjobb
Köpt 2 kaniner och 2 marsvin i år :)
Min sambo har fått vikariat
Skrivit in mig på gym
**Har ni prövat på några nya saker som ni aldrig trodde ni skulle göra?
**Plugga på högskola och gjort högskoleprovet för första gången
Även träna på riktigt gym för första gången
**Hade ni några nyårslöften 2012 och höll ni dem?
**Avger aldrig löften, har bara mål och de gick sådär ;)
**Vad kommer ni ha för nyårslöften 2013?
**Avger som sagt inga löften, har bara mål :)
Och målen är:
* Träna regelbundet på gymmet
* Skaffa sommarjobb
* Bita mindre på naglarna
* Bli mer ordningssam
* Inte skjuta upp saker så mycket
**Något planerat under 2013 om ni ser fram emot än så länge?
**Inget planerat mer än ev 1 till kanin men det är inget bestämt :)
**Vad har ni för förväntningar på det nya året?
**Ett bra skolår.
Bra och fin sommar
mm :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 - Åh vad kul att ni ska gifta er, grattis!
#4 Tack :D Jag börjar bli så väldigt nervös bara, vi skickar ut inbjudningarna efter min födelsedag i slutet av januari, och hitills vet bara mina två tärnor.
/Rebecca
#5 - När äger bröllopet rum då? :D
#6 29e juni :) tre dagar efter vår 5-årsdag. Vi gifter oss vid vattnet förhoppningsvis, och får jag som jag vill så rider jag in. Lite originell måste man ju vara!
/Rebecca
Både bra och dåligt
Inte vad jag minns
Att sluta bita på naglarna och det höll jag.
Kanske att bli snäll mot min lillebror och lillasyster (vilket är väldigt svårt)
Ska skaffa hund om jag lyckas övertala mamma, om inte jag lyckas så blir det en till råtta.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Hur var 2012 för er?
Dåligt. Min mamma tog livet av sig, förlorat två av mina bästa kompisar för att jag var tråkig och inte pratade så mycket efter att min mamma dog. Fick avliva min katt och pappa satt i fängelse under året. Har känt mig ensam också.
Har ni prövat på några nya saker?
Nej, inte precis.
Hade ni några nyårslöften och höll ni dem?
Nej.
Att inte äta godis på hela året, att få bara få A och B som betyg.
Något planerat under 2013 som ni ser fram emot än så länge?
Att åka utomlands, sen har jag inte planerat något mer.
Helt okej - bra faktiskt. Började gymnasiet nu i höstas, fick många nya härliga vänner som gör livet värt att leva. Jag har lyckats hålla kontakt med de flesta av mina vänner från förra skolan också. Det känns bra, livet rullar på. Mina djur har varit friska, inga dödsfall osv.
Nej jag tror inte det. Dock har jag vuxit rätt rejält som person, jag såg bytet av skola som en ny start, jag har fått mer självförtroende, blivit sjukt social, tar för mig mer och vågat mer helt enkelt. Jag har alltid varit den där blyga, tysta tjejen. Men sen jag började jobba på cafet (jobbat där i 1år nu) har jag varit tvungen att ta för mig och utvecklats som person. :)
**Nepp.
Inga.
Ska prova på kickboxning, längtar hur mycket som helst! Om det är något för mig så ska jag börja på det. Jag har testat kickboxning innan i skolan osv, men aldrig med riktiga fys-pass, och tränat kickboxning på riktigt, i klubb. Ser fram emot det så sjukt mycket!
En annan sak jag ser fram emot är att jag ska läsa Psykologi. Hört att det är svårt, men intressant.
Venne, tar det lite som det kommer. ^^
#7 - Åh vad kul att rida in! :D
#9 - Jag beklagar verkligen din mammas bortgång! Vad tråkigt att dina bästa vänner försvann, men se det positivt; då var de trots allt inte värda att vara dina bästa vänner om de inte kunde stå ut med din sorg. Det var en del tuffa motgångar du fått stå ut med, vet hur det känns när någon man älskar sitter i fängelse och det är verkligen ingen kul känsla. :( Hoppas 2013 blir mycket bättre för dig, kram!
Hur var 2012 för er, bra eller dåligt? Helt okej, upp och nedförsbackar. Väldigt bra på hästfronten, inte så bra på en privata dock.. Har ni prövat på några nya saker som ni aldrig trodde ni skulle göra? Jag har prövat att lita på fler människor, släppt in fler i mitt liv vilket resulterade i att nya dörrar öppnats! Jag bröt ihop inför de "coola" som då kramade om mig och gick med mig hem (både killar och tjejer), vilket jag aldrig trodde skulle hända. Jag har spelat in En video på när jag sjunger och kan Lyssna på den utan att radera och behöva skämmas. Hade ni några nyårslöften 2012 och höll ni dem? Jag skulle haft godisförbud.. Klarade de i TRE hela dagar ^^ Vad kommer ni ha för nyårslöften 2013? Träna mina knän så jag kan börja med Hockey igen Något planerat under 2013 om ni ser fram emot än så länge? Kaninbebisar! Paras i April! Ska försöka komma ut och tävla med hästen också! :) Vad har ni för förväntningar på det nya året? Inga alls, ingen ide då det aldrig blir som man tror ;)
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
**Hur var 2012 för er, bra eller dåligt?
**Det väl ett väldigt spännande år för mig, mycket som har hänt!
Dåliga saker
* Gjorde slut med mitt ex
* Förlorade några djur
* Insåg att jag inte vet vem jag är utan pojkvän.
* Hade två vilda månader när jag blev singel där jag gjorde saker jag inte borde gjort.
* Var med i en bilolycka
Bra saker
* Tog mig ur ett dåligt förhållande
* Träffade min nuvarande pojkvän som jag nu vart tsm med i ½ år.
* Fått underbara kaninungar
* Fick tillstånd för mitt omplaceringshem och har sedan dess omplacerat många fina djur.
* Fyllde 18
* Upptäckte krogen och fann tack vare det många nya vänner (inklusive min pojkvän)
* Vart i Indien med mitt ex, väldigt rolig resa!
* Åkte till Cypern med endast min syster. En resa som gick väldigt upp och ner då vi upptäckte nackdelarna med ospec men det fantastiska med ayia napa!
* Kommit mycket närmare två av mina vänner.
**Har ni prövat på några nya saker som ni aldrig trodde ni skulle göra?
**Rökt.. Efter 18½ fantastiska år kan jag nu inte säga "jag har aldrig ens provat rökt."
Men så kan det gå när man är full!
**Kan inte minnas att jag hade något :P
**Bli vältränad, inte gå ner så mycket i vikt men forma kroppen och få fina muskler.
**Jag och min kompis ska åka helt själva till London i mars i 2 veckor och arbeta på ett animal rescue center. Det är vårat projektarbete :)
Studentkryssningen den 18 februari.
Fylla 19 i mars.
Studenten i juni och alla studentfester!
**Att det ska bli ett bra år! Ett spännande år! Att jag ska hitta ett jobb och flytta ihop med min pojkvän. Vi har pratat om det ett tag trots den korta tid vi varit tsm så jag hoppas verkligen jag hittar ett jobb så vi kan bo ihop på riktigt. Istället för att det bara blir hans lägenhet som jag råkar sova i väldigt mycket..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#12 - Mysigt med en kaninkull! 
#13 - Kul både att ni ska till London och studenten!!
både bra och dåligt, men mest dåligt.
Nej
Nej hade inga
inga alls.
student och grekland!
att det blir otroligt mycket bättre än detta och förra året.
Jag kopierar den lilla sammanfattning jag skrev i din tråd på Bloggande iFokus:
2012 har känts lite som ett vänteår för mig. Jag tog studenten och har efter det jobbat resten av året. Att vara utan skola har varit en ny upplevelse, men nu vill jag bara tillbaka! 2013 ligger siktet på universitetsstudier vilket jag ser mycket fram emot, just nu känns det som att man står och stampar och väntar på samma ställe! Flytt planeras också då utbildning för mig och jobb för min sambo finns på annan plats. Men 2012 har ändå varit ett bra år. Har mått väldigt bra och känt mig lycklig och tillfreds överlag, om än lite rastlös! 2013 känns som att det kommer att bli ett toppenår med mycket nytt som väntar! Nyårslöften klarar jag mig fint utan!
Det har varit ett riktigt bra år men jag har ingen aning varför haha. Hela året har känts bra helt enkelt! :)
Inte vad jag kommer på just nu, men det har jag säkert gjort…
Jag antar att "sluta dricka läsk" och "inte äta lika mycket godis" var nyårslöften även fast jag inte började med det förens i april hehe…
-Skaffa sommarjobb
-Höja betygen i ett par ämnen
- Göra bra ifrån mig på nationella
- Klara Cambridge-provet och få bra betyg på det
Det mest spännande är att börja på gymnasiet, det ska bli kul att börja på en ny skola och träffa nya människor. :)
Ska åka till Los Angeles och Hawaii på sportlovet + veckan efter och träffa släkten. :P
Jag hoppas att det blir ett bra år och att jag lär mig massa nya saker! :D
Hela året har vart skitkasst. jättedåligt. vidrigt, minst sagt.**
**oja. kan verkligen inte skriva dom här dock..
**nope
**bry mig om skolan mer, försöka vara glad och positiv.
bara mål, inga löften. jag hatar att lova saker.
**Vill skaffa en belgisk hare :) och kista såklart, om jag tar mig dit!
**vet inte riktigt.
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Det var ett ganska bra år, men hade sina downsides. Jag är nöjd i alla fall :)
Jag har börjat springa varje morgon, vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra, faktiskt (hatar att springa, tycker det är så tråkigt)! haha
Inga nyårslöften.
Inför 2013 ska jag lova att fortsätta med träningen :)
Jag ska ta en kull kaniner under våren och kanske behåller en av ungarna! Sambon och jag ska även titta på hus och förhoppningsis hitta något! :) Jag ska börja studera (hoppas jag) också!
Många! haha Hoppas det blir ett fantastiskt år! 
**Hur var 2012 för dig, bra eller dåligt?
**Både och. Tog studenten, fått jobb och pojkvän, åkt skidor i Österrike, umgåtts med otroligt fina människor, fått nya vänner, varit på fantastiska konserter osv. Men klart att det har varit jobbigt också, speciellt början och slutet på året…
Har du prövat på några nya saker som du aldrig trodde du skulle göra?
Hm, inte vad jag kan komma på faktiskt.
Hade du några nyårslöften 2012 och höll ni dem?
Nej det hade jag inte.
Vad kommer du ha för nyårslöften 2013?
Inga direkta löften, ska bara satsa mer på mina drömmar.
Något planerat under 2013 om du ser fram emot än så länge?
Min bästa kompis tjugoårsfest i februari, ska förhoppningsvis och förmodligen dja där, första gången jag gör det live!
Att det ska bli kick ass. Har man inte det varje år?
Johanna - Instagram
#19 - Åh vad kul att flytta till hus och kaninkullen! :)
#20 - Coolt att dja. Lycka till (Y)
2012 har väll varit typ ett okej år :)
bara att jag varit döv i ena örat i 4 månader (Y)
Hur var 2012 för er?
Bra, klart några nergångar men mest bra!
Har ni prövat på några nya saker?
Japp, UKM! (ung kultur möts) gör kul!
Hade ni några nyårslöften och höll ni dem?
Nee ^^
Vara mig själv hela året :D
Något planerat under 2013 som ni ser fram emot än så länge?
Ukm, om det finns någon snäll människa som vill hålla det för oss,
Och börja 9:an
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
#23 - Bra nyårslöfte där du!
Dåligt med 2012 - avlivade min katt Noggis, bråkade fram och tillbaka med en kille som jag gillade sjukt länge (fick sen veta att han och en kompis till mig började flirta med varandra som han och jag gjorde) Bra med 2012 - mognat och växt som person i raketfart, börjat träffa min storasyster igen, kommit över min pappa och för en gångs skull förstått att han är smuts
Mitt nyårslöfte är att sluta svära..
#26 Haha jag önskar att jag kunde ha samma nyårslöfte och hålla det! ;)
Det som varit dåligast är att min katt avlivades, jag bröt nyckelbenet och jag stukade foten. det som varit bra är att jag har köpt en ny kanin och en katt, jag var på ridläger, åkte på hästmässa, träffat kusinen 2 gånger som bor i stockholm.
Jag sjöng karaoke på ridlägret inför kanske över 30 personer. Jag sa först att jag inte ville vara med men precis innan det var min stugas tur att sjunga så årngrade jag mig och var med.
Mitt nyårslöfte var att kämpa mer med skolan och lämna in alla läxor i tid. och nej det höll jag inte.
Jag kommer nog ha samma som 2012 att kämpa mer med skolan och sen vill jag även fokusera mer i ridningen och verkligen utvecklas.
Jag ska åka på ridläger för andra året och så hoppas jag att få åka på hästmässa igen. och så ska jag börja gymnasium.
Det var bra, började äntligen 2an i höstas så jag kunde gå den inriktningen jag ville. (måleri) Har bekantat mig med en ny djurart lite mer som är kanin, Skaffade i början på oktober. Har också fått många vänner och 2012 är nog bästa året för just vänner 
Kanske inte prövat på.. men var på min första begravning för min farfar för en vecka sedan.
haha, jag hade men nej jag följde det inte 
Det var att jag skulle sluta feströka.. dock så dricker jag sällan, men blir alltid några bloss ändå. Men röker inte annars 
hmm.. börja spara mer pengar tror jag 
Ja, att åka och campa med älskling i sommar. Han kommer ha körkort och bil när han fyller år i februari 
Att flytta hemifrån!